וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה דורשת תקציבים, ובאוצר עולים להתקפה: "הם לא עומדים ביעדים"

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 16:25

המשרד לביטחון לאומי הציג דרישות גדולות לתקציב של 2024 בהיקף של 9 מילארד שקלים, זאת בנוסף לתקציב שכבר אושר בשנה שעברה בסך של 25 מיליארד שקלים. מנגד, באוצר מתכוונים דווקא לקצץ למשרד מילארד שקלים וטוענים: "מביאים פרויקטים מלפני עשור ואומרים 'צריך הכל עכשיו'"

בווידאו:ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בתחנת משטרת שדרות עם הדר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מפכ״ל המשטרה רנ״צ קובי שבתאי, מפקד מחוז דרום ניצב אמיר כהן, מפקד התחנה סנ״צ דביר ארובס ומנכ״ל משרד רה״מ יוסי שלי, 29 ביולי 2023/קובי גדעון, איתי בית און / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

במשטרת ישראל, תחת המשרד לביטחון לאומי, מבקשים תוספת תקציבית של 9 מיליארד שקלים - וטוענים שאם לא יקבלו את התקציב, פרויקטים רבים יידחו חרף הדחיפות בקידומם נוכח המלחמה בעזה. דרישה זו באה על רקע אישור התקציב המתוקן לשנת 2024, והקיצוצים הצפויים בכל משרדי הממשלה בעקבות המלחמה.

בניגוד לדרישה זו, כך נודע לוואלה!, באוצר מתנגדים בתוקף להגדלת התקציב ואף מתכוונים לקצצו במיליארד שקלים כחלק מהקיצוצים התקציביים. גורמים באוצר הסבירו את הקיצוץ הצפוי ואף תקפו את הביקורת של המשטרה. לטענתם, המשטרה מגדילה את הדרישות ללא הכרה ואף מבקשת תקציבים לפרויקטים מהעשור האחרון תחת הטענה כי "חייבים אותם עכשיו".

איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
ביקורת על ההתנהלות של המשטרה ביחס לתקציב. השר לביטחון לאומי בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

כך למשל, הקמת המערך לטיפול באיום רחפני הנפץ מוערך בכ-200 מיליון שקלים. בנוסף, במשטרה מבקשים עוד תקנים לאלפי שוטרים - זאת לאחר גיוס של למעלה מ2,400 שוטרים בשנה החולפת. "גם בתסריטים הכי אופטימיים שלהם, הם מצליחים לגייס 4,500 תקנים מתוך 6,000 שמונחים להם באופן קבוע על השולחן. לאן ילכו עוד 1,500?", מסרו גורמים במשרד האוצר.

הביקורת הגדולה מופנית לדרך ההתנהלות של המשטרה ביחס לתעדופים בתקציב. אין זה סוד שמדובר בתקציב שיהיה קשה ברמה הכלכלית, הוצאות המלחמה מחייבות חשיבה מחודשת והידוק חגורות בכל התחומים, הגירעון שמעמיק ועולה מעל לכל היעדים שהציבה הממשלה (למרות יעד של 3.7%, כעת הוא כבר עומד על 4.2%) והשיא ככל הנראה עוד לפנינו.

גורמים המעורים בנושא טוענים שדווקא עכשיו במשטרה אין תעדוף ראוי של הפרויקטים לשנים הקרובות, לא מגדירים את טווחי הזמנים ועל מה הם יכולים לוותר כרגע ולא מסבירים מה מידת הדחיפות של כל דרישה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הצרכים והמענים הביטחוניים נמצאים בדיונים עם גורמי הביטחון השונים. נציין כי המשרד לביטחון לאומי אינו מתעדף את הפרויקטים השונים שהוא רוצה לקדם במסגרת דיוני התקציב, ומקשה על מתן מענה לסוגיות הדחופות".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ראש הממשלה בנימין נתניהו. חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
מכוונים להידוק חגורות בכל התחומים. שר האוצר סמוטריץ' וראש הממשלה נתניהו/עיבוד תמונה, חיים גולדברג/פלאש 90

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "לאחר אירועי ה-7 באוקטובר, משטרת ישראל גיבשה את צרכיה לשנת 2024 ואילך ומיקדה את דרישות התקציב אך ורק בסוגיות הקשורות ללחימה. הדרישה כללה את טווחי הזמנים לביצוע ושיקפה את התקציבים הנדרשים לשנת 2024 תוך הצגת המשמעויות לשנים הבאות. דרישות התקציב כוללות בין היתר חיזוק היכולת לשיתוף פעולה מבצעי בזמן אמת עם צה"ל, והשלמת הצטיידות באמצעי מיגון, לחימה וחבלה".

כמו כן, הוסיפו: "משטרת ישראל פועלת לאורך כל השנה לגיוס שוטרים ושוטרות לשורות החיל. במהלך שנת 2023 התגייסו 2816 שוטרים ושוטרות. בתוך כך, מאות שוטרים חזרו לשירות. אלו יסייעו בחיזוק הביטחון האישי של אזרחי מדינת ישראל ויאפשרו לתת מענה מותאם לאתגרים אתם מתמודדת משטרת ישראל".

"נדגיש כי המשאב הארגוני החשוב ביותר שנותן שירות לציבור הוא המשאב האנושי. כ-32,000 השוטרים והשוטרות הפועלים במסירות ובכל ימות השנה לביצוע מגוון המשימות שלפתחה של המשטרה ולמען הציבור, ופיקוד המשטרה ימשיך לדאוג לבטחונם, צרכיהם ורווחתם של כלל המשרתים בחיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully