וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תבהיר לבלינקן: חזרת פלסטינים לצפון הרצועה - רק אם תהיה התקדמות בסוגיית החטופים

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 22:50

שר החוץ האמריקני שהגיע הערב לישראל מעוניין לקדם חזרת פלסטינים לצפון הרצועה. בכירים ישראלים אמרו כי חזרת פלסטינים לבתיהם בצפון רצועת עזה היא מנוף לחץ משמעותי שעליו אסור לישראל לוותר אם היא רוצה לנסות ולהשיג הסכם עם חמאס לשחרור חטופים

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן/מעריב אונליין

ישראל תבהיר לשר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן בשיחותיו עם ראש הממשלה נתניהו ועם קבינט המלחמה מחר (שלישי) כי היא תאפשר חזרה של פלסטינים לבתיהם בצפון רצועת עזה, רק אם תהיה התקדמות במו"מ לשחרור חטופים שמוחזקים בידי חמאס ברצועה - כך אמרו שני בכירים ישראלים.

למה זה חשוב

  • השגת התקדמות בנוגע לחזרת פלסטינים לבתיהם בצפון רצועת עזה היא אחת המטרות של ביקורו של שר החוץ האמריקני בלינקן בישראל מחר.
  • ממשל ביידן קושר בין חזרת פלסטינים לבתיהם לבין התנגדותה של ארה"ב להצהרותיהם של שרים ישראלים שקוראים לעידוד הגירה של פלסטינים מרצועת עזה.
  • לכל העדכונים על המלחמה
פגישת רה"מ נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן 3.11.2023. עמוס בן גרשום /לע"מ, אתר רשמי
פגישת רה"מ נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן 3.11.2023/אתר רשמי, עמוס בן גרשום /לע"מ

מה הם אומרים

  • "תושבים פלסטינים חייבים להיות מסוגלים לחזור לבתיהם ברגע שהתנאים יאפשרו זאת. אסור שהם יהיו תחת לחץ לעזוב את עזה", בלינקן אמר ביום ראשון במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת קטאר בדוחא.

מאחורי הקלעים

  • שני בכירים ישראלים אמרו כי ישראל אינה מתנגדת בעקרון לחזרת פלסטינים לבתיהם בצפון הרצועה, אבל תדגיש בפני בלינקן כי מהלך כזה צריך להיות חלק מעסקה חדשה לשחרור חטופים.
  • "אנחנו לא נאפשר לפלסטינים לחזור לבתיהם בצפון הרצועה אם לא תהיה התקדמות בסוגיית החטופים", אמר הבכיר הישראלי הראשון.
  • בכיר ישראלי שני אמר כי אנשי צוות המו"מ הישראלי לשיחות העקיפות עם חמאס סבורים כי חזרת פלסטינים לבתיהם בצפון רצועת עזה היא מנוף לחץ אמיתי ומשמעותי, שעליו אסור לישראל לוותר אם היא רוצה לנסות ולהשיג הסכם חדש לשחרור חטופים.
  • "יש חטופים ישראלים ואמריקנים שעדיין מוחזקים בעזה. אנחנו חושבים שנדע תוך כמה שבועות האם ניתן להשיג הסכם לשחרורם או לא", אמר הבכיר הישראלי השני.
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בדוחא, שבקטאר. בנושא מלחמת ישראל וחמאס. 7 בדצמבר 2023. רויטרס
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בדוחא, שבקטאר. בנושא מלחמת ישראל וחמאס. 7 בדצמבר 2023/רויטרס

תמונת המצב

  • דובר צה"ל דניאל הגרי אמר במסיבת עיתונאים היום כי צה"ל עבר לשלב חדש בלחימה ברצועת עזה והפחית את פעילותו בצפון רצועת עזה לצד המשך פעילות משמעותית באזור חאן יונס, שם ישראל סבורה שמנהיגי חמאס מסתתרים.
  • בלינקן אמר אתמול כי המעבר ללחימה בעצימות נמוכה יותר בצפון רצועת עזה הוא הזדמנות עבור האו"ם לבצע הערכת מצב לגבי מה צריך לעשות כדי שפלסטינים יוכלו לחזור לבתיהם.
  • בכיר ישראלי אמר כי גם ישראל וגם ארה"ב מבינות שפלסטינים לא יוכלו לחזור לבתיהם בצפון רצועת עזה מחר בבוקר לאור העובדה שעדיין יש לחימה באזור הזה וכן בגלל התנאים בשטח - רוב הבתים ותשתיות המים והחשמל בצפון הרצועה נהרסו בלחימה שהתרחשה שם בשלושת החודשים האחרונים.
  • הבכיר הישראלי ציין כי ישראל תדגיש בפני בלינקן כי היא מוכנה להתחיל לגבש עם ארה"ב ועם האו"ם תכנית לחזרת פלסטינים לצפון הרצועה - או לבתיהם או למחסות שיוקמו באזור הזה ע"י ארגונים בינלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully