וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' עונה לגינוי מארה"ב: יותר מ-70% מהישראלים תומך בפתרון של הגירת ערביי עזה

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 10:26

לאחר שדובר משרד החוץ האמריקני הבהיר שהתבטאויות שמעודדות הגירת פלסטינים "מתסיסות וחסרות אחריות", טען שר האוצר כי רוב מוחץ בציבור הישראלי תומך ב"הגירה מרצון" של תושבי הרצועה למדינות אחרות. "לא יכולים להרשות את המציאות שבה יש חממת טרור 4 דקות מהיישובים שלנו"

בצלאל סמוטריץ'/משרד האוצר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר הבוקר (רביעי) כי "יותר מ-70% מהציבור הישראלי תומכים ביום בפתרון הומניטרי של עידוד הגירה מרצון של ערביי עזה". בכך הוא השיב לגינוי של ארצות הברית על דבריו ודברי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שקראו לעודד הגירה של פלסטינים מרצועת עזה. "אנו נדרשים לחשיבה מחודשת ומשותפת עם ידידינו בקהילה הבינלאומית שתביא לשלום, ביטחון ושגשוג לכל עמי האזור ויאפשרו לתושבי הדרום לשוב לבתיהם בביטחון ובשלווה", הוסיף.

לכל העדכונים על המלחמה

לדברי סמוטריץ', רוב מוחץ בציבור הישראלי תומך ב"עידוד הגירה מרצון של ערביי עזה וקליטתם במדינות אחרות". עוד אמר השר כי הציבור מבין ש"מדינה קטנה כמו שלנו לא יכולה להרשות לעצמה מציאות שבה במרחק ארבע דקות מהיישובים שלנו מתקיימת חממת שנאה וטרור, שנמצאים בה שני מיליון איש שקמים כל בוקר עם שאיפה להשמדת מדינת ישראל ועם רצון לשחוט ולאנוס ולרצוח יהודים באשר הם. החברה הישראלית לא תסכים להמשך המציאות הזו בעזה".

בצלאל סמוטריץ' ושלומי הייזלר מנכ"ל משרד האוצר בכנס נדל"ן. 22 במרץ 2023. ניב אהרונסון
בצלאל סמוטריץ'/ניב אהרונסון

אתמול גינתה ארצות הברית בחריפות את דבריהם של סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על שקראו לעודד הגירה של פלסטינים מרצועת עזה. "התבטאויות כאלה הינן מתסיסות וחסרות אחריות", אמר דובר משרד החוץ האמריקני מת'יו מילר. לדבריו, ממשלת ישראל - כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו - הבהירו באופן קבוע שהתבטאויות כאלה אינן משקפות את מדיניות הממשלה. "על ההתבטאויות האלה להיפסק מיד", הדגיש.

הודעה הגינוי הינה החריפה ביותר שפרסם ממשל ביידן נגד שרים בממשלת ישראל מאז תחילת המלחמה בעזה. ההודעה המחישה את העובדה שממשל ביידן סבור שנתניהו אינו עושה מספיק כדי לרסן את שרי הימין הקיצוני בממשלתו. "אמרנו בצורה ברורה ושאינה משתמעת לשתי פנים שרצועת עזה היא שטח פלסטיני ותישאר שטח פלסטיני שבו חמאס לא ישלוט בו", הבהיר מילר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully