וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטח הכבד חשף: לחמאס יכולות פיקוד ושליטה גם באזורים שבשליטת צה"ל

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 21:51

בבחינה שבוצעה בפיקוד הדרום ובחיל האוויר עלה כי רוב השיגורים בוצעו מאזור אל בורייג' - שבו תמרנו בשבועיים האחרונים הכוחות של אוגדה 36. בנוסף, מקורות צבאיים מתחו ביקורת על חיל האוויר, לטענתם אין הערכה מעמיקה של נזקי התקיפה (BDA) על כל התקיפות של חיל האוויר

בווידאו: נפילות בנתיבות/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארגון הטרור חמאס שיגר הבוקר (שלישי) מטח כבד לעבר הנגב המערבי, שכלל למעלה מ-30 רקטות. המטח, ששוגר מאזור מחנות המרכז אתגר את מערך ההגנה האווירית של צה"ל ורקטה אחת פגעה פגיעה ישירה בחנות בנתיבות - וגרמה להרס רב.

בבחינה שבוצעה בפיקוד הדרום ובחיל האוויר עלה כי רוב השיגורים בוצעו מאזור אל בורייג' - שבו תמרנו בשבועיים האחרונים הכוחות של אוגדה 36. אלו, כאמור, יצאו ביממה האחרונה מהרצועה. מקורות צבאיים בפיקוד הדרום אמרו כי המטח הכבד, ששוגר מכמה מוקדים במקביל, מצביע על יכולות פיקוד ושליטה של חמאס על המחבלים שממוקמים גם באזורים שנותרו בשליטת צה"ל.

לכל העדכונים מהמלחמה

פעילות אוגדה 36, אל בורייג׳, רצועת עזה. דובר צה"ל
"כשתוקפים הרבה העומס גדל - במיוחד כשיש ירידה בהיקף המילואים"/דובר צה"ל

עוד אמרו המקורות הצבאיים בפיקוד הדרום כי יש אתגרים בסנכרון בין הכוחות המתמרנים לבין המודיעין ולתקיפות חיל האוויר. המקורות מתחו ביקורת על חיל האוויר, לטענתם אין BDA (הערכת נזקי תקיפה) מעמיק ויסודי על כל התקיפות של חיל האוויר כדי להבין האם בורות ואתרי השיגור או מחסני הנשק הושמדו כליל.

"זו נקודה מאוד חשובה שחשוב לתת עליה דגש - כשתוקפים הרבה העומס גדל. במיוחד כעת כשיש ירידה בהיקף המילואים במפקדות", אמרו קצינים במילואים מפיקוד הדרום, "בנוסף לכך אף אחד לא מבטיח אפס שיגורים. זה יילך ויפחת, חמאס פועל בצורה מושכלת, הוא ינסה להוכיח שיש לו עדיין רקטות".

"לנו ברור שיש לו הרבה פחות וברוב המקומות בצפון הרצועה והעיר עזה הוא כבר לא שולט כמו פעם", אמרו הקצינים שהדגישו כי חמאס מבין שככל שיעבור הזמן, התמרון יתקדם, ויהיו לו פחות אתרי שיגור.

עוד בוואלה!

צה"ל השמיד מנהרת טרור שחצתה את הרצועה: "שימשה לשינוע מחבלים מהצפון לדרום"

לכתבה המלאה
נפילה בחנות למוצרי חשמל, נתיבות, 16 בינואר 2023. יניר יגנה
המטח הכבד אתגר את מערך ההגנה האווירית של צה"ל, הפגיעה בנתיבות/יניר יגנה

מוקדם יותר פורסם בוואלה! כי גורם ביטחוני מסר שבחמאס עובדים על שיטה הדומה לפעילות ירי הרקטות של החיזבאללה בצפון. "בנתיים חמאס משרטט שיטה חדשה - שקט ארוך ואז מטח רקטות כבד של עשרות רקטות לנקודה אחת כמו חיזבאללה".

בעקבות אירועי הבוקר, השר גדעון סער דרש לכנס באופן מיידי את הקבינט הביטחוני כדי לדון בהמשך המלחמה ברצועה ובאופן ניהולה כשהוא מבקר את הורדת עצימות פעילות צה"ל ברצועה ואומר כי "צמצום היקף הכוחות בה במצב הקיים - שגויים". "על הקבינט לקבל החלטה על הגברת הלחץ הצבאי על חמאס לאלתר", אמר סער. "כמו כן יש להגדיר ששינויים באופי המערכה יתבססו על בחינת ההתקדמות בהשגת היעדים ולא לפי לוחות זמנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully