וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן לנתניהו: יש להבטיח שיהיה שלום לכל האזור - כולל הקמת מדינה פלסטינית

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 20:37

שר החוץ האמריקני המבקר בישראל, התייחס בהצהרתו לשיח הגובר בימין על "הגירה מרצון" של תושבי הרצועה: "מתנגדים לכל הצעה ליישב מחדש פלסטינים, נתניהו התחייב בפני שזו לא מדיניותה של ישראל". גלנט לבלינקן: מכינים אופציה צבאית כדי להשיב את תושבי הצפון לבתיהם בבטחה

"האמנה של חמאס, זהה לזוועות השואה", הנשיא הרצוג נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן/מערכת וואלה!

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן אמר היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי "יש להבטיח שיהיה שלום בר קיימא לישראל ולכל האזור - כולל מימוש הקמה של מדינה פלסטינית".

בלינקן, המבקר בישראל, נפגע עם נתניהו ועם שרי קבינט המלחמה והדגיש בפניהם כי "יש להימנע מפגיעה באזרחים ובתשתיות אזרחיות בעזה. יש להגדיל את היקף הסיוע שנכנס לעזה ולוודא שהוא מגיע לאוכלוסיה ולעבוד עם המתאמת החדשה של האו"ם לנושא שיקום עזה, סיגריד קאג".

בהמשך, נפגש בלינקן עם שר הביטחון יואב גלנט. בפגישתם גלנט אמר לבלינקן כי "היעד העליון בגבול הצפון הוא החזרת התושבים לבתיהם בביטחון תוך שינוי המצב הביטחוני במרחב הגבול, וישראל תעדיף להגיע לכך באמצעות פתרון מדיני. עם זאת, מערכת הביטחון מכינה חלופה צבאית לשם השגת מטרה זו".

בנוגע ללחימה ברצועה, גלנט אמר בלינקן כי שינוי שיטת הלחימה בצפון הרצועה יקדם את ישראל להשגת מטרות המלחמה, והדגיש כי באזור חאן יונס הפעולה הצבאית תתעצם, ותימשך עד להגעה אל ראשי החמאס והשבת חטופים.

השרים דנו במתיחות הביטחונית במזרח התיכון, ובפעולות הציר האיראני נגד ישראל. שר הביטחון אמר לבלינקן כי רק הגברת הלחץ מצד ארה"ב על איראן תמנע הסלמה אזורית בגזרות נוספות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנטוני בלינקן, 9 לינואר 2024. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנטוני בלינקן, 9 לינואר 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בהצהרה שקיים בלינקן לאחר הפגישות הוא אמר כי הוא נפגש בביקורו במזרח התיכון עם מנהיגי מדינות ערב: "כולם מודאגים מהסלמת המשבר בעזה לשאר האזור. כולם הביעו דאגה עמוקה מהמצב ההומניטארי בעזה וממספר האזרחים שנהרגו בעזה".

הוא התייחס לשיחותיו בישראל ואמר כי הדגיש "שיש להכניס עוד מזון, עוד מים ועוד תרופות לעזה ולחלק אותן בצורה יעילה יותר בעזה. ישראל צריכה להסיר מכשולים להכנסת סיוע לעזה דרך כל מעברי הגבול".

בלינקן התייחס לשיח הגובר בימין על "הגירה מרצון" של תושבי הרצועה. "אמרתי לנתניהו היום שארה"ב מתנגדת לכל הצעה ליישוב מחדש של פלסטינים מחוץ לרצועת עזה. נתניהו התחייב בפניי שזו אינה מדיניותה של ישראל". בלינקן הדגיש כי "על ישראל להפסיק צעדים שחותרים תחת יכולתה של הרשות הפלסטינית לתפקד. לרשות הפלסטינית יש אחריות לבצע רפורמות". על כספי המיסים שסמוטריץ' סירב לשחרר לרשות, אמר בלינקן: "כספי המיסים שייכים לפלסטינים. הם צריכים לקבל אותם כדי שיוכלו לספק שירותים לאוכלוסיה ולשלם למנגנוני הביטחון - זה אינטרס ישראלי. אנחנו מאמינים שישראל צריכה לשחרר את הכספים האלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנטוני בלינקן, 9 לינואר 2024. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בלינקן ונתניהו בפגישתם, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

מוקדם יותר הבוקר נפגש בלינקן עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. זוהי הפגישה החמישית של השניים מאז פרוץ המלחמה. בפגישתם, אמר הנשיא הרצוג, "ביום חמישי יחל הליך בבית הדין הבינלאומי בהאג, בעקבות תביעה של דרום אפריקה לפיה ישראל מבצעת רצח עם כביכול. אין דבר יותר זוועתי ומגוחך מהטענה הזו. חמאס הוא זה שקורא באמנה שלהם להשמדת מדינת ישראל - מדינת הלאום היחידה של העם היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully