וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת קטאר למשפחות החטופים: חיסולו של אל-עארורי הקשה על קידום המו"מ

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 7:39

שייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני נפגש לראשונה בדוחא עם משפחות 6 מהחטופים, וציין בפניהם כי "קשה לדבר עם חמאס בגלל מה שקרה בביירות". ראש ממשלת קטאר אמר לבני המשפחות כי הוא מחויב באופן אישי להמשיך ולנסות לקדם הסכם חדש וכי הוא לא יוותר למרות האתגרים

בווידאו: סגן מנהיג חמאס אל-עארורי חוסל בביירות 02 בינואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש ממשלת קטאר שייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני אמר לבני משפחות של ששה חטופים אמריקנים וישראלים עמם נפגש אתמול (שבת) בדוחא כי חיסולו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס סאלח אל-עארורי ע"י ישראל הקשה על קידום המו"מ על מתווה חדש לשחרור החטופים שמוחזקים בעזה, כך לפי בכיר קטארי שמעורה בפרטי הפגישה.

ראש ממשלת קטאר שייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני. רויטרס
ראש ממשלת קטאר שייח' מוחמד בן עבד אל רחמן אל-תאני/רויטרס

למה זה חשוב:

  • הפגישה בדוחא, אליה הגיעו בני המשפחות בטיסה ישירה מישראל, היתה הפעם הראשונה בה ראש ממשלת קטאר פגש משפחות של חטופים ישראלים.
  • הפגישה מצביעה על החשיבות שממשלת קטאר מעניקה לסוגיית החטופים ובאותה נשימה על הרצון הקטארי להדוף לחצים מצד חברי קונגרס אמריקנים וארגונים יהודים בארה"ב.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי הוא הבכיר שחוסל בתקיפות צהל ברובע דאחיה בביירות 02 בינואר 2024. ללא, אתר רשמי
אל עארורי בפגישה עם חסן נסראללה/אתר רשמי, ללא

במוקד החדשות:

  • בני המשפחות נפגשו עם סגן שר החוץ של קטאר מוחמד בן עבד אל-עזיז אל-חוליפי שעומד בראש צוות המו"מ של קטאר במגעים עם חמאס ועם ישראל שחרור החטופים. אל-חוליפי היה מאדריכלי ההסכם הקודם במסגרתו שוחררו למעלה מ-100 חטופים.
  • בכיר קטארי ומקור ישראלי אמרו לוואלה כי לאחר מכן נפגשו בני המשפחות עם ראש הממשלה שייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני ששמע מהם על הסיפור של כל אחד מבני המשפחה שלהם שנמצא בשבי חמאס.

מאחורי הקלעים:

  • במהלך הפגישה ציין ראש הממשלה הקטארי כי המו"מ הנוכחי מסובך מאוד וסיפר על הקשיים בהם הוא נתקל במגעים עם חמאס ובמגעים עם ישראל כחלק מהנסיונות להשיג עסקה חדשה, כך אמרו הבכיר הקטארי והמקור הישראלי.
  • הבכיר הקטארי ציין כי שייח' מוחמד ציין בפני בני המשפחות כי ההסלמה האחרונה בעקבות חיסולו של סאלח אל-עארורי הקשתה על המו"מ. "ראש הממשלה אמר שקשה לדבר עם חמאס בגלל מה שקרה בביירות", ציין הבכיר הקטארי.
  • הבכיר הקטארי והמקור הישראלי ציינו כי ראש ממשלת קטאר אמר לבני המשפחות כי הוא מחויב באופן אישי להמשיך ולנסות לקדם הסכם חדש לשחרור החטופים וכי לא יוותר למרות האתגרים.

מה הם אומרים:

  • "קטאר מבינה בצורה עמוקה את הסבל של החטופים ושל בני משפחותיהם. נפגשנו ישירות עם בני משפחות החטופים כדי לחלוק עמם כמה שיותר מידע שאנחנו יכולים וכדי להבטיח להם שקטאר מחויבת להשתמש בכל האמצעים שברשותה כדי להביא לשחרורם. נמשיך לעמוד בקשר עם המשפחות", אמר בכיר קטארי.
  • הבכיר הקטארי ציין כי הגורמים הבכירים ביותר בממשלת קטאר עובדים לילות כימים עם ישראל וארה"ב כדי להשיג עסקה חדשה לשחרור חטופים.
  • "המאמצים שלנו מדבר בעד עצמם - התיווך הקטארי הצליח להביא עד כה לשחרור של 110 חטופים. אבל אנחנו רק מתווכים ואנחנו לא שולטים בחמאס. צריך לשמר את ערוצי הקשר (עם חמאס)שהוכיחו את עצמם כיעילים במו"מ על שחרור החטופים הקודם. יש עוד עבודה לעשות ואנחנו מחויבים להמשיך כל עוד יהיה בכך צורך", אמר הבכיר הקטארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully