וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט תוקף אחרי מעצר הכדורגלן הישראלי: "טורקיה - זרוע ביצועית של חמאס"

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 11:17

שר הביטחון תקף את טורקיה בעקבות מעצרו של שגיב יחזקאל, לאחר שעשה מחווה לחטופים בעזה במהלך משחק: "מעצרו השערורייתי הוא ביטוי לצביעות ולכפיות טובה". בן גביר: "ארדואן הוא נאצי לכל דבר". השר גדעון סער: "ישראל צריכה להגיש נגד טורקיה תלונה בהאג"

צפו: שגיב יחזקאל בבית המשפט באנטליה

פרשת מעצר הכדורגלן הישראלי שגיב יחזקאל מעוררת גלים בטורקיה ובישראל. השחקן הישראלי ששיחק עד לא מזמן בקבוצת אנטליאספור הטורקית, כבש שער וחגג עם מחווה לציון מאה יום שהחטופים מוחזקים בשבי חמאס. העיתונאים והאוהדים זעמו, קבוצתו החליטה להשעותו, ולאחר מכן הודיע נשיא הקבוצה שבכוונתו להתיר את חוזהו של שחקן נבחרת ישראל.

מאז יחזקאל נעצר ונלקח לחקירה במשטרה, משרד החוץ הישראלי ניסה לסייע לו ולחלצו מטורקיה אך חקירתו החלה לפני שהספיקו לעשות זאת. שר המשפטים הטורקי ילמאז טונק הודיע שהחקירה החלה נגד הכדורגלן הישראלי באישום של "הסתה של הציבור לשנאה ועוינות".

שר הביטחון יואב גלנט הגיב בחריפות לדברים ואמר, "כאשר רעדה האדמה בטורקיה לפני פחות משנה, הייתה ישראל המדינה הראשונה להתייצב ולהושיט סיוע שהציל את חייהם של רבים מאזרחי טורקיה. מעצרו השערורייתי של הכדורגלן שגיב יחזקאל הוא ביטוי לצביעות ולכפיות טובה. במעשיה, טורקיה משמשת כזרוע הביצועית של החמאס".

שר הביטחון יואב גלנט. לשכת העיתונות הממשלתית
תקף בחריפות את טורקיה. גלנט/לשכת העיתונות הממשלתית

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר "טורקיה פועלת כלפי שחקנים ישראליים וכל דבר שמריח ישראליות בנאציזם. ארדואן הוא נאצי לכל דבר. אני קורא לישראלים לא לטוס לטורקיה, לא לקנות שום מוצר טורקי ולא לפרנס אותם. אסור למדינת ישראל ולאזרחי ישראל לנהוג בסלחנות כלפי טורקיה. לא ניתן שירמסו אותנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"טורקיה של ארדואן האנטישמי מתנהלת נגד ישראל כמדינת אויב", אמר השר גדעון סער. "ישראל צריכה לשקול הגשת תלונה לבית הדין בהאג נגד טורקיה על כיבוש צפון קפריסין וטיהורה האתני מיוונים-קפריסאים, כמו גם על כיבוש צפון סוריה וטיהורה האתני מכורדים. הישראלים צריכים למחוק את טורקיה ממפת החופשות ולהמנע מיבוא סחורות ממנה".

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הוציא הודעת גינוי לממשלת טורקיה באנגלית בחשבון ה-X שלו בה נכתב, "שגיב יחזקאל, כבש שער עבור אנטליספור, נבחרת טורקיה. הוא חגג מחווה לחטופים הישראלים שמוחזקים בשבי חמאס כבר 100 ימים. מאז נדמה שנפתחו שערי גיהנום: התאחדות הכדורגל הלאומית גינתה אותו, קבוצתו הודיעה שהוא מושעה ואז שהוא מפוטר ולסיום, המשטרה הטורקית עצרה אותו. זו טורקיה בשנת 2024".

השר עמיחי שיקלי הגיב גם הוא לדברים ואמר: "ארדואן צריך להנהיג את דאעש, לא את טורקיה. צריך לומר בכאב, שטורקיה תחת ארדואן הפכה מדמוקרטיה לדיקטטורה, מחברת ברית נאט"ו לחברה בארגון ג'יהאדיסטי. יחזקאל נלקח לחקירה רק כי עשה את המחווה הפשוטה הזו. ממשלת טורקיה צריכה להתבייש", מאז, השר שיקלי מחק את תגובתו.

שגיב יחזקאל שחקן אנטליאספור במחווה לחטופים. אנטליאספור, אתר רשמי
המחווה שגרמה לסערה. שגיב יחזקאל/אתר רשמי, אנטליאספור
מים נגד שגיב יחזקאל בטורקיה. מתוך טוויטר, אתר רשמי
ברשת בטורקיה תקפו את יחזקאל/אתר רשמי, מתוך טוויטר

"בעולם המתוקן, לאחר מעצרו של שגיב יחזקאל אמש, טורקיה הייתה מודחת באופן מיידי מכל התאחדות בינלאומית ומכל תחרות בעולם הספורט", כתב חבר הכנסת לדימיר בליאק. "זו העת למחאה חריפה של ממשלת ישראל ושל הוועד האולימפי. כולנו שגיב יחזקאל".

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, קראה להשבת כל השחקנים הישראלים מטורקיה, "טורקיה היא מדינת טרור. בזמן שארדואן נותן מחסה למחבלי חמאס, הוא עוצר שחקן ישראלי על כך שהביע תמיכה בשחרור החטופים וציין 100 ימים למלחמה. אני קוראת למדינה לעשות הכל כדי להחזיר את שגיב יחזקאל לארץ ואיתו גם את ולעדן קארצב, ים מדר ושאר השחקנים שנמצאים בטורקיה".

"פניתי הבוקר לנשיא ארדואן באמצעות הגורם הכי מקורב אליו והובטח לי ששגיב יחזקאל ישוחרר בתום בדיקה שנעשית בענינו", אמר השר לשעבר איוב קרא. "שגיב כדורגלן נערץ בישראל ואף בעולם והזדהותו עם החטופים היא צורך אמיתי, גאווה ישראלית וסולידריות אנושי, הנובעת מהיות שגיב פטריוט ישראלי. המעצר רק מעכיר את האווירה בין שתי המדינות ופוגע בדמותה של טורקיה כמדינה דמוקרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully