וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזהרה החמורה של הרופאים: אחרי שלושה חודשים בשבי - החטופים בסכנת חיים מיידית

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 9:49

על הדוח הבהול חתמו גם שמונה חתני פרס נובל לרפואה, שקראו למזכ"ל האו"ם גוטרש ולראשי ארגוני הרפואה בעולם לפעול לשחרור המיידי של החטופים ולדאוג להעברת תרופות וסיוע רפואי עבורם. "חלק מהחטופים לא ישרדו 100 ימים בשבי ללא טיפול מתאים"

בווידאו: הנואמים בעצרת לשחרור החטופים בתל אביב: "אל תשכחו אותם, אל תחזרו לשגרה" 30.12.23/גלעד פירסט

דוח חדש שמפרסם הבוקר (שלישי) המערך הרפואי של מטה משפחות החטופים מציב תמרור אזהרה חמור, וקובע כי הישראלים שנחטפו על ידי חמאס ומוחזקים ברצועת עזה - נתונים בסכנת חיים מיידית. לצד רופאי המטה, בראשם פרופסור חגי לוין, חתמו על הדוח הבהול גם שמונה חתני פרס נובל לרפואה - שקראו למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספולאריץ וראש ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום גברייסוס - "פעלו לשחרור המיידי של החטופים ודאגו להעברת תרופות וסיוע רפואי עבורם".

"חטופים רבים נחטפו מביתם ללא עזרי ראיה, שמיעה או ניידות, דבר המחריף את מצבם הבריאותי ורווחתם הנפשית. חטופים אחרים סובלים מבעיות נפשיות, ואחרים נפצעו במהלך החטיפה האכזרית ועדיין לא קיבלו טיפול הולם לפציעות שעלולות להחמיר ולהסתבך", נכתב בדוח. "חלק מהחטופים סובלים ממחלות הקשורות לתנאי השבי הקשים, הכוללים עינויים נפשיים ופיזיים".

בדוח פורסמו צרכיהם הרפואיים של 38 מהחטופים, שנדרשים למענה רפואי דחוף: "אוכלוסיות אלה נחשבות לאוכלוסיות הזקוקות להגנה ולטיפולים מיוחדים על פי החוק ההומניטרי הבינלאומי, בשל פגיעותן המוגברת לנזקים פיזיים ונפשיים חמורים, העלולים להיות בלתי הפיכים במקרה הטוב ולהוביל למוות במקרה הרע, אם לא יינתן טיפול רפואי דחוף באופן מיידי".

כיכר החטופים 30 בדצמבר 2023. אורי סלע
כיכר החטופים 30 בדצמבר 2023/אורי סלע

חתני הנובל נימקו את פנייתם: "אנו מוצאים את עצמינו נאלצים להשמיע את קולנו על רקע הסכנה לחייהם של חפים מפשע המוחזקים בשבי, משפחות שנקרעות וקהילות מתמודדות עם המציאות הקשה של המלחמה. אנו מתעקשים להשמיע את קול ההיגיון, וקוראים לכם, כמנהיגים, לנקוט בפעולות לקידום שחרור כל בני הערובה כצעד חיוני לקראת הפסקת אש ומניעת שפיכות דמים נוספת".

לכתיבת הדו"ח, במערך הרפואה של המטה הסתמכו על נתונים אודות הרקע הרפואי של החטופים שנמסרו בריאיונות עם בני משפחה, ועיון בתיקים רפואיים שסיפקו המשפחות. נתונים נוספים נאספו מעדויות של שורדי שבי. הדו"ח שפורסם, לטענת רופאי המטה, מתמקד בהשלכות הבריאותיות על החטופים והחטופות הנותרים, בסיכונים לבריאותם הגופנית והנפשית ובהשלכות האפשריות של מעשי אלימות אלה הן מסכנות חיים.

"כל החטופים נמצאים בסכנת חיים מיידית. חלק מהחטופים לא ישרדו 100 ימים בשבי ללא טיפול רפואי מתאים, בגלל תנאי השבי והזנחת בריאותם. החטופים הופקרו בשבעה באוקטובר. אסור לנו כאומה חפצת חיים להפקיר חטופים בשטח. אנו חייבים להציל אותם, עכשיו", הודיע פרופסור חגי לוין, ראש מערך הרפואה של מטה משפחות החטופים, עם פרסום הדו"ח, ש"מצטרף לדו"חות קודמים שפרסם המטה על הסיכונים הבריאותיים לחטופים, ומוסיף מידע חדש שהתקבל מהשורדים, וממשפחות החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully