וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר: "המו"מ היחיד שפעיל - שחרור החטופים תמורת הפסקת אש"

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 15:18

ראש ממשלת קטאר התייחס ליום שאחרי המלחמה, והסביר כי יהיה קשה לשקם את האזור ללא פתרון מדיני באופק. "אני לא רואה שמדינות ישקיעו כסף אלא אם כן נטפל בסוגיית פתרון שתי המדינות". בנוסף, אמר כי אם התהליך המדיני יקודם "אנחנו ושאר מדינות ערב מוכנים לשלום עם ישראל"

אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בקטאר/רויטרס

ראש ממשלת קטאר שייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני אמר היום (שלישי) במהלך הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס כי "המסלול (הדיפלומטי, ב.ר) היחיד שפעיל זה המו"מ על שחרור חטופים תמורת הפסקת אש".

אל תאני התייחס ליום שאחרי המלחמה ברצועה, והסביר כי יהיה קשה לשקם את האזור ללא פתרון מדיני באופק. "לאור היקף ההפצצות וההרס בעזה - עזה לא קיימת יותר, אין שם כלום - צריך לבנות מחדש עיר שלמה", אמר. "אני לא רואה שניתן לחזור למה שהיה לפני ה-7 באוקטובר ושמדינות ישקיעו שם כסף אלא אם כן נטפל בסוגיית פתרון שתי המדינות. יש פוליטיקאים שחשבו שאפשר להסתיר את הנושא הפלסטיני מתחת לשטח ושאנשים ישכחו. מה שקרה ב-7 באוקטובר הראה שזה נושא מרכזי עבור כל העולם".

ראש ממשלת קטאר שייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני. רויטרס
"מוכנים לשלום עם ישראל - אם יקודם תהליך השלום עם הפלסטינים". ראש ממשלת קטאר/רויטרס

ראש ממשלת קטאר אמר כי צריך לקדם פתרון לסכסוך הישראלית-פלסטיני שיחייב כל ממשלה ישראלית שתהיה בשלטון. לדבריו, יש לפתור את הפיצול הפנימי הפלסטיני. "חמאס היא חלק מהמערכת הפוליטית הפלסטינית ורק העם הפלסטיני יחליט אם הם יהיו חלק מהפתרון. זו לא החלטה של ישראל וזו לא החלטה שלנו", הוא אמר. "אנחנו ושאר מדינות ערב מוכנים לשלום עם ישראל אם הם יקדמו את תהליך השלום עם הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully