וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 ימים בשבי: עשרות אלפים משתתפים בעצרת המחאה בכיכר החטופים

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 3:27

"אף אזרח ישראלי לא צריך להיות יום אחד במנהרות חמאס - בטח לא מאה", אמרה רז בן עמי, ששוחררה מהשבי ובעלה אוהד עדיין מוחזק ברצועה. נשיא צרפת שלח מסר מוקלט: "צרפת אינה נוטשת את ילדיה ולכן יש לחדש את המו"מ". איילון דרום נחסם למשך שעה, המשטרה: "6 מפגינים נעצרו"

שידור ישיר | 100 ימים בשבי: עצרת המחאה בתל אביב (SATVIEW)

LIVE

ביממה הקרובה, מדינת ישראל תציין 100 ימים לטבח ה-7 באוקטובר ולהחזקתם בשבי של 136 ישראלים ברצועת עזה. עשרות אלפי אנשים הגיעו הערב (שבת) לעצרת המחאה בכיכר החטופים בתל אביב ותימשך 24 שעות, עד מחר ב-20:00 בערב. במטה משפחות החטופים עדכנו כי להערכתם, כ-120 אלף איש לקחו חלק בעצרת, שכאמור תימשך גם לאורך הלילה ומחר.

אלפי המפגינים הגיעו לכיכר עם דגלי ישראל. חלק מהמוחים ירדו לכביש איילון דרום וחסמו אותו במחלף השלום במשך כשעה. המשטרה מסרה כי עצרה שישה מפגינים: "לצערנו, בשעה שבה משטרת ישראל פועלת במספר גזרות ומפעילה כוחות גדולים לאבטחה של העצרת שתוכננה מראש, קבוצת מפגינים החליטו לצאת בצעדה לצומת קפלן והחלו להפר את הסדר, תוך חסימת צירי תנועה וניסיון לחסום את איילון, כאשר חלק מהמפגינים ירדו לאיילון ונבלמו על ידי כוחות משטרה גדולים".

בשלב זה, כך מסרו במשטרה, "כלל הצירים פתוחים לתנועת כלי רכב".

איילון נחסם במהלך הפגנה למען שחרור החטופים/אסתר וינר אילוז, יאיר פלטי, שגיא, גיל לוין
נתיבי איילון נחסמו בזמן הפגנת 24 שעות למען השבת החטופים, כיכר החטופים תל אביב. 13 בינואר 2024. אסתר וינר אילוז, אתר רשמי
נתיבי איילון נחסמו בזמן הפגנת 24 שעות למען השבת החטופים, כיכר החטופים תל אביב. 13 בינואר 2024/אתר רשמי, אסתר וינר אילוז

הראשונים לנאום הם הוריו של עומר שם טוב, שלי ומלכי. "חונכנו שלא משאירים אף אחד מאחור. לפני 14 שנה הלכנו כל המשפחה לעצרת תמיכה לגלעד שליט. לא חלמתי בחלומות הכי הזויים שלי שאעמוד בצד השני ואזעק את זעקתי להחזיר את עומר הביתה", אמרה שלי. הסרטון של עומר מעצרת התמיכה הוקרן על המסך

"אנחנו עוברים גיהנום", הוסיפה אחותו דנה. "זה חור עצום בלב שחייב להיסגר. אני לא יכולה לקום לעוד יום אחד במציאות הזאת. 14 ימי שישי שעומר עושה קידוש בעזה עם מעט האמצעים שיש לו. כשאיתי ומיה חזרו וסיפרו על ההתמודדות שלו לא הופתעתי. הוא אמיץ וגיבור. עומר אחד המצחיקים. אני מתגעגעת לשיחות שלנו. איתי רגב סיפר שבשהות שלהם יחד הם שרו הרבה את השיר 'לשוב הביתה' של ישי ריבו".

שגריר ארצות הברית בישראל, ג'ק לו, נאם בעצרת: "כשגריר ארצות הברית אני מתחייב שלא נפסיק לעבוד להחזרת החטופים הביתה. הנשיא ביידן וארצות הברית נחושה להחזיר את כל החטופים. אנחנו פועלים ללא הפסקה עם ישראל, קטאר, מצרים וכל מדינה אחרת שיכולה לעזור. זה בראש מעייני. לבי יוצא למשפחות שמתגעגעות ולא יודעות מה עלה בגורל יקיריהן. לכולם מגיע לחזור 'עכשיו'. לא נפר את ההתחייבות שלנו להחזיר אותם. מאות חפים מפשע נלקחו כאחד".

הפגנת 24 שעות למען השבת החטופים, כיכר החטופים תל אביב. 13 בינואר 2024. אורי סלע
הפגנת 24 שעות למען השבת החטופים, כיכר החטופים תל אביב. 13 בינואר 2024/אורי סלע

אגם גולדשטיים אלמוג: "הגוף שלך כשלו ככה הוא התייחס אלייך"

אגם גולדשטיין ששוחררה מהשבי תיארה תקיפה מינית בחטופות: "הוא שוב פעם הפשיט אותך"?/מטה המשפחות

אגם גולדשטיין אלמוג, שחזרה משבי החמאס, קראה בנאומה בעצרת מכתב פתוח לחברותיה שנותרו מאחור בשבי. במכתב היא אומרת: "היינו שם ביחד, ועכשיו אני פה, רוצה לצעוק את כאבכן, את הסבל, את הייאוש. חברות שלי מה שלומכן ? אכלתן מספיק היום? איך המצב רוח שלכן? עוד נשאר לכן על מה לדבר? אתן ביחד או שהפרידו ביניכן? הוא פגע בך שוב, הוא שוב פעם שאל אם את נשואה, אם את רוצה שיסדרו לך מישהו בעזה? הוא שוב פעם נכנס לך למקלחת, הפשיט אותך מהפיג'מה שנתן לך, תוך כדי גם נגע בפציעת הכדור שירה בך, זה כאב לך ממש, אבל השליטה שלו בך כאבה יותר, הגוף שלך כשלו ככה הוא התייחס אלייך, נכון חברה שלי? ואת שם, אתן שם, לבד כל כך לבד. וכבר עבר כל כך הרבה זמן".

את המכתב היא סיימה במילים: "100 יום זה כבר החיים בתוך המוות. להחזיר את מי שנשאר לנו, אנחנו חייבים להם, יותר מידי קורבנות, יותר מידי ימים. כל מחיר יהיה נסבל יותר מזה שנשאיר אותם שם. אין מחיר, הוא לא חשוב. תחזירו את חברות שלי, הסבים, הסבתות, האבות, הילדים והילדות שלכם. הם עדיין שם לבד".

הפגנת 24 שעות למען השבת החטופים, כיכר החטופים תל אביב. 13 בינואר 2024. אורי סלע
הפגנת 24 שעות למען השבת החטופים, כיכר החטופים תל אביב. 13 בינואר 2024/אורי סלע

רז בן עמי, ששוחררה מהשבי לאחר 54 ימים, נאמה לצד בנותיה בקריאה להחזיר את בעלה אוהד. "סיפור האהבה שלנו התחיל בשנות ה-90. הכרתי נער פרא יפה תואר. עבדנו יחד בממדיון ואוהד הבין מהרגע הראשון שמדובר במשהו אחר. הוא חשב שהוא מגיע אליי הביתה לדייט ראשון והופתע לגלות את כל החברים שלי מחכים לו בסלון. כל החברים שהפתיעו אותך אז מחכים לך בבית", אמרה.

"במהלך שנות הכרותנו הוא הציע לי נישואים כל בוקר לצד הקפה. כל בוקר אני מתעוררת מאוכזבת לגלות שלא אקבל הצעת נישואים. אתה חייב לי כבר מאה. ב-7 באוקטובר אף אחד לא ניסה להציל אותנו כשהמחבלים הארורים פרצו לביתנו. הכרתי אותך בממדיון בבוקסר, בשבת השחורה נלקחת בבוקסר. אני מבטיחה שהדייט הראשון כשתחזור יהיה גם הוא בממדיון בבוקסר".

"להיות חטוף זה לא לדעת אם ומתי תגיע הארוחה הבאה, להרגיש חנוק כל שעות היממה, לא לדעת מתי תזכה לראות אור יום, לא לעצום עין בידיעה שמחבלים מכוונים נשק לראשך, להרגיש חוסר אונים, לאבד שליטה על החיים. לא לדעת אם תחיה בעוד דקה", סיפרה. "כל עוד אוהד לא בבית אני עדיין חטופה. אוהד פצוע, בכל יום מצבו מידרדר. קבינט המלחמה חייב לאשר כל עסקה שתביא לשחרורו של אוהד ושאר החטופים. אני קוראת בשמך לקבינט המלחמה - אל תפקירו אותי. אף אזרח ישראלי לא צריך להיות יום אחד במנהרות חמאס, בטח לא מאה".

נשיא צרפת: "נעשה הכל כדי להחזיר את כולם הביתה"

נאום מצולם של נשיא צרפת עמנואל מקרון בעצרת להשבת החטופים/מטה המשפחות

במהלך העצרת, הוקרן מסר מנשיא צרפת עמנואל מקרון, שאמר: "נעשה הכל ואתם יכולים לסמוך עליי כדי להחזיר את כולם הביתה, אליכם".

"חלפו מאה ימים - איתן, ארז, סהר ומייה חזרו אלינו. אבל אנחנו מבכים את מותו של אליה שנרצח על ידי חוטפיו בעזה", אמר מקרון, "האומה הצרפתית נחושה שאוהד ועופר יחזרו אל ילדיהם ששוחררו, שאוריון ישוחרר, שכל חטופי מתקפות הטרור מה-7 באוקטובר ישוחררו".

"צרפת אינה נוטשת את ילדיה לכן יש לחזור ולחדש שוב ושוב את המשא ומתן לשחרורם. אסור להיכנע, אסור לוותר, לעולם משום שאין אנו יכולים להסכים ולעולם לא נסכים לאף קורבן נעשה הכל אם כך ואתם יכולים לסמוך עליי כדי להחזיר את כולם הביתה, אליכם", אמר הנשיא.

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר דורית בייניש אמרה בעצרת כי "החזקתם של אזרחינו בידי חמאס הוא פשע מתמשך, מהחמורים שבפשעי המלחמה. לאחר שהותקפנו במדינתנו מתוך כוונה להשמידנו רק בשל היותנו ישראלים ויהודים, תוך ביצוע פשעים בכוונה להשמדת עם, אנו נתבעים בצביעות ועזות מצח בהאג ומואשמים בהאשמה כוזבת. תביעת השווא חייבת להידחות וראויה לגינוי מכל מדינה דמוקרטית. הטבח ב-7 באוקטובר איננו מלחמת חירום ואינו מאבק לגיטימי לפי שום כללי מלחמה. כל סיסמה כזאת היא לגיטימציה לפשעי מלחמה אכזריים נגד האנושות וכל האדם. אומות העולם חייבות להתייצב לצדנו. עידוד טרור הוא סכנה לעולם ולאנושות כולה".

נתיבי איילון נחסמו בזמן הפגנת 24 שעות למען השבת החטופים, כיכר החטופים תל אביב. 13 בינואר 2024. גלעד פירסט, אתר רשמי
נתיבי איילון נחסמו בזמן הפגנת 24 שעות למען השבת החטופים, כיכר החטופים תל אביב. 13 בינואר 2024/אתר רשמי, גלעד פירסט

"תארו לעצמכם איך מרגישים אימו, אביו, אחיו ומשפחתו של אברה הנמצא בידי החמאס 3415 ימים? מעל לתשע שנים של לילות ללא שינה. המון שעות של דאגה, כאב וסבל", נאם גילי מנגיסטו, בן משפחתו של אברה מנגיסטו. "אולי רבים בחברה הישראלית ואולי גם בממשלה שכחו אותו, אך אנחנו בני המשפחה שלו חיים כבר מעל לתשע שנים בתופת שאתם מרגישים מה-7 באוקטובר".

איתי רגב, שנחטף עם אחותו מיה ממסיבת הטבע ברעים - ושוחרר עימה בעסקת החטופים, חזר לרגעים בשבי חמאס - אותם חלק עם חברו עומר שם טוב, שעדיין מוחזק ברצועה. "שבועיים לאחר שנחטפנו, שרתי לעומר "הכאב גדול ואין לאן לברוח עשה שיגמר כי לא נותר בי כוח". הרגשתי שהשיר מתאר את המציאות שלנו שם, אבל עומר אמר שיש לנו כוח", סיפר איתי. "שוחררתי משבי החמאס לאחר 54 ימים, אחותי שוחררה לפני 50. עומר מכפיל את כמות הזמן שאחותי הייתה בשבי ועוד שבוע יכפיל את שלי. עומר, אני מתגעגע אלייך, כל שנייה חשובה. הלב לא מצליח לשאת את הכאב, כולם צריכים לצאת משם היום - עכשיו".

השר גדי איזנקוט, שיצא מישיבת קבינט המלחמה המצומצם שנערכה בבסיס הקרייה הסמוך, הגיע לעצרת ושוחח עם המשפחות.

גדי איזנקוט מבקר את משפחות החטופים בתל אביב. 14 בינואר 2023. מטה המשפחות, אתר רשמי
גדי איזנקוט מבקר את משפחות החטופים בתל אביב. 14 בינואר 2023/אתר רשמי, מטה המשפחות

פרופסור חגי לוין, ראש הציר הרפואי במטה המשפחות להחזרת החטופים, סיפר בעצרת על הדוח הרפואי שפורסם מטעם המטה אודות מצבם הרפואי של החטופים ברצועה. "על בסיס מידע רפואי ועדויות של גיבורים וגיבורות ששרדו תיארנו את הסיכונים הבריאותיים של החטופים: הרעבה ותזונה לקויה, היעדר מים ראויים לשתייה ואוויר נקי, היגיינה ירודה, חושך, בידוד והיעדר תנועה", מסר לוין. "החוטפים עוקבים אחריהם כל הזמן ואין להם כלל פרטיות. החטופות והחטופים סובלים מהתעללות פיזית, נפשית ומינית. כולם בסכנת חיים מידית. את כולם צריך לשחרר - עכשיו! העובדה שהצלב האדום טרם ביקר אותם היא חרפה לאנושות. אנו מקווים שיקבלו השבוע תרופות, אבל אסור להסתפק בכך. אם יש חטופות בהריון מאונס, הן צריכות לקבל טיפול, עכשיו!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully