וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים ניסו לחסום את כניסת משאיות הסיוע לעזה: "זה לא מגיע לשבויים"

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 9:43

כוחות הביטחון חסמו את דרכן של המשפחות שניסו להגיע למעבר כרם שלום. "יחזרו אלינו 136 ארונות", קראה איילה מצגר, שחמה יורם עדיין מוחזק על ידי חמאס. אביו של עומר ונקרט פנה לבנו: "כל הסיוע ההומניטרי לא מגיע אליך, אז למה אני מכניס אותו?"

בווידאו: משפחות החטופים ניסו לחסום את כניסת משאיות הסיוע לעזה: "זה לא מגיע לשבויים"/אבי רוקח

משפחות חטופים, שמוחזקים עדיין על ידי חמאס, ניסו הבוקר (שלישי) לחסום את דרכן של משאיות סיוע הומניטרי שהיו צריכות להיכנס לרצועת עזה. עם זאת, כוחות הביטחון עצרו את המשפחות לפני שהגיעו למעבר כרם שלום, מפני שמדובר בשטח צבאי סגור. אביו של עומר ונקרט, שנחטף מהמסיבה ברעים, פנה אליו במגפון: "כל הסיוע ההומנטירי לא מגיע אליך, אז למה אני מכניס אותו?", קרא.

לכל העדכונים על המלחמה

"מה אנחנו עיוורים? לא רואים את המצוקה שלנו. נפגשנו עם ביידן, נתניהו ובלינקן וזה לא מתקדם, אבל נוציא אותך משם, אנחנו הולכים להוציא אתכם משם, בכל דרך", המשיך האב. איילה מצגר, שחמה יורם מצגר עדיין מוחזק ברצועה אמרה: "יחזרו אלינו 136 ארונות, מה אני אגיד לילדים שלי? כמה זמן עוד נשרוד? הממוצע באושוויץ היה שלושה-ארבעה חודשים, כמה זמן עוד בן 80 ישרוד את זה?".

משפחות חטופים חסמו את מעבר כרם שלום כדי למנוע כניסת ציוד הומניטארי, 9 לינואר 2024. אבי רוקח
החסימה בדרך לכרם שלום/אבי רוקח

הבוקר פרסם המערך הרפואי של מטה משפחות החטופים דוח חדש שמציב תמרור אזהרה חמור, וקובע כי הישראלים שנחטפו - נתונים בסכנת חיים מיידית. לצד רופאי המטה, בראשם פרופסור חגי לוין, חתמו על הדוח הבהול גם שמונה חתני פרס נובל לרפואה - שקראו למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספולאריץ וראש ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום גברייסוס - "פעלו לשחרור המיידי של החטופים ודאגו להעברת תרופות וסיוע רפואי עבורם".

"חטופים רבים נחטפו מביתם ללא עזרי ראיה, שמיעה או ניידות, דבר המחריף את מצבם הבריאותי ורווחתם הנפשית. חטופים אחרים סובלים מבעיות נפשיות, ואחרים נפצעו במהלך החטיפה האכזרית ועדיין לא קיבלו טיפול הולם לפציעות שעלולות להחמיר ולהסתבך", נכתב בדוח. "חלק מהחטופים סובלים ממחלות הקשורות לתנאי השבי הקשים, הכוללים עינויים נפשיים ופיזיים".

בדוח פורסמו צרכיהם הרפואיים של 38 מהחטופים, שנדרשים למענה רפואי דחוף: "אוכלוסיות אלה נחשבות לאוכלוסיות הזקוקות להגנה ולטיפולים מיוחדים על פי החוק ההומניטרי הבינלאומי, בשל פגיעותן המוגברת לנזקים פיזיים ונפשיים חמורים, העלולים להיות בלתי הפיכים במקרה הטוב ולהוביל למוות במקרה הרע, אם לא יינתן טיפול רפואי דחוף באופן מיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully