וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לאחר תקיפת הספינה האמריקנית: צבא ארה"ב תקף מטרות של החות'ים בתימן

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 4:13

ספינות וצוללות אמריקניות שיגרו טילים לעבר אתרים שבשליטת המורדים: "תקפנו 14 טילים שהוטענו לירי נגד יעדים מערביים", מסרו בצבא האמריקני. זהו סבב התקיפות הרביעי שערכה ארה"ב בימים האחרונים. מוקדם יותר, כטב"מ ששוגר מאזור שנמצא בשליטת החות'ים פגע בספינה אמריקנית

פיצוצים בתימן עם תחילת התקיפות האמריקניות והבריטיות/טלגרם

ארצות הברית ערכה הלילה (חמישי) סבב תקיפות נוסף נגד מטרות של המורדים החות'ים בתימן. "הכוחות תקפו 14 טילים שהוטענו לירי נגד יעדים מערביים באזור - והיוו איום ממשי על ספינות סחר וספינות חיל הים האמריקני", מסרו בצבא האמריקני. התקיפה מגיעה שעות בודדות אחרי הדיווח על ספינה בבעלות אמריקנית שניזוקה במפרץ עדן בעקבות שיגור כטב"ם שנשלח מאזור שבשליטת החות'ים.

זהו סבב התקיפות הרביעי שערכה ארה"ב בתימן בימים האחרונים. סוכנות הידיעות "SABA" שבשליטת החות'ים אישרה את הפרטים ודיווחה כי מטוסים אמריקנים ובריטים ביצעו תקיפות במחוזות חודיידה, תעז, אל-ביידא וצעדה. בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" דיווחו כי הספינות של חיל הים האמריקני השתמשו בטילי שיוט מסוג טומהוק בתקיפות ו"השמידו את טילים ומשגרים של הכוחות החות'ים".

"המתקפות של הטרוריסטים החות'ים שנתמכים בידי איראן ממשיכות לסכן יורדי-ים בינלאומיים ולשבש את נתיבי השיט המסחריים בדרום הים האדום ובנתיבי מים סמוכים", אמר הגנרל מייקל אריק קורילה, מפקד הפיקוד, "נמשיך לנקוט בפעולות כדי להגן על חייהם של אנשינו".

כוחות של המורדים החות'ים בצנעא, תימן, 5 בינואר 2024. רויטרס
כוחות של המורדים החות'ים בצנעא, תימן, 5 בינואר 2024/רויטרס

מוקדם יותר, פיקוד המרכז בצבא ארה"ב עדכן כי כטב"מ ששוגר מאזור שנמצא בשליטת המורדים החות'ים תקף אמש ספינה בבעלות אמריקנית במפרץ עדן. בהצהרה שנשא דובר בצבא האמריקני, נמסר כי בתקיפה לא היו נפגעים, אולם הספינה ספגה נזקים. "הספינה, "Genco Picardy", מובילה מטעני צובר בבעלות אמריקנית שנושאת דגל של איי מרשל", אמר הדובר.

דובר המיליציה של המורדים החות'ים בתימן הודיע כי הם תקפו באמצעות טילים ימיים את הספינה. בהודעתו מסר כי "המיליציה החות'ית לא תהסס לפגוע סמי שיהווה איום בים האדום ובים הערבי". לדבריו, התקיפה היא "הזכות של תימן להגן על עצמה, והסעת סולידריות עם העם הפלסטיני. כל תקיפה חדשה מצד האמריקנים או הבריטים תענה", מסר.

מטוס תוקף מטרות של החות'ים בתימן, 12 בינואר 2024. רויטרס
מטוס תוקף מטרות של החות'ים בתימן, 12 בינואר 2024/רויטרס

ממשל ביידן החזיר אתמול את המורדים החות'ים לרשימת ארגוני טרור והטיל עליהם מחדש סנקציות, במהלך נוסף שנועד להחליש אותם בשל התקפותיהם על ספינות בים האדום. דובר מטעם החות'ים אמר לאחר ההודעה האמריקנית כי זו "לא תשנה את עמדתם" והם ימשיכו לתקוף "שנמצאות בדרך לישראל".

גורמים רשמיים בממשל אמרו כי הכנסתם לרשימה, שממנה הוסרו לפני שלוש שנים, נועדה לנתק מהם את אספקת הכסף והנשק שבאמצעותו הם תוקפים או חוטפים ספינות בים האדום. הסנקציות ייכנסו לתוקף בתוך 30 ימים, והבית הלבן ישקול את הסרתן אם ההתקפות ייפסקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully