וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו הבכיר של ביידן ביקר בחשאי בקטאר לשיחות בנושא החטופים

עודכן לאחרונה: 10.1.2024 / 7:07

ברט מקגרק, האחראי על המזרח התיכון בבית הלבן, פגש בדוחא את ראש ממשלת קטאר ודן עמו על המאמצים להגיע להסכם חדש לשחרור חטופים בעזה. השניים דנו גם בנסיונות למנוע הסלמה נוספת באזור. לצד התיווך מול חמאס, קטאר גם משמשת כמתווכת בין ארה"ב לבין איראן והחות'ים בתימן

אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בקטאר/רויטרס

יועצו הבכיר של הנשיא ביידן לענייני המזרח התיכון ברט מקגרק נפגש בחשאי ביום שלישי בדוחא עם ראש ממשלת קטאר שייח מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני כדי לדון עמו במאמצים להשגת הסכם חדש לשחרור חטופים בעזה ובמאמצים למנוע הסלמה נוספת באזור, כך אמרו לוואלה מקור אמריקני ועוד שני מקורות שמעורים בנושא.

ברט מקגרק, קואליציה, דאעש, ארצות הברית, 22 דצמבר 2018. Getimages, אתר רשמי
הבית הלבן וממשלת קטאר שמרו על ביקורו בפרופיל נמוך ביותר. ברט מקגרק/אתר רשמי, Getimages

למה זה חשוב:

  • קטאר היא בעלת ברית מרכזית של ארה"ב באזור שמסייעת לממשל ביידן גם בסוגיית שחרור החטופים שמוחזקים בידי חמאס וגם בהעברת מסרים לאיראן ולמורדים החות'ים בתימן, כדי לנסות ולמנוע הערכה מוטעית והרחבת העימות הצבאי במזרח התיכון.

עוד בוואלה!

בלינקן לנתניהו: יש להבטיח שיהיה שלום לכל האזור - כולל הקמת מדינה פלסטינית

לכתבה המלאה

בין השורות:

  • הבית הלבן וממשלת קטאר שמרו על ביקורו של מקגרק בפרופיל נמוך ביותר, לא הודיעו על הגעתו למדינה ולא פרסמו כל פרט על עצם פגישתו עם ראש הממשלה או על תכניה.

במוקד החדשות:

  • קטאר מנסה יחד עם מצרים לתווך בין ישראל לבין חמאס כדי להשיג הסכם חדש שיביא לשחרור החטופים שמוחזקים בעזה, ובהם גם שישה אזרחים אמריקנים.
  • גם ישראל וגם חמאס הגישו בשבועות האחרונים הצעות למתווה לחידוש המו"מ אולם כל צד דחה את הצעת הצד השני והפערים עדיין גדולים.
  • המו"מ לשחרור החטופים הושהה לכמה ימים אחרי שישראל חיסלה את בכיר חמאס סאלח אל-עארורי בביירות, אבל מקורות שמעורים בנושא אמרו כי מוקדם יותר השבוע השיחות התחדשו.

מה הם אומרים:

  • בבית הלבן ובשגרירות קטאר בוושינגטון סירבו להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully