וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נאם בעצרת לשחרור החטופים: "האופוזיציה תיתן גיבוי לכל עסקה - לא נעשה סיבוב"

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 19:44

"צריך לבחור בדרך הקשה" אמר ראש האופוזיציה שנאם בעצרת לציון 100 ימים לחטיפתם של 136 אזרחים לעזה, והוסיף: "יש רק סוף אפשרי אחד - מעבר הגבול נפתח והילדים שלנו עוברים לחיבוק המשפחות שלהם. את סינוואר אפשר להרוג גם בפברואר, נעשה זאת במוקדם או במאוחר"

בווידאו: הנואמים בעצרת לשחרור החטופים בתל אביב: "אל תשכחו אותם, אל תחזרו לשגרה" 30.12.23/גלעד פירסט

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, נאם הערב בכיכר החטופים בתל אביב - שם מתקיימת העצרת של מטה משפחות החטופים לציון 100 ימים לטבח ה-7 באוקטובר ולהחזקתם של 136 אזרחים ישראלים בשבי חמאס, ואמר: "האופוזיציה תיתן גיבוי לכל עסקה, לא נעשה עליכם סיבוב ונגיד שהיינו עושים טובה יותר".

"כל יום שואלים אותי את אותה השאלה", סיפר לפיד, "אם ישראל עושה מספיק לשחרר את החטופים. התשובה היא לא, כי הם לא חזרו הביתה 100 ימים. אחרי הטבח הנורא ישראל הציבה לעצמה שתי מטרות: למוטט את חמאס ולהחזיר את החטופים. שתיהן דומות בחשיבותן אבל לא בדחיפותן. את סינוואר אנחנו יכולים להרוג גם בפברואר - נהרוג אותו במוקדם או במאוחר".

לפיד הוסיף: "האופוזיציה תיתן גיבוי לכל עסקה, לא נעשה עליכם סיבוב ונגיד שהיינו עושים טובה יותר. אין לנו ברירות טובות ורעות, רק ברירה אחת - להחזיר אותם הביתה. אנחנו חייבים להם את זה".

בעצרת נאמו גם אביבה והגר שחזרו משבי חמאס | הנאום המלא

יאיר לפיד בעצרת לציון 100 ימים לחטופים בשבי. ללא, צילום מסך
יאיר לפיד בעצרת לציון 100 ימים לחטופים בשבי/צילום מסך, ללא

בהמשך, אמר לפיד: "הם נמצאים שם מפני שמדינת ישראל נכשלה בתפקידה והפקירה אותם. הכישלון הנורא בתולדות המדינה. כישלון של הממשלה וכוחות הביטחון. עכשיו חובתה של הממשלה וחובת כוחות הביטחון להחזיר אותם הביתה".

"המבחן הגדול של המנהיגות הוא לא מול האויב, אלא מול אנשיך, להגיד גם מה שלא רוצים לשמוע, החלטות שלא יאהבו. להתייצב ולא להסתיר שלכל החלטה יש מחיר כואב. צריך לבחור בדרך הקשה, יש לה רק סוף אפשרי אחד - מעבר הגבול נפתח והילדים שלנו עוברים לחיבוק המשפחות שלהם. עד שהם לא חוזרים החוזה הישראלי נשבר לרסיסים".

לדבריו של ראש האופוזיציה, "למדינת ישראל יש מושגים אחרים מכל מי שמקיף אותה על קדושת חיי אדם. אויבינו חושבים שזאת חולשה. הם טועים. הערבות ההדדית היא סוד כוחנו. לבנו נשבר ב-7 באוקטובר. כל עוד ישראלי אחד שבוי במנהרות חמאס בידי מפלצות הוא יישאר שבור. ממשלת ישראל חייבת לעמוד במבחן הזה. אין אפשרות אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully