וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: אפשר להגיע לפתרון שתי המדינות גם כשנתניהו בשלטון

עודכן לאחרונה: 20.1.2024 / 15:55

לאחר שיחת הטלפון שלו עם ראש הממשלה אמר ביידן בשיחה עם כתבים שהוא סבור שנתניהו לא מתנגד לפתרון שתי מדינות מכל סוג שהוא. לשכת נתניהו פרסמה הודעה בתגובה לדיווחים: "ישראל תהיה חייבת לשלוט ביטחונית בעזה - זה מתנגש עם הדרישה לריבונות פלסטינית"

ביידן: הלוואי שיכולתי להיות שם לחבק את אביגיל/רויטרס

הנשיא האמריקני ג'ו ביידן ענה הלילה (שבת) לשאלות כתבים בנוגע לשיחה הטלפונית שקיים אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בה דנו על המצב ברצועת עזה. ביידן טען כי הוא חושב שניתן להגיע לפיתרון שתי מדינות, גם בעוד נתניהו עדיין בשלטון, וכי "יש כל מיני סוגים של פתרון שתי מדינות".

לשכת ראש הממשלה הגיבה לפרסומים בארצות הברית והוציאה הכחשה, בה נאמר כי "בשיחתו אמש עם הנשיא ביידן חזר ראש הממשלה נתניהו על עמדתו העקבית מזה שנים, שאותה אף ביטא במסיבת עיתונאים יום קודם לכן. אחרי חיסול חמאס ישראל חייבת להישאר בשליטה בטחונית מלאה ברצועת עזה כדי להבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל, ודבר זה מתנגש עם הדרישה לריבונות פלסטינית".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את נתניהו לאחר ההודעה של לשכתו: "ניהלתי כשר חוץ וכראש ממשלה ויכוחים רבים, חלקם קשים, עם האמריקנים. מעולם לא ניהלתי אותם במסיבות עתונאים ומול מצלמות. היחסים עם ארה"ב חשובים מכדי להפוך אותם למריבות פומביות שמטרתן היחידה רווח פוליטי מול הבייס. לעשות את זה בזמן מלחמה, כשארה"ב עומדת לצידנו, זו כבר ממש הפקרות".

"נתניהו לא מתנגד לפתרון שתי מדינות מכל סוג שהוא", אמר הנשיא האמריקני בתשובה לשאלות כתבים, "דיברתי איתו על זה היום בטלפון. יש כל מיני סוגים של פתרון שתי מדינות. יש מדינות שהן חברות באו"ם אבל אין להן צבא משלהן. יש כמה מדינות שיש עליהן מגבלות. אז אני חושב שיש דרכים שזה יכול לעבוד".

עוד הוסיף הנשיא האמריקני וטען כי הוא "לא חושב שזה בלתי אפשרי להשיג את פתרון שתי המדינות כשנתניהו מכהן כראש ממשלת ישראל".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים בקריה. 18.01.2024. לשכת העיתונות הממשלתית
"לא מתנגד לפתרון שתי מדינות מכל סוג שהוא", נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

השיחה בין ביידן לנתניהו הייתה הראשונה שהתקיימה בין שני המנהיגים מאז ה-23 בדצמבר, אז אז ניתק ביידן את השיחה לאחר שנתניהו סירב לשחרר את כספי המיסים הפלסטיניים. בכיר ישראלי מסר כי "השיחה בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא ביידן היתה טובה ונמשכה 40 דקות. ראש הממשלה סקר פעולותיה של ישראל בגזרות השונות, וחזר על מחויבותה של ישראל להשגת יעדי המלחמה, לרבות השבת חטופינו".

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר שביידן ונתניהו דנו במאמצים לשחרור החטופים ובמעבר לפעילות ממוקדת יותר של צה"ל בעזה שתאפשר להגדיל את כמות הסיוע ההומניטארי שנכנסת לרצועה. עוד אמר קירבי שהנשיא ביידן בירך על החלטת ממשלת ישראל לאפשר העברת קמח ישירות לעזה דרך נמל אשדוד. במקביל צוותים משתי המדינות דנים באפשרויות להעברת סיוע הומניטארי לעזה דרך הים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully