וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ במסר לנתניהו: "הממשלה צריכה לסגור משרדים - ולהקפיא את החוק הנורבגי"

עודכן לאחרונה: 10.1.2024 / 17:04

"על הממשלה לצמצם את הכספים הקואליציוניים", אמר יו"ר המחנה הממלכתי בהצהרה שנתן בקריה, והוסיף על מטרות הלחימה: "הדבר הדחוף ביותר הוא השבת החטופים". על המלחמה בגזרה הצפונית: "אם לבנון תמשיך לשמש כמוצב טרור איראני, נפעל בדרום לבנון כפי שאנו פועלים בצפון עזה"

בווידאו: גנץ: בחלק גדול משטח הרצועה אין היום שלטון חמאס. 10.01.24/לעמ

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, התייחס היום (רביעי) בהצהרה לתקשורת בקריה להצבעה על תקציב המדינה, ואמר כי "על הממשלה לצמצם משמעותית את הכספים הקואליציוניים, לסגור משרדים, ולהקפיא את החוק הנורבגי ואת שכר חברי הכנסת". על המשך הלחימה קבע גנץ: "הדבר הדחוף ביותר הוא השבת החטופים. יש לכך קדימות על כל מהלך בלחימה".

בפתח דבריו, ביקש יו"ר המחנה הממלכתי לעדכן על תמונת מצב הלחימה בעזה, ואמר: "ההישגים של צה"ל - הולכים ומצטברים. פיר אחרי פיר, מפקדה אחרי מפקדה. בחלק גדול משטח הרצועה אין היום שלטון חמאס. מוסדות הציבור הוחרבו, הוא לא מספק שירותים של חינוך או רפואה אלא דרך ארגונים בינלאומיים. לאזרח העזתי אין כתובת שלטונית אמתית".

על היבטים הצבאיים הוסיף גנץ: "רבים מגדודי חמאס פורקו, יכולות השיגור נפגעו, והשליטה האפקטיבית שלו בשטח, בדגש על צפון הרצועה והעיר עזה - לא קיימת. אנחנו חייבים להמשיך. אם נעצור עכשיו, חמאס יחזיר את השליטה".

בני גנץ בהצהרה 14 בדצמבר 2023. --, צילום מסך
בני גנץ בהצהרה 14 בדצמבר 2023/צילום מסך, --

בנוסף, הדגיש גנץ: "הדבר הדחוף ביותר הוא השבת החטופים - יש לכך קדימות על כל מהלך בלחימה". ופנה לחטופים בעזה: "אם יש מי מהחטופים שצופים בנו כעת חשוב שתדעו - אנחנו עושים הכל כדי שתחזרו לאהוביכם שלא מפסיקים להיאבק עבורכם. אין ערוץ שלא עובדים בו".

"אנחנו דבקים במטרות ארוכות הטווח שהצבנו לעצמנו - להחזיר את החטופים בחיים ולהסיר את האיום של חמאס", אמר גנץ. "המציאות מחייבת אותנו וההישגים מאפשרים לנו לבחון ולהתאים את שיטות הפעולה שלנו ואת העוצמות. ברוב האזורים השלמנו את שלב ההשתלטות המבצעית, וכעת אנו בעומק שלב פירוק תשתיות הטרור - שיוביל לפירוז הרצועה".

"אמרתי לפני כמה שבועות משפט שלימד אותי האלוף פולי מרדכי, ששכל את חתנו רועי ז"ל בקרבות והוא רלבנטי גם היום: "נִיחְנָא שָׁעב סָאבּוּר". יש לנו נחישות וסבלנות. אויבינו צריכים לדעת שהנחישות שלנו בלתי נגמרת. אזרחי ישראל מבינים, שהפעילות ברצועת עזה תימשך תקופה ארוכה בצורות שונות, ובעוצמות הנדרשות".

בנימין נתניהו, בני גנץ. ראובן קסטרו, יונתן זינדל, נועם רבקין פנטון-פלאש 90, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו, בני גנץ/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, יונתן זינדל, נועם רבקין פנטון-פלאש 90

על האיומים בזירה הצפונית טען גנץ כי "מתנהלת לחימה משנה מציאות". לדבריו, "אנחנו מייצרים שטח השמדה בדרום לבנון, ומציבים חיילים ואמצעים בקו הגבול. ההיערכות הזו תימשך ותתחזק - שנים קדימה.
ממשלת לבנון צריכה להחליט אם היא 'מגן לבנון' או שאזרחיה הם 'מגן אנושי של איראן'. אם לבנון תמשיך לשמש כמוצב טרור איראני, נפעל בדרום לבנון כפי שאנו פועלים בצפון עזה".

לסיום התייחס כאמור יו"ר המחנה הממלכתי להצבעה הצפויה על תקציב המדינה: "אנחנו כמחנה הממלכתי, לומדים אותו, ננסה להשפיע, ורק לאחר מכן נקבל את ההחלטה איך להצביע. המלחמה תצריך צעדים כואבים. כדי שהממשלה תוכל לבוא לציבור בידיים נקיות, עליה לצמצם משמעותית את הכספים הקואליציוניים, לסגור משרדים, ולהקפיא את החוק הנורבגי ואת שכר חברי הכנסת. זה לא יפתור את אתגרי הכלכלה - אבל זו הדוגמה האישית שמחייבת אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully