וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי לוקח אחריות ומזהיר: "להגן על עצמנו גם מפני האיום הפנימי"

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 11:38

לראשונה מפרוץ המלחמה, לקח כוכבי אחריות לפעולות שנעשו בתקופה שלו כרמטכ"ל והובילו למחדל ב-7 באוקטובר: "שואל את עצמי מה יכולנו לעשות אחרת". בנוסף העביר מסר לפוליטיקאים: "מי שנוקט בדרך מפלגת, בראשם נבחרי ציבור, מפוררים את השותפות ויוצרים תנאים לאיום וקיומי"

הרמטכ"ל לשעבר כוכבי לוקח אחריות ומזהיר: "להגן על עצמנו גם מפני האיום הפנימי"/אבי רוקח

הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (במיל') אביב כוכבי, נאם היום (שני) בהר הרצל במסגרת טקס אזכרה לחללי הל"ה, ולקח אחריות לראשונה על החלק שלו במחדל שהוביל למתקפת הפתע של חמאס: "שבעה באוקטובר הוא אירוע מזעזע ומכונן כאחד, שמחייב ברור עמוק ותחקירים נוקבים. האירוע יצטרך להיבחן מכל הזוויות, בכל התחומים ובראייה רב שנתית, ובתוך כך כמובן, גם התקופה בה פיקדתי על צה"ל. אני אחראי להחלטות ולפעולות שנעשו בצה"ל בתקופתי כרמטכ"ל, ואני שואל את עצמי ללא הרף מה יכולנו לעשות אחרת".

עדכונים שוטפים מהיום ה-101 למלחמה

עוד הוסיף: "זה אירוע שמחייב תהליך למידה ותחקירים מקצועיים ויסודיים, שיצטרכו להביא בחשבון הסתכלות רחבה וכוללת, ברור עובדות שעדיין חסרות, שקלול פרטים מסווגים, והסקת מסקנות מנומקות, נוקבות וריאליות. נצטרך לבחון מחדש את תפיסת המלחמה והבטחון ויחד איתה את תפיסת השלום וההסדרים. זאת לא מלחמת הקוממיות, אך נצטרך להגדיר ולקומם מחדש את היעדים הלאומיים ואת סדר עדיפותם, ולזכור שהביטחון הוא תנאי ראשון והכרחי לקיומנו כאן".

אביב כוכבי בטקס אזכרה לחללי מחלקת הל״ה בהיכל ההנצחה בהר הרצל, 15 בינואר 2024. חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
"הביטחון הוא תנאי ראשון והכרחי לקיומנו כאן". כוכבי/עיבוד תמונה, חיים גולדברג/פלאש 90

כוכבי התייחס בנוסף לשיח המפלג הישראל: "למרבה הצער, גם כשהלחימה עדיין בעיצומה קשה להבדיל בין רעש התקיפות נגד חמאס לתקיפות המילוליות והגרפיות, שמפעילים אנשים וקבוצות זה נגד זה. כל מי שנמצא בלחימה או מעורב בלחימה מכיר את התחושה: האמונה בצדקת הדרך, החברות וההתמקדות בעיקר ובחשוב, יוצרות תחושת התעלות ומשמעות. על רקע זה מתעצמת תחושת האכזבה העמוקה מהחזרה לשיח חברתי אלים ופלגני. לא נכון לדרוש את הפסקת המחלוקות, זה לא מציאותי ולא רצוי, אך ההתבטאויות הקיצוניות והרעילות חייבות להיפסק. זאת לא ההערה על השפה אלא על עומק הניכור והאיבה שהיא מייצגת.

"יש גם כאלו המשתמשים במושגים 'אויב', 'חיסול' ו'מלחמה'. אלו מונחים ויצרים השייכים לשדה הקרב. הם צריכים להישאר שם. מעל לכל, השאירו את הצבא מחוץ לשיח הזה. תנו לצה"ל לנצח. אל תתנו לאויב הזדמנות נוספת לפגוע בנו בגלל היעדר לכידות. כל אלו שנוקטים בדרך מפלגת, ובראשם אנשים בעלי השפעה ונבחרי ציבור, מפוררים את עקרון השותפות ויוצרים תנאים לאיום בטחוני וקיומי.

"אלו ימים קשים אך אסור שהם ימסכו או ישכיחו את כל מה שבנינו כאן, את ההישגים הרבים, את הדמוקרטיה התוססת, ואת הערכים שפעם אחר פעם נחשפים. אין לנו ארץ אחרת, אין לנו לאן ללכת ונמשיך להגן על עצמנו, מפני איומים חיצוניים, אבל נצטרך להגן על עצמינו לא פחות מפני האיומים הפנימיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully