וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בצה"ל חוששים: לא ניתן יהיה להשמיד את חמאס - ולהשיב את החטופים בחיים

עודכן לאחרונה: 20.1.2024 / 18:32

ארבעה בכירים הזהירו בריאיון ב"ניו יורק טיימס" כי מיטוט חמאס עלול להוביל למלחמה ארוכה ש"תעלה בחייהם" של השבויים. לטענתם, שחרור החטופים יוכל להתממש רק במאמצים דיפלומטיים. דובר צה"ל טען כי הדברים לא משקפים את עמדת הצבא: "שחרור החטופים הינו חלק ממטרות המלחמה"

מטה משפחות החטופים במחאה מול בית ראש הממשלה בקיסריה/מטה המשפחות

ארבעה בכירים בצה"ל הביעו חשש כי השמדת צמרת חמאס בפעולה צבאית ברצועת עזה תגבה את חייהם של 136 הישראלים שנחטפו ב-7 באוקטובר ועדיין נותרו בשבי ארגון הטרור - כך פרסם היום (שבת) הניו יורק טיימס. הארבעה טענו כי מלחמת חורמה נגד חמאס "ככל הנראה תעלה בחיי החטופים". לדידם, שחרור החטופים בעזה יוכל להתבצע רק דרך מאמצים דיפלומטיים.

הבכירים הביעו תסכול על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו טרם הציג תוכנית סדורה ל"יום שאחרי המלחמה", ולפיהם חוסר ההחלטיות של ההנהגה המדינית מעוררת תסכול בצה"ל. בתוך כך, הם העלו תהיות בנוגע למשך הזמן אליו תזדקק ישראל לפעול בעזה על מנת לרסק לחלוטין את הנהגת ארגון הטרור ולחסל את מנהיגיה שברצועה, בראשם יחיא סינוואר - וזאת בצל הלחץ הבין-לאומי הגובר לסיום הלחימה ומניין המתים העולה בתקיפות צה"ל.

חיילי צה"ל בעזה
20.1.24. רויטרס
חיילי צה"ל בעזה 20.1.24/רויטרס
עצרת לציון 100 ימים של החטופים בשבי, כיכר החטופים, 14 בינואר 2024. ראובן קסטרו
עצרת לציון 100 ימים של החטופים בשבי, כיכר החטופים, 14 בינואר 2024/ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, הקריה, תל אביב. 31 בדצמבר 2023. מרים אלסטר/פלאש 90, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, הקריה, תל אביב. 31 בדצמבר 2023/עיבוד תמונה, מרים אלסטר/פלאש 90

מוסא אבו מרזוק, חבר הלשכה המדינית של חמאס, טוען כי ארגון הטרור "אינו רוצה להמשיך להחזיק בחטופים" ומבקש לעסקת חילופי שבויים חדשה. "בסופו של דבר, ישראל תיאלץ לעשות עסקה, כי היא נכשלה במהלך יותר ממאה ימי מלחמה לחלץ שבויים בכוח צבאי", אמר אבו מרזוק לסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק. "או שיחזירו אותם אותם דרך עסקה או שייקחו אותם כגופות".

"שחרור החטופים הינו חלק ממטרות המלחמה, ומאמץ עליון", הגיבו בצה"ל על הפרסום בניו יורק טיימס, "הדברים שמובאים בשם בכירים בצה"ל לא מוכרים, ואינם משקפים את עמדת הצבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully