וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטפות דתיות והוצאות להורג: תיעוד מעצרם של שני תומכי דאעש שתכננו לבצע פיגוע

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 19:00

מעתצם חלאילה ומחמד ג'עאפרה, תושבי מזרח ירושלים, מואשמים בתכנון פיגועי טרור בחסות הארגון הרצחני. בין היתר, תכננו לבצע פיגוע באמצעות רחפן נפץ שיוטל על שוטרים. בפשיטה שביצעה המשטרה על ביתם - נתפסו חוברות הדרכה לבנייה ותפעול מטענים | צפו ברגע המעצר

בווידאו: תיעוד ממצלמת הקסדה: כך נעצרו תומכי דאעש שתכננו לבצע פיגוע 11.01.24/דוברות המשטרה

המשטרה שחררה הערב (חמישי) את תיעוד רגע מעצרם של מעתצם חלאילה ומחמד ג'עאפרה, שני תומכי דאעש שתכננו לבצע פיגוע ונתפסו בחודש שעבר - ודבר מעצרם פורסם הבוקר. השניים, תושבי שכונת ג'בל מכבר שבמזרח ירושלים בני 23 ו-21, הואשמו בתכנון פיגועי טרור בחסות הארגון הרצחני. הם כאמור נעצרו בסוף חודש שעבר, ומחקירתם עלה כי תכננו בהשפעתו של הארגון לבצע פיגוע באמצעות רחפן נפץ שיוטל על שוטרים.

בתיעוד שהפיצה המשטרה מרגע המעצר, לוחמי יחידת מתיל"ן של מג"ב ירושלים יחד עם בלשי ימ"ר מחוז ירושלים מבצעים פשיטה על ביתם של החשודים - שם נתפסו חומרים המשייכים אותם לארגון דאע"ש ובהם חוברות הדרכה לבנייה ותפעול מטעני חבלה.

פעילות המשטרה במזרח ירושלים בניסיון למנוע פיגועי מטען והשתייכות לארגון ("דאעש"). דוברות משטרת ישראל
פעילות המשטרה במזרח ירושלים בניסיון למנוע פיגועי מטען והשתייכות לארגון ("דאעש")/דוברות משטרת ישראל

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עפרי מלצר מפרקליטות מחוז ירושלים, הנאשמים נחשפו לתכני ארגון דאע"ש וצפו, ביחד ולחוד, בסרטוני הארגון הכוללים הטפות דתיות והוצאות להורג מסוגים שונים, והחלו להזדהות ולתמוך בארגון. כמו כן, במהלך חודש יולי האחרון, החליטו השניים לבצע פיגוע נגד שוטרים, במסגרתו יכינו מטען צינור וישליכו אותו לעבר רכב משטרה.

חלאילה, חשמלאי במקצועו הסביר לג'עאפרה כיצד להכין את המטען. מספר חודשים לאחר מכן החליט חלאילה לבצע פיגוע נוסף כלפי שוטרים באמצעות רחפן אליו יחבר מטען צינור או בקבוק תבערה ויטיל אותו באמצעותו על רכב משטרה.

תיעוד ממצלמת הקסדה: כך נעצרו תומכי דאעש שתכננו לבצע פיגוע. דוברות משטרת ישראל
תיעוד ממצלמת הקסדה: כך נעצרו תומכי דאעש שתכננו לבצע פיגוע/דוברות משטרת ישראל

עוד עולה מכתב האישום כי עשרה ימים לאחר תחילת המלחמה, זעמו השניים על המתרחש ברצועת עזה, והחליטו לקדם את פיגוע הרחפן. כחודשיים לאחר מכן נעצרו. כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות של אימונים או הדרכה למטרות טרור וקשר למעשה טרור של רצח בנסיבות מחמירות.

בנוסף, בחיפוש שערכו החוקרים במכשיר הטלפון הנייד של אחד המחבלים, נמצא חומר פדופיליה שאותו צרך, ובשל כך נפתח נגדו תיק חקירה נוסף.

בשנה החולפת סיכלו במשטרת מחוז ירושלים ובשב"כ, עשרות פיגועים וכוונות פיגועים באזור ירושלים, במגוון מתווים, הן בזכות פעילות במישור המודיעיני והחקירתי והן בזכות ערנות, מקצועיות ותגובה מהירה של שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב הפועלים בגזרות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully