וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרן ברק ישפוט מטעם ישראל בדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 21:31

מקור ישראלי שמעורה בפרטים ציין כי שמות נוספים נבחנו לכהן כשופט מטעם ישראל בדיון, אך בסופו של דבר הבחירה בנשיא בית המשפט העליון בדימוס היתה טבעית לאור ניסיונו ומעמדו. בדיון, שיתקיים ביום חמישי, תתמודד ישראל בפעם הראשונה עם תביעה שהגישה נגדה מדינה אחרת

אהרן ברק על נשיאת בית המשפט העליון חיות: "הגדולה מנשיאי בתי המשפט"/צילום: שי ורקר

נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, יהיה השופט שיצטרף מטעמה של מדינת ישראל לדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג - כך אמר בכיר ישראלי לוואלה.

הדיון בבית הדין הבינלאומי מתקיים בעניין הבקשה של דרום אפריקה לפתוח בהליך משפטי נגד ישראל בשל ביצוע רצח עם בעזה. בדיון, שייפתח ביום חמישי, ישראל תתמודד בפעם הראשונה עם תביעה שהגישה נגדה מדינה אחרת.

מקור ישראלי שמעורה בפרטים ציין כי שמות נוספים שנבחנו לכהן כשופט מטעם ישראל בבית הדין בהאג היו נשיאת העליון לשעבר דורית בייניש והפרופסור למשפט בינלאומי יובל שני. המקור ציין כי ישראל בחנה גם שמות של שופטים לא ישראלים שמוכרים בזירה הבינלאומית, וכי בסופו של דבר הבחירה באהרן ברק הייתה טבעית לאור ניסיונו הרב ומעמדו הבינלאומי. לבסוף הצוות הציע את ברק ליועמ"שית גלי בהרב מיארה וזאת המליצה עליו לרה"מ בנימין נתניהו.

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן הגיב למינוי וצייץ: "שתיקתי רועמת".

בתנועה לאיכות השלטון בירכו את ברק על מינויו. "הצלחתך היא הצלחת המדינה", כתבו בהודעתם והוסיפו: "השופט ברק הוא מגדולי המשפטנים שקמו במדינת ישראל, ואך מתבקש למנותו לתפקיד. אין לנו ספק כי ניסיונו הרב, יושרו והשם הבין לאומי שרכש כאוטוריטה בתחום המשפט יהיו למדינת ישראל לנכס יקר ערך בשעתה הקשה ביותר". בהודעת התנועה קראו ראשיה לכל הפוליטיקאים "שהשמיצו וגידפו את כבוד השופט במשך שנים ארוכות בשביל גחמות פוליטיות צרות, ללכת אליו בהרכנת ראש ולהתנצל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אהרון ברק, מסיבת עיתונאים של מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים, 3 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
בחירה טבעית. אהרן ברק/ראובן קסטרו

מדובר בדרמה של ממש, שכן דרום אפריקה מבקשת גם סעדים זמניים. במידה שבית הדין יחליט לקבל בקשה זו, הוא עלול להוציא צו שיורה לישראל להפסיק את המלחמה בעזה. אמנם לבית הדין אין "שיניים" והוא לא יכול לאכוף דה-פקטו את הצו, אך מועצת הביטחון של האו"ם עלולה להוציא החלטה נגד ישראל בעקבות צו כזה.

צו של בית הדין עלול להקשות מאד על מדינות ידידותיות כמו ארה"ב להטיל וטו על הצעת החלטה כזאת. בנוסף, האמריקאים עלולים להיתקל בקושי להעביר חבילת סיוע בקונגרס למימון ולחימוש ישראל במידה ויצא צו כזה.

בית הדין הבינלאומי בהאג. רויטרס
בית הדין הבינלאומי בהאג/רויטרס

בשבוע שעבר פורסם כי מלקולם שואו, מומחה בריטי למשפט בינלאומי, ייצג את ישראל בדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. לצד שואו, יהיו בצוות הישראלי משפטנים ממשרד החוץ וממשרד המשפטים. שואו הוא פרופסור למשפט בינלאומי. מקור ישראלי אמר כי שואו העניק ייעוץ וסיוע משפטי לממשלת ישראל בכמה מקרים בעבר.

מלקולם שאו - מומחה בריטי למשפט בינלאומי ייצג את ישראל בדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. The Institute of International Law, אתר רשמי
עומד לייצג את ישראל בדיון. מלקולם שואו/אתר רשמי, The Institute of International Law

הפרופסור מלקולם שואו אמר לוואלה! כי הוא "חש גאווה וכבוד" על כך שהוא התבקש לייצג את ישראל בדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק. "הדיון בתיק הוא בשבוע הבא ואני צריך לעבוד. הנסיון שלי לימד אותי שכל מה שאני אגיד שפומבי ינוצל ע"י הצד השני", הוא אמר.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני משפט בינלאומי לשעבר רועי שיינדורף אמר כי פרופסור מלקולם שאו הוא מגדולי המומחים בעולם בתחום המשפט הבין-לאומי והוא ייצג מדינות רבות בהליכים משפטיים בזירה הבינלאומית, לרבות בפני בית הדין הבינלאומי בהאג. "ספריו נחשבים לספרי יסוד בתחום המשפט הבינלאומי. מדובר במינוי מקצועי וראוי לטיפול באחד התיקים החשובים ביותר בהתמודדות של מדינת ישראל בזירה המשפטית הבינלאומית." אמר שיינדורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully