וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב נגד סמוטריץ' ובן גביר: קריאתם להוצאת פלסטינים מעזה מתסיסה וחסרת אחריות

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 23:19

דובר משרד החוץ האמריקני מת'יו מילר אמר כי ראש הממשלה נתניהו אמר לארה"ב שהתבטאויות אלה אינן משקפות את מדיניות הממשלה. "יש להפסיק את ההתבטאויות האלה מיד. עזה היא שטח פלסטיני ותישאר שטח פלסטיני", הדגיש מילר

בווידאט: ביידן אופטימי באשר לסיכויי עסקת חטופים - "זה עומד לקרות, תחזיקו מעמד"/PBS

ארה"ב מגנה בחריפות את דבריהם של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על שקראו לעודד הגירה של פלסטינים מרצועת עזה. "התבטאויות כאלה הינן מתסיסות וחסרות אחריות", אמר דובר משרד החוץ האמריקני מת'יו מילר.

למה זה חשוב

  • זו הודעת הגינוי החריפה ביותר שפרסם ממשל ביידן נגד שרים בממשלת ישראל מאז תחילת המלחמה בעזה. ההודעה ממחישה את העובדה שממשל ביידן סבור שנתניהו אינו עושה מספיק כדי לרסן את שרי הימין הקיצוני בממשלתו.

מה הם אומרים

  • מילר ציין כי ממשלת ישראל - כולל ראש הממשלה נתניהו - הבהירו באופן קבוע שהתבטאויות כאלה אינן משקפות את מדיניות הממשלה. "על ההתבטאויות האלה להיפסק מיד", הדגיש מילר.
  • "אמרנו בצורה ברורה ושאינה משתמעת לשתי פנים שרצועת עזה היא שטח פלסטיני ותישאר שטח פלסטיני שבו חמאס לא ישלוט יותר ושבו אין ארגוני טרור שיכולים לאיים על ישראל. זה העתיד שאנחנו רוצים. זה ישרת את האינטרס של ישראל, של הפלסטינים, של האזור ושל העולם כולו", אמר מילר.
  • השר בן גביר הגיב לדברים: "מעריך מאוד את ארצות הברית, אבל עם כל הכבוד אנחנו לא עוד כוכב בדגל האמריקני. ארצות הברית היא ידידתנו הטובה אך לפני הכל נעשה מה שטוב למדינת ישראל: הגירת מאות אלפים מעזה תאפשר לתושבי העוטף לחזור הביתה ולחיות בביטחון ותשמור על חיילי צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully