וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' נגד מינוי אהרן ברק: "נתניהו עשה זאת מבלי להתייעץ איתנו - זאת שגיאה"

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 16:37

שר האוצר תקף את ההחלטה לבחור בנשיא בית המשפט העליון בדימוס לייצג את ישראל בבית הדין הבינלאומי בעניין הבקשה לפתוח בהליך נגד ישראל בשל "ביצוע רצח עם בעזה". את הדברים אמר סמוטריץ' בישיבת מפלגת "הציונות הדתית" והוסיף: "עמדותיו לא עמדו בקנה אחד עם המדינה"

סמוטריץ' נגד מינוי אהרן ברק: "נתניהו עשה זאת מבלי להתייעץ איתנו - זאת שגיאה"/ערוץ הכנסת

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' תקף היום (שני) את מינויו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, לכהן כשופט מטעם מדינת ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, ואמר: "זאת שגיאה, ראש הממשלה החליט על המינוי הזה בלי להתייעץ איתנו". את הדברים אמר שר האוצר בישיבת מפלגת "הציונות הדתית".

לדבריו, "אני סבור שלהפקיד את המפתחות של הדין הבינלאומי וקריאתה של מדינת ישראל לפרופסור אהרן ברק שהוא איש מכובד כשלעצמו - אבל עמדותיו לא עלו בקנה אחד לא פעם ולא פעמיים עם עמדות המדינה והסוגיות של ביטחון ומאבק בטרור - זאת שגיאה. אבל כאמור זאת החלטה של ראש הממשלה שהתקבלה בלי שיח או התייצעות איתנו".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מודיע על התוכנית הכלכלית, ירושלים 19/10/23. מירי שמעונוביץ לע"מ,
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מודיע על התוכנית הכלכלית, ירושלים 19/10/23/מירי שמעונוביץ לע"מ

אמש פורסם כי ברק יהיה השופט שיצטרף מטעמה של מדינת ישראל לדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בעניין הבקשה של דרום אפריקה לפתוח בהליך משפטי נגד ישראל בשל ביצוע רצח עם בעזה. בדיון, שייפתח ביום חמישי, ישראל תתמודד בפעם הראשונה עם תביעה שהגישה נגדה מדינה אחרת.

גם יו"ר ועדת החוקה וחבר מפלגתו של סמוטריץ', שמחה רוטמן, הגיב אתמול לבחירתו של ברק, וכתב בחשבון ה-X שלו: "שתיקתי רועמת".

מקור ישראלי שמעורה בפרטים ציין אמש כי שמות נוספים שנבחנו לכהן כשופט מטעם ישראל בבית הדין בהאג היו נשיאת העליון לשעבר דורית בייניש והפרופסור למשפט בינלאומי יובל שני. המקור ציין כי ישראל בחנה גם שמות של שופטים לא ישראלים שמוכרים בזירה הבינלאומית, וכי בסופו של דבר הבחירה באהרן ברק הייתה טבעית לאור ניסיונו הרב ומעמדו הבינלאומי. לבסוף הצוות הציע את ברק ליועמ"שית גלי בהרב מיארה וזאת המליצה עליו לרה"מ בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully