וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחותו של חנן שנחטף לעזה: "מגיעים עוד מעט ל-100 יום בשבי - שיחזרו בכל מחיר"

עודכן לאחרונה: 12.1.2024 / 12:02

בראיון ל-103FM, סיפרה אביבית יבלונקה על הרגע בו התבשרה שאחיה חטוף - לאחר 91 ימים בהם הוגדר כנעדר. "קל זה לא יכול להיות, אבל זה פותח את האפשרות שיש עוד סיכוי לראות אותו", שיתפה. על הפעילות בגדר הגבול: "זו לא פעולת יח"צ - רוצים אותם בבית"

בווידאו: משפחות החטופים בגבול עזה צועקים ליקיריהם המוחזקים בידי חמאס/מטה משפחות החטופים

לאחר 91 ימים בהם הוגדר חנן יבלונקה, שנכח במסיבת הטבע ברעים, כנעדר, השבוע קיבלה משפחתו את הבשורה לפיה הוא חטוף ומוחזק בשבי חמאס ברצועה. הבוקר שוחחה אחותו, אביבית יבלונה, עם רון קופמן ופרופסור אריה אלדד בראיון ל103FM - וזעקה את משפחות החטופים.

"קל זה לא יכול להיות, אבל זה פותח את האפשרות שיש עוד סיכוי לראות אותו", סיפרה אביבית על התחושות לאחר הבשורה. "זה יותר מחזק כמובן, אבל אין קל, לאף משפחה שום דבר פה לא קל מ-7 באוקטובר". עוד סיפרה על ההתמודדות הקשה בצל החוסר במידע על מצבו של אחיה, ושיתפה כי משפחתה מייחלת לאות חיים. זאת, במיוחד מאחר ולא מתקיים משא ומתן נוכחי להחזרת חטופים.

אביבית יבלונקה, אחותו של חנן יבלונקה, 10 בינואר 2024. ראובן קסטרו
"אין לנו מידע על מצבו". אביבית יבלונקה, אחותו של חנן/ראובן קסטרו

על תסכול המשפחות הוסיפה: "קטונתי מלהבין, להביע או להגיד 'כל מחיר', אבל אין לנו ברירה - זו הזעקה היחידה של המשפחות", תיארה. "הימים מתארכים ומתרחקים, ואנחנו אוטוטו מגיעים ל-100 ימים בשבי. כל עוד אתה לא מוצא דרך אחרת להשיב אותם, אז הזעקה היא כל מחיר. להביא אותם תמורת כל מחיר. האנשים האלה ב-7 באוקטובר התעוררו ליום שחור ולא עשו שום דבר, אין סיבה שלא נחזיר אותם הביתה".

על פעילות המשפחות אתמול בגבול הרצועה, אליו הגיעו וצעקו ליקיריהם, סיפרה: "אני מקווה שמי שאולי נמצא מעל האדמה, שמע אותנו. מה שנעשה זה המשפחות עושות, זה לא פעולות יח"צ. פשוט מאוד רוצים אותם בבית, ומחפשים את הדרכים איך להשמיע". עוד הוסיפה על פעילות המטה: "זה המקום שמשאיר אותנו שפויים, שמאפשר לנו להביע בכל דרך אפשרית את עצמנו. מחר אנחנו יוצאים למסע לילי, אני נואמת בעצרת בשעה 01:00. אנחנו צריכים להשמיע את קולנו".

עוד בוואלה!

משפחות החטופים ניסו לחסום את כניסת משאיות הסיוע לעזה: "זה לא מגיע לשבויים"

לכתבה המלאה
חנן יבלונקה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"להביא אותם תמורת כל מחיר", חנן יבלונקה, נחטף בשבי החמאס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אתם מתרשמים שעושים את המירב לשחרר אותם?", תהו צמד המגישים, ואביבית הודתה: "אנחנו רוצים להאמין. אני רוצה להאמין שהם עושים הכל כי לא משתפים אותנו, ולא נותנים לנו שום אינפורמציה מה עושים. אנחנו שואלים, אבל לא מקבלים תשובות כדי שלא נפגע בשום פעולה צבאית או מודיעינית. כולנו תקווה שבאמת מישהו פה יודע מה הוא עושה, שתהיה איזו תוצאה בקרוב כי אני לא יודעת כמה ישרדו".

בהמשך לאמירותיה, ביקש פרופ' אלדד להתעכב על הזעקה 'בכל מחיר', והתעניין האם המחיר שאנו מוכנים לשלם כולל לטעמה גם את הישארותו של חמאס בשלטון בעזה. אביבית הבהירה: "לא אנחנו שולטים, לא אני ולא אתה. תחשוב לרגע, תחליף את המחשבה, תהיה אתה אח של חנן, מה היית זועק? כל מחיר. אתה שואל אותי מה זה כל מחיר? לא יודעת להגיד לך, אבל זו הזעקה - בכל מחיר להביא אותם הביתה אבל כמובן שלא יתנו להם כל דבר שהם רוצים. אנחנו מבינים את הסיטואציה, אבל בואו לא נשכח שכל מקבלי ההחלטות, גם מה שעשו בעבר, זה לא אני ואתה החלטנו לעשות, מישהו פה החליט שצריך לתת טיפולים לאסירים ביטחוניים".

משפחות החטופים בגבול עזה צועקים ליקיריהם המוחזקים בידי חמאס. 11 בינואר 2023. אבי רוקח
משפחות החטופים בגבול עזה צועקים ליקיריהם המוחזקים בידי חמאס. 11 בינואר 2023/אבי רוקח

"צר לי מאוד, האזרחים משלמים מחיר כבד על החלטות שבעיניי לא היו נכונות ולא יהיו נכונות גם בעתיד", הוסיפה. "יש לנו ילדים במדינה הזו שצריכים להמשיך אותה, ואני מקווה שמישהו יתעורר ויבין שיש פה החלטות גרועות מאוד. אנחנו יכולים לזעוק עד השמיים, זה קשה מאוד. בכל מחיר נחזיר אותם לפה, לא נוותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully