וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז ניתוק השיחה בדצמבר: ביידן שוחח עם נתניהו

עודכן לאחרונה: 19.1.2024 / 21:32

נשיא ארצות הברית שוחח היום עם ראש הממשלה, והשניים דנו השניים במצב ברצועת עזה. מדובר בשיחה הראשונה שמתקיימת ביניהם מזה חודש, אז ניתק ביידן לאחר שנתניהו סירב לשחרר את כספי המיסים הפלסטיניים. בכיר ישראלי: השיחה היתה טובה ונמשכה 40 דקות

בוידאו: ביידן נפגש עם נתניהו: "נדון על הנושאים הקשים - כמו שמירה על הערכים הדמוקרטיים"/לעמ

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח היום (שישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשניים דנו השניים במצב ברצועת עזה, כך נמסר מהבית הלבן. מדובר בשיחה הראשונה שמתקיימת ביניהם מאז 23 בדצמבר, אז ניתק ביידן את השיחה לאחר שנתניהו סירב לשחרר את כספי המיסים הפלסטיניים. בכיר ישראלי: השיחה בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא ביידן היתה טובה ונמשכה 40 דקות. ראש הממשלה סקר פעולותיה של ישראל בגזרות השונות, וחזר על מחויבותה של ישראל להשגת יעדי המלחמה, לרבות השבת חטופינו.

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר שביידן ונתניהו דנו במאמצים לשחרור החטופים ובמעבר לפעילות ממוקדת יותר של צה"ל בעזה שתאפשר להגדיל את כמות הסיוע ההומניטארי שנכנסת לרצועה. עוד אמר קירבי שהנשיא ביידן בירך על החלטת ממשלת ישראל לאפשר העברת קמח ישירות לעזה דרך נמל אשדוד. במקביל צוותים משתי המדינות דנים באפשרויות להעברת סיוע הומניטארי לעזה דרך הים.

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וביידן בהצהרה משותפת, 18 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בנוסף, לדברי קירבי, ביידן ונתניהו דנו בהתקדמות בנושא שחרור כספי המיסים הפלסטינים כדי שניתן יהיה להשתמש בהם בין השאר לתשלום משכורות לכוחות הביטחון הפלסטינים. הנשיא ביידן אמר לנתניהו שיש לישראל אחריות לצמצם פגיעה באזרחים פלסטינים בעזה גם בשעה שהיא מנסה לאתר את מנהיגי חמאס ולהמשיך את הלחץ הצבאי על הארגון. השיחה מתקיימת יממה לאחר ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, במהלכה הוצג לשרים המתווה להעברת הכספים. ההצבעה על המתווה צפויה להתקיים בימים הקרובים.

קירבי אמר, כמו כן, שהנשיא דן עם נתניהו על חזונו לשילוב ישראל באופן מלא במזרח התיכון שכולל גם פתרון של שתי מדינות במסגרתו ביטחון ישראל יובטח. הוא הוסיף שארה"ב לא מנסה "לכופף לישראל את היד או לכפות עליה לשנות מדיניות" בנוגע לפתרון שתי המדינות. לדבריו,נתניהו הבהיר את הדאגות שלו בנושא, הנשיא הבהיר את דעתו והשניים ימשיכו לדון בכך. "אי אפשר לדבר על מה יהיה אחרי המלחמה בעזה בלי לדבר על השאיפות של העם הפלסטיני ועל ניהול הרצועה", אמר קירבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בטקס לזכרה של הגברת הראשונה רוזלין קרטר בכנסייה באטלנטה, 28 בנובמבר 2023. רויטרס
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן/רויטרס

בתחילת השבוע פורסם בוואלה! על פי מידע מארבעה בכירים אמריקנים המעורים בנושא, כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ובכירים נוספים בממשלו חשים תסכול הולך וגובר מהתנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת לנוכח סירובו לכמעט כל הבקשות האמריקניות בתקופה האחרונה בנושא למלחמה בעזה ולמצב בגדה המערבית.

סימן לתסכול הגובר של ביידן הגיע במהלך שיחת הטלפון בינו לבין ראש הממשלה ב-23 בדצמבר, כשנתניהו דחה את בקשתו של הנשיא האמריקני לשחרר את כספי המסים שישראל מקפיאה. "השיחה הזו הסתיימה", ביידן המתוסכל אמר לנתניהו וניתק את שיחת הטלפון, כך לפי שלושה בכירים אמריקנים וישראלים שמעורים בתכני השיחה. מאז ביידן ונתניהו לא שוחחו פעם נוספת בטלפון עד לשיחה היום. הדבר בולט לאור העובדה שבחודשיים הראשונים של המלחמה הם שוחחו כמעט כל יומיים.

פעילות צה"ל בקו הגבול ישראל- עזה. 18 בינואר 2024. אבי רוקח
אחד הנושאים המרכזיים: רצון הבית הלבן שצה"ל יעבור ללחימה בעצימות נמוכה/אבי רוקח

אחד הנושאים המרכזיים הוא רצונו של הבית הלבן לראות מעבר של ישראל לשלב השלישי של הפעולה ברצועה במסגרתו יעבור צה"ל ללחימה בעצימות נמוכה. בבית הלבן סבורים כי המעבר הזה נחוץ כדי לצמצם את מספר האזרחים הפלסטינים שנפגעים כתוצאה מהלחימה. הממשל האמריקני הסכים להשלים עם לוח הזמנים הישראלי, לפיו המעבר לשלב הבא בלחימה יתרחש בסוף ינואר, אולם בימים האחרונים בכירים אמריקנים מתחילים להביע דאגה מכך שזה לא עומד להתרחש לאור מצב הלחימה הנוכחי ברצועה, ובמיוחד בחאן יונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully