וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחות לראש מינהלת החטופים החדש: "מקבלים מידע על סיוע שמיועד לנו מהתקשורת"

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 11:58

ראש מינהלת החטופים, אל"ם במיל כהן, ערך היום דיון ראשון בכנסת מאז מינויו ביום ראשון, וניסה להשיב על הטענות על חוסר סדר בטיפול במשפחות החטופים. המשפחות מחו: "אנחנו לא הרבה, אבל אנחנו צריכים מענה מיידי. אנחנו צריכים שהמדינה תתגייס, זה הרגע"

בווידאו: ראש מינהלת החטופים החדש הגיע לדיון עם המשפחות: "עדיין לא מקבלות מידע"/ערוץ הכנסת

כעת בוועדת חוקה בכנסת, אל"ם במיל' ירון כהן, ראש מינהלת החטופים במשרד ראש הממשלה בדיון ראשון מאז שמינויו אושר אתמול בממשלה, "אם נראה שהמינהלת לא מצליחה לתפקד כמו שצריך תוך שבועיים, נאריך את הפעילות של פיקוד העורף בכמה שבועות. לא נעשה את המעבר לפני שיהיה מענה מלא".

"אנחנו נדרשים לטפל בהכל בלוחות זמנים קצרים, להעביר את כל הטיפול למקום אחד. עד כה, הארגונים האזרחיים סיפקו הרבה למשפחות, כולם מתחילים להרגיש שצריך לרכז הכל לגוש ממשלתי שיעניק מענה אחיד. נספק פתרונות רוחב וגם פתרונות נקודתיים. בשבוע הבא ימונו ראשי אגפים, ו-30 אנשי צוות".

בהמשך לטענות על בלבול וחוסר סדר בין בעלי התפקידים השונים, התחייב ירון כהן כי הוא יציג בקרוב רשימה מסודרת של בעלי תפקידים ותחומי אחריות, עם דף קשר לפניות מסודרות.

ירון כהן, ראש מנהלת החטופים בדיון ועדת החוקה, 15 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
"הארגוניים האזרחיים העניקו הרבה למשפחות. כרגע אנחנו מרכזים הכל לגוף ממשלתי". ראש מינהלת החטופים, אל"ם ירון כהן בועדת חוקה בכנסת/פלאש 90, חיים גולדברג

נציגת משפחות החטופים, נועם עידן, אחותו של החטוף צחי, התעקשה, "101 ימים אחרי, ואנחנו עדיין מקבלים את המידע על תוכניות, וסיוע שמיועד לנו מפושים והודעות בתקשורת, לא מעדכנים אותנו. אנחנו מבקשים להבין מה קורה בריבוי הגופים, מי דואג לנו - הקצינה, המשל"ט, מהלב של פיקוד העורף? לא מובן".

מירב לשם גונן, אמה של החטופה רומי גונן הוסיפה "ביקשנו שיהיה מתכלל אחד שירכז את כל המשפחות. אנחנו לא הרבה משפחות אבל אנחנו צריכים מענה מיידי. המצב קשוח, יש הרבה מאוד צרכים שלא נענים מחוסר היכרות, המענה צריך להיות עכשיו. אנחנו מבקשים שההצעה והתיקון לחוק יעברו כמה שיותר מהר. אנחנו צריכים שהמדינה תתגייס, זה הרגע".

מדובר בדיון נוסף בסדרת דיוני מעקב שיזם חבר הכנסת ולדימיר בליאק על הסוגיות המשפטיות הנוגעות למעמד החטופים, זכויותיהם וצרכים בירוקרטיים של המשפחות. בעקבות הביקורת שנשמעה בעקבות חלוקת הסמכויות בין הגורמים השונים. הוקם בממשלה "שולחן עגול" הפועל, במקביל למשל"ט "מהלב" של פיקוד העורף, לגיבוש פתרונות רגולטוריים לבני משפחות החטופים עד להשלמת הקמת המינהלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully