וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקדח במערכה הראשונה: מאחורי עבירת הנשק הסתתר מנגנון לסחיטת קשישים וחיילים

עודכן לאחרונה: 10.1.2024 / 13:46

בלשי ימ"ר ירושלים עצרו צעיר שנשא אקדח שלא כחוק, ובהמשך חקירתם גילו כי הוא ואמו הפעילו "שירות הלוואות" שגלגל מאות אלפי שקלים ביום. הקורבנות לוו בריביות מנופחות, וכשלא עמדו בתשלומים - נתקלו באיומים ובאלימות. מחר יועמדו הבן ואמו לדין

בווידאו: תושבי ירושלים חשודים בסחיטה באיומים ותקיפה של קשישים/דוברות משטרת ישראל

בלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים עצרו מוקדם יותר השנה את תושב ירושלים בן 24 שנשא עמו אקדח שלא כחוק. החשוד נתפס בנסיעה ברכבו בפסגת זאב כשהוא מסתיר אקדח על גופו. במהלך חקירתו עלה כי הוא ואימו מנהלים שירות הלוואות "שוק אפור" שלא כחוק, ומאיימים ותוקפים לווים שמאחרים בתשלום.

חקירת הימ"ר העלתה כי הבן ואמו, בת ה-44 סיפקו הלוואות דרקוניות לאנשים שנקלעו לקשיים כלכליים, וסורבו לקבלת הלוואה מהבנק. חלק מקורבנותיהם של הצמד סובלים מבעיות בריאות חמורות. חייל בשירות סדיר לווה מהשניים 10,000 שקלים בריבית גבוהה במיוחד ובתנאים מסובכים. למרות שכבר שילם להם עשרות שקלים, החייל עדין חייב לאם ולבן כסף על פי ההסכם בינהם, והם מצידם ממשיכים לרדוף אותו. בחקירתו, סיפר החייל כי הוא נמנע מביקורים בביתו בחופשות מהצבא.

שטרות שנמצאו במהלך מערך הלוואות לא חוקי. דוברות משטרת ישראל
השניים הלוו כספים בריבית גבוה, ותקפו לווים שאיחרו בתשלום. כסף שנתפס בביתם של הצמד/דוברות משטרת ישראל

במקרה אחר, בן 70 נכה וחולה במחלה סופנית לווה מהשניים כסף בריבית גבוה, בה לא הצליח לעמוד. החשוד הגיע לביתו של הלווה, תקף אותו וגנב ממנו את מכשיר הטלפון שלו. קשיש נוסף שסובל מבעיות בריאות, לא הצליח גם הוא לעמוד בתנאי הלוואה שלקח מהצמד, החשוד הגיע לביתו ואיים עליו לעיני בני משפחתו.

הבן, הכלוא מאז שנתפס עם אקדחו, ואימו, נעצרו על ידי המשטרה לפני כחודש. בחיפוש שערכו השוטרים בביתם נמצאו כ-55 אלף שקלים ומאות דולרים במזומן, כדורי אקדח, טלפונים ומחשבים ניידים, מסמכים שונים ועוד. על פי החשד, השניים הלוו מאות אלפי שקלים מידי יום שלא כחוק.

"חקרנו בתיק זה יותר מ-60 מעורבים בשיתוף פעולה עם רשויות המס, בכדי להתחקות אחר כמה שיותר קורבנות שנפגעו מעשיהם", מספר רס"מ אופיר לוי, ראש צוות החקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים. "אנחנו קוראים לציבור שלא ליטול הלוואות מגורמים עברייניים הפועלים בניגוד לחוק ופוגעים בלווים". כתב אישום צפוי להיות מוגש כנגד שני החשודים מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully