וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעורר זכרונות מתקופת הפיגועים": ברעננה מנסים להתאושש אחרי הפיגוע המשולב

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 17:08

יממה אחרי הפיגוע הרצחני בעיר, תושבי רעננה מנסים לאסוף את השברים. "מגיעים לפה לקוחות והם קונים מהר ובלחץ, אנשים מאוד הופתעו", סיפר ישראל תושב העיר בן 23, "כעסתי על עצמי שלא היה ברשותי אקדח". התושבים זועמים על האדם שהעסיק את המחבלים: "הוא צריך להיכנס לכלא"

בווידאו: פיגוע דריסה ודקירה: לפחות 19 פצועים במספר זירות בעיר/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, רויטרס

יום אחרי הפיגוע המשולב ברעננה, שבו נרצחה עדנה בלושטיין בת ה-79 ונפצעו עוד 18 בני אדם נוספים ובהם ילדים רבים - החיים בעיר רעננה נמשכים. הפיגוע, שבוצע יל ידי שני מחבלים, תושבי כפר הסמוך לחברון ששילב דריסה ודקירות במספר זירות, זעזע את תושבי העיר במרכז הארץ, שמתחילת המלחמה ידעה מספר מצומצם מאוד של אזעקות צבע אדום.

"מוזר פתאום לחשוב שגם ברעננה אקדח זה כבר לא רק המלצה", שיתף את וואלה! ישראל בן ה-23 שעובד במכולת בסמוך לאחת מזירות הפיגוע, "זה הפתיע שזה קרה ברעננה, שזה כאילו המקום הכי מנותק ואזעקות בקושי היו פה. אני כעסתי על עצמי שלא היה ברשותי אקדח באותו רגע. החשש מאירוע כזה גרם לי להגיש בקשה אבל אני עוד מחכה לאישור".

פיגוע דריסה ודקירה,רחוב אחוזה רעננה. אנשי מז"פ אוספים ממצאים באחת הזירות. 15 בינואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיגוע דריסה ודקירה,רחוב אחוזה רעננה. אנשי מז"פ אוספים ממצאים באחת הזירות. 15 בינואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ישראל סיפר כיצד לקוחות רבים משוחחים ומשתפים בפחד הרב שהם חשים כעת: "מגיעים לפה לקוחות והם קונים מהר ובלחץ. אחת אמרה לי שווידאה אלף פעמים שהרכב שלה ננעל כשהיא יצאה ממנו. עכשיו היא פוחדת שמחבלים ישתמשו בו. אנשים פה מאוד הופתעו מהפיגוע, אבל עם ישראל חי".

לאחר שהתברר שהמחבלים הם שוהים בלתי חוקיים מנועי שב"כ שהסתובבו ברעננה ואף עסקו במכון שטיפת רכבים בעיר - התושבים זועמים על האדם שהעסיק אותם ונעצר על ידי המשטרה. "הוא חייב להיכנס לבית סוהר עכשיו", טען שי, תושב רעננה בן 76.

"לדעתי הוא ידע בדיוק מאיפה הם הגיעו. מי שקיבל אותם לעבודה אחראי על מה שקרה. כולם פה מאוד כועסים עליו עכשיו. זה מעורר זיכרונות שקשורים לתקופת הפיגועים של לפני 20 שנה במרכז. היות והם עבדו פה, הם הכירו את המקום וידעו בדיוק לאיפה ללכת ואיפה יש ילדים בבית ספר ובאיזה שעות".

מעצר חשוד בביצוע פיגוע דריסה ודקירה,רחוב אחוזה רעננה, 15 בינואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מעצר חשוד בביצוע פיגוע דריסה ודקירה,רחוב אחוזה רעננה, 15 בינואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"ההכנסות בעסק שלי נפגעו אתמול מן הסתם", סיפר גיל בעל משתלה בעיר. "משעות הפיגוע ועד שעות הערב כמובן שלא היו לקוחות, אבל במצב כזה כסף זה לא דבר גדול, מה שחשוב זה חיי האדם, אבל החיים פה ממשיכים מאוד מהר, החיים פה היום ממשיכים וצריכים להמשיך כרגיל".

עדנה בלושטיין, בת 79 ותושבת ברעננה כבר יותר מ-40 שנה, נרצחה אתמול בפיגוע כשנפגעה מהרכב שדהר לעבר תחנת האוטובוס בה עמדה. "היא התאלמנה בגיל צעיר, היתה אמא לשני ילדים וסבתא לשישה נכדים. עדנה היתה אמא וסבתא אוהבת וחמה, דומיננטית ומעורבת במיוחד בחיי ילדיה ונכדיה", סיפרו עליה היום בני משפחתה.

"עדנה האמינה באנושיות ובאהבת האדם, עזרה לאנשים רבים בצנעה ובמסירות. בהכשרתה היתה עובדת סוציאלית בעלת תואר שני שהתמחתה בגרונטולוגיה. מתוך האהבה לעזרה לזולת המשיכה בעבודתה גם לאחר גיל הפרישה, והיתה חלק מצוות הניהול של בית הורים בהרצליה. מאז פרישתה היתה אהובה ומוקפת תמיד על ידי משפחה וחברים. אהבה לטייל ולצרוך אומנות ותרבות. אוהבים אותה לנצח וכבר נורא מתגעגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully