וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: לפתוח בהליך נגד ישראל על ביצוע רצח עם בעזה

עודכן לאחרונה: 29.12.2023 / 20:32

מבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג נמסר כי דרום אפריקה טענה שפעולות ישראל בעזה נועדו "להשמיד פלסטינים" ודרשה לנקוט צעדי ביניים מתוקף האמנה למניעת רצח עם, כדי להגן על הפלסטינים מישראל. משרד החוץ: "דוחים בשאט נפש את עלילת הדם"

בווידאו: כוחות צה"ל מרחיבים את הפעילות במרחב חאן יונס;/צילום: דו"צ

דרום אפריקה פנתה היום (שישי) לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, ה-ICJ, וביקשה לפתוח בהליך משפטי נגד ישראל בטענה שבפעולה הצבאית בעזה ישראל הפרה את התחייבויותיה במסגרת האמנה למניעת רצח עם, כך נמסר בהודעה מבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג.

מבית הדין נמסר כי דרום אפריקה ציינה בפנייתה כי פעולותיה של ישראל בעזה הן בעלות "מאפיינים של רצח עם" והמטרה מאחוריהן היא להשמיד פלסטינים כחלק מהיותם קבוצה אתנית ולאומית.

דרום אפריקה מעוניינת שההליכים המשפטיים בבית הדין הבינלאומי לצדק יתבצעו מתוקף האמנה למניעת רצח עם שעליה חתומה גם ישראל. דרום אפריקה גם ביקשה בפנייה שלה כי בית הדין ינקוט צעדי ביניים מתוקף האמנה למניעת רצח עם כדי להגן על הפלסטינים מפעולות נוספות של ישראל.

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. רויטרס
בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג/רויטרס

משרד החוץ הגיב לבקשת דרום אפריקה בהודעה שבה נאמר: "ישראל דוחה בשאט נפש את עלילת הדם של דרום אפריקה בפנייתה לבית הדין הבינ"ל לצדק (ICJ). ‏טענת דרום אפריקה משוללת יסוד עובדתי ומשפטי ומהווה ניצול שפל וזילות של בית הדין. ‏דרום אפריקה משתפת פעולה עם ארגון טרור שקורא להשמדת מדינת ישראל. ‏ארגון הטרור חמאס, אשר מבצע פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות וניסה לבצע רצח עם בשבעה באוקטובר, הוא האחראי לסבל של הפלסטינאים ברצועת עזה כשהוא משתמש בהם כמגינים אנושיים וגונב מהם סיוע הומניטרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עוד נאמר בהודעה: "‏ישראל מחויבת לדין הבינ"ל ופועלת לפי, ומכוונת את מאמציה הצבאיים נגד ארגון הטרור חמאס וארגוני הטרור המשתפים עימו פעולה ורק נגדם. ‏ישראל הבהירה כי תושבי רצועת עזה אינם האויב ועושה מאמצים לצמצום הפגיעה בבלתי מעורבים ולאפשר כניסת סיוע הומניטרי לרצועה. ‏אנחנו קוראים לבית הדין הבינ"ל לצדק ולקהילה הבינ"ל לדחות על הסף את הטענות חסרות הבסיס של דרום אפריקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully