וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חיזבאללה שחוסל בלבנון: מפקד כוח רדואן

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 22:07

וויסאם אל-טוויל, היה מפקד יחידת העילית של חיזבאללה בדרום לבנון, אולם לא מונה באופן רשמי לתפקיד מחשש שיחוסל על ידי ישראל. מקור ביטחוני הזהיר מוקדם יותר כי החיסול יוביל להסלמה. אל-טוויל חוסל בתקיפת כלי רכב בעיירה חרבת סלם שבדרום לבנון

בווידאו: מפקד בכוח רדואן של חיזבאללה חוסל בדרום לבנון/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

וויסאם אל-טוויל, בכיר חיזבאללה שחוסל מוקדם יותר היום (שני) בתקיפת כלי רכב בעיירה חרבת סלם שבדרום לבנון - הוא מפקד כוח רדואן, יחידת הקומנדו של חיזבאללה, בפועל. בארגון הטרור נמנעו מלמנותו לתפקיד באופן רשמי כי חששו שהמינוי יוביל לחיסולו. על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, התקיפה בוצעה על ידי כטב"מ של חיל האוויר הישראלי.

לכל העדכונים על המלחמה

עוד דווח כי לצידו נהרג אדם נוסף. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, הוא ככל הנראה הגורם הבכיר ביותר בחיזבאללה שנהרג מתחילת המלחמה, מבין יותר מ-150 ההרוגים שעליהם הכריז הארגון, הוא היחיד שתואר כ"מפקד". "זאת תקיפה כואבת מאוד", אמר מקור ביטחוני לסוכנות הידיעות רויטרס, מקור אחר אמר שהחיסול יוביל להסלמה.

ויסאם אל-טוויל, בכיר חיזבאללה שחוסל בדרום לבנון, 8 בינואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הבכיר בכוח רדואן שחוסל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חסן נסראללה ו-וויסאם אל-טוויל. ללא, אתר רשמי
נסראללה וטוויל/אתר רשמי, ללא

לפי חיזבאללה, טוויל בן ה-49, שכונה "חאג' ג'וואד", הצטרף לשורות הארגון ב-1989. הוא תואר כמי "שתרם באופן משמעותי ויעיל" בבניה ופיתוח מערך האימונים של הארגון והשתתף במבצעים רבים שלו, כולל בשנת 2000 - לפני ואחרי הנסיגה מרצועת הביטחון - וב-2006, בחטיפת אלדד רגב ואהוד גולדווסר ובמלחמת לבנון השנייה שפרצה בעקבותיה.

בחיזבאללה הוסיפו כי הוא השתתף במלחמה נגד דאעש בסוריה, והוביל פעולות רבות נגד ישראל מאז פרוץ הלחימה הנוכחית בגבול.

ויסאם א-טוויל, בכיר חיזבאללה שחוסל בדרום לבנון עם קאסם סולימאני. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
טוויל עם קאסם סולימאני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ויסאם אל-טוויל ועימאד מורנייה. ללא, אתר רשמי
ויסאם אל-טוויל ועימאד מורנייה/אתר רשמי, ללא

בשבוע שעבר חוסל סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי בתקיפת כטב"מ ברובע הדאחיה בביירות. בכירי הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון, עזאם אקרע וסמיר אפנדי, חוסלו גם הם בפיצוץ לצד ארבעה אנשים נוספים, גם הם פעילי חמאס. אל-עארורי חוסל במשרד של חמאס בפרבר של בירת לבנון, הנחשב למעוז חיזבאללה. בתיעודים מהזירה נראה מבנה עולה באש, וכמה כלי רכב בוערים.

חמאס ספד לאל-עארורי בתור אחד מאדריכלי הטבח ב-7 באוקטובר, וכאחד מראשי "ההתנגדות" ברצועת עזה ובגדה. מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה אמר כי החיסול של סגנו "לא ישפיע על דרכה של המהפכה ועל הסלמתה" ואמר כי זהו "מעשה טרור" והפרה של ריבונות לבנון. בהמשך דווח בערוץ אל-ערביה הסעודי כי חמאס הודיע על הקפאת כל השיחות לשחרור חטופים ולהפסקת אש עד להודעה חדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully