וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הדיון בהאג: "הצביעות זועקת לשמיים - איפה הם היו כשמיליונים נרצחו בסוריה ובתימן?"

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 18:29

נתניהו מתח ביקורת חריפה על דרום אפריקה, מגישת העתירה לבית הדין: "ראינו 'עולם הפוך'". במשרד החוץ כינו את הדיון המשפטי שנערך היום "מופע צביעות מהגדולים ביותר בהיסטוריה", ושרים נוספים הצטרפו לשורת הגינויי. מחר, ישראל תגיב להאשמות נגדה

בווידאו:נתניהו על הדיון בהאג: "ראינו 'עולם הפוך'. הצביעות של דרום אפריקה זועקת לשמיים"/רועי אברהם, בן פרץ- לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (חמישי) לדיון בבית המשפט בהאג, בו האשימה דרום אפריקה את ישראל ברצח עם ברצועת עזה: " מדינת ישראל מואשמת ברצח עם בשעה שהיא נלחמת ברצח עם. ישראל נלחמת נגד מחבלים רצחניים שביצעו פשעים איומים נגד האנושות. עכשיו יש מי שבא להגן עליו בשם השואה. איזו חוצפה. עולם הפוך". נתניהו מתח ביקורת חריפה על דרום אפריקה, מגישת העתירה, והאשים אותה בצביעות: "איפה הייתה דרום אפריקה כשמיליוני בני אדם נרצחו ונעקרו מבתיהם בסוריה ובתימן, ועל ידי מי? על ידי השותפים של החמאס. עולם הפוך. איפה הייתם?".

גם משרד החוץ התייחס לדיון שנערך היום: "חזינו היום באחד ממופעי הצביעות הגדולים ביותר בהיסטוריה ובשורה של טענות חסרות בסיס ושקריות", מסר. הוא כינה את דרום אפריקה כ"זרוע המשפטית של ארגון הטרור חמאס".

בהודעה האשים משרד החוץ את דרום אפריקה בהתעלמות ממעשיו של חמאס ב-7 באוקטובר, וטען שבצורה זו היא מבקשת לאפשר לחמאס לחזור ולבצע את פשעי המלחמה שנעשו אז. עוד ציין כי התעלמו מהעובדה שחמאס משתמש באוכולוסיה שלו כמגנים אנושיים, וכי הוא פועל מתוך מוסדות ומרחבים אזרחיים במכוון. לבסוף הזכיר את ‏136 החטופים הישראלים שנמצאים בידי חמאס, להם לא מספקים גישה לצלב האדום ולטיפול רפואי.

תביעת דרום אפריקה נגד ישראל, בית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ), האג, הולנד. 11 בינואר 2023. רויטרס
"דרום אפריקה משמשת כזרוע המשפטית של חמאס". הדיון בבית הדין בהאג, היום/רויטרס

במקביל לדיון בהאג, מסרו שר הכלכלה ניר ברקת וסגן הקנצלר הגרמני ד"ר רוברט האבק הצהרות משותפות. ברקת אמר על ההליך המשפטי כי הוא "האבסורד הכי גדול שמישהו יכול היה לחשוב עליו".

"אנטי ישראליות היא האנטישמיות החדשה", האשים ברקת. "בית הדין בהאג עושה עוול לנרצחי הטבח בשבת השחורה ולמשפחות שלהם ובעיקר פועל בצביעות בלתי נתפסת. מדינת ישראל פועלת יותר מכל מדינה כדי להמנע מפגיעה בחפים מפשע ובסוף בית הדין בהאג רודף אותנו. זה קרקס של צביעות".

האבק הביע תמיכה כלפי ישראל בהצהרתו, ואמר שלישראל יש את כל הזכות להגן על עצמה מול חמאס. "אסור לאפשר לזוועות של ה-7 באוקטובר לחזור על עצמן. אני מדבר בשם כל העם הגרמני, אנחנו עומדים בסולדיריות עם ישראל. לישראל יש את הזכות להגן על החיים של האזרחים שלה, אנחנו מאוחדים בכך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נציגי ישראל בתביעת דרום אפריקה נגד ישראל, בית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ), האג, הולנד. 11 בינואר 2024. משרד החוץ, אתר רשמי
הדיון בבית הדין בהאג, היום/אתר רשמי, משרד החוץ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב גם הוא לדיון המשפטי, וטען כי היוזמה לתביעה בהאג היא של הרשות הפלסטינית. הוא האשים את בית הדין באנטישמיות וצביעות: "כמו שאר הטריבונלים הבינלאומיים, הם גופים פוליטיים נגועים באנטישמיות ונחשפים פעם אחר פעם במופעי צביעות מדהימים. היחידים שצריכים לעמוד לדין בהאג ובכל מקום אלה מחבלי חמאס הנאצים שביצעו את הטבח המחריד נגד אזרחי ישראל. מבחינת 'העולם הנאור', כולנו מתנחלים ו'פושעי מלחמה'. תושבי תל אביב וקדומים מי שמצביעים ימין ומי שמצביעים שמאל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully