וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן בדוחא: "ישראל צריכה לאפשר לפלסטינים לחזור לבתיהם בצפון הרצועה"

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 20:40

ערב הגעתו לישראל הבהיר שר החוץ האמריקני כי ארה"ב מתנגדת לכל ניסיון לדחוק פלסטינים מחוץ לרצועת עזה, והדגיש כי הצהרות של שרים ישראלים בנושא - חסרות אחריות. בלינקן ציין כי ארה"ב מנסה למנוע הסלמה של במצב במזרח התיכון

אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בקטאר/רויטרס

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן קיים הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים בדוחא עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני. במהלך האירוע מסר בלינקן כי ארצות הברית מתנגדת להצהרות של שרים ישראלים הקוראים לפלסטינים להגר מעזה, וכינה את אמירות אלו "חסרות אחריות". ראש ממשלת קטאר: "חיסול אחד ממנהיגי חמאס השפיע על המשא ומתן להשבת החטופים".

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בדוחא, שבקטאר. בנושא מלחמת ישראל וחמאס. 7 בדצמבר 2023. רויטרס
בלינקן בפגישתו עם ראש הממשלה הקטארי/רויטרס

שר החוץ האמריקני פתח את דבריו במסיבת העיתונאים בדוחא ומסר כי אזור עזה נמצא "ברגע של מתח גדול מאוד". בלינקן המשיך ומסר כי "אנחנו מנסים למנוע מהמשבר בעזה להתפשט למקומות נוספים באזור. זה עומד במוקד הביקור שלי באזור".

שר החוץ עבר לנושא החטופים, ואמר כי ארצות הברית לנמשיך לפעול לשחרורם. בנושא זה מסר ראש הממשלה הקטארי כי "חיסול אחד ממנהיגי חמאס השפיע על המשא ומתן לשחרור החטופים אבל אנחנו ממשיכים לפעול לנסות להגיע לעסקה ואנחנו ולא מוותרים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בדוחא, שבקטאר. בנושא מלחמת ישראל וחמאס. 7 בדצמבר 2023. רויטרס
בלינקן בדוחא/רויטרס

בנושא הסיוע ההומניטרי, מסר בלינקן כי הסיוע שנכנס כעת לרצועה לא מספיק כדי לתת מענה לצרכי האוכלוסייה. "אני אדגיש בפני ישראל השבוע שצריך לעשות הכל כדי להגדיל את הסיוע לתושבי עזה ולהימנע מפגיעה באזרחים", מסר.

לבסוף, הוסיף שר החוץ ומסר כי יש אפשר לאזרחים פלסטינים שרוצים לחזור לבתיהם בצפון הרצועה לעשות זאת בהקדם האפשרי. "אסור ללחוץ עליהם לעזוב את עזה. אנחנו דוחים את ההצהרות של שרים ישראלים שקוראים להגירת פלסטינים מחוץ לעזה. אלה הצהרות חסרות אחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully