וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל פיגוע שתכננו שני תומכי דאעש ממזרח ירושלים

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 9:16

מהחקירה של השניים, תושבי ג'בל מכבר בני 21 ו-23, עלה כי צרכו תכנים רבים של ארגון הטרור באמצעות רשתות חברתיות, ולמדו איך לבנות מטעני חבלה. בנוסף, בחיפוש בטלפון הנייד של אחד מהם נמצא חומרי פדופיליה שאותם צרך. כתב אישום צפוי להיות מוגש נגדם

בווידאו: בר לב עורר מהומה כשאמר על המחבל שחוסל "נביא אותו לכלא"/צילום: מערכת וואלה!

שני תושבי מזרח ירושלים יואשמו בתכנון פיגועי טרור בחסות ארגון דאעש. השניים, תושבי שכונת ג'בל מכבר, בני 23 ו-21, נעצרו בסוף חודש שעבר, ומחקירתם עלה כי הם תומכים בארגון הטרור דאעש, ותכננו בהשפעתו להכין מטעני חבלה שיכוונו נגד כוחות הביטחון באזור מזרח ירושלים.

מהחקירה עלה כי השניים נהגו לצרוך באמצעות האינטרנט והטלגרם תכנים רבים של דאעש, בהם גם תכני זוועה, סרטוני הרג מזירות לחימת הארגון בחו"ל ועוד. טרם מעצרם, השניים תכננו להוציא לפועל פיגועים, ולמדו על אופן הכנת מטענים ואמצעי חבלה שעמם תכננו לבצעם. שוטרי מחוז ירושלים ושב"כ, חשפו וסיכלו את כוונותיהם וסיכלו אותן.

בנוסף בחיפוש שערכו החוקרים במכשיר הטלפון הנייד של אחד המחבלים, נמצא חומר פדופיליה שאותו צרך, ובשל כך נפתח נגדו תיק חקירה נוסף.

פעילות המשטרה במזרח ירושלים בניסיון למנוע פיגועי מטען והשתייכות לארגון ("דאעש"). דוברות משטרת ישראל
מעצר החשודים על ידי המשטרה בחודש שעבר/דוברות משטרת ישראל

עם סיום החקירה בשב"כ ובימ"ר ירושלים, התגבשה תשתית ראייתית נגד שני המחבלים והוגשה נגדם הצהרת תובע. מעצרם הוארך מעת לעת, בבימ"ש השלום בירושלים וצפוי נגדם כתב אישום.

בשנה החולפת סיכלו במשטרת מחוז ירושלים ובשב"כ, עשרות פיגועים וכוונות פיגועים באזור ירושלים, במגוון מתווים, הן בזכות פעילות במישור המודיעיני והחקירתי והן בזכות ערנות, מקצועיות ותגובה מהירה של שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב הפועלים בגזרות השונות. משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי ימשיכו לפעול עם כל כוחות הביטחון לסיכול טרור ולמעצר מחבלים, במטרה להגן על אזרחי מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully