וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקין: בחירות בזק יעצרו את המלחמה, המשמעות היא שסינוואר יחגוג

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 10:35

ח"כ המחנה הממלכתי טען ב-103FM שפרישת מפלגתו מהממשלה אינה נכונה בעת הזו: "הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות הוא לשים לעצמנו יעדים שלוקחים זמן, ואחרי 3 חודשים להגיד 'הפסקנו'". על מינויו של ברק: "אפשר לחלוק על הרפורמה שלו, אי אפשר להתווכח שהוא מהמשפטנים הדגולים כאן"

גנץ: אנשי חמאס שלא ייכנעו - ייקברו בקרקע או עמוק מתחתיה/ללא

חבר הכנסת זאב אלקין, מהמחנה הממלכתי, התייחס הבוקר (שני) בתכנית של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, לאפשרות של קיום בחירות בעת הזו, ואמר כי משמעות הדבר הוא עצירת המלחמה. לדבריו, הדבר יביא "בפועל שסינוואר חוגג כי הוא טבח בנו ושרד, הוא יהיה המנצח הגדול עם כל ההשלכות הביטחוניות. זה לא דבר של מה בכך".

כמו כן טען כי פרישת המחנה הממלכתי מהממשלה הנוכחית אינה צעד נכון. "אתה אומר שאנחנו שלושה חודשים ועוד לא הגענו למיצוי יעדי המלחמה, ברור שלא. מהרגע הראשון השיח היה שאם אנחנו רציניים ביעדים ששמנו לעצמנו אנחנו צריכים להיות נחושים וזה תהליך שיכול לקחת זמן. הדבר הכי גרוע שאנחנו יכולים לעשות זה לשים לעצמנו יעד שאנחנו מראש יודעים שהוא דורש זמן ונחישות, ואחרי שלושה חודשים להגיד 'הפסקנו'.

"השאלה היא איך ייראו הדברים שלא נהיה שם - האם אז הקבינט יתפקד יותר טוב? אני חושב שהתשובה ברורה, אם לא יהיה מבוגר אחראי כמונו".

זאב אלקין, 1 במאי 2023. ראובן קסטרו
"אנחנו חיים בדמוקרטיה, אם אנחנו אוהבים את התוצאות או לא". אלקין/ראובן קסטרו
הצהרת בנימין נתניהו,יואב גלנט ובני גנץ. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
"בחירות בזק יעצרו את המלחמה". יואב גלנט, בני גנץ ובנימין נתניהו בהצהרתם לתקשורת בדצמבר/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

על השאלה האם ראש הממשלה בנימין נתניהו כשיר להוביל את המערכה, הוא השיב: "אני לא נמצא בקבינט מלחמה ואפילו לא בקבינט המדיני ביטחוני. אני חבר בוועדת חוץ וביטחון, משנה למודיעין, אני פוגש את ראש הממשלה בדיונים ביטחוניים אבל עדיין לא עובד לצידו בדומה לחברי ממשלה. האם כל דבר שנתניהו מוביל היום אני מסכים או מוצא חן בעיניי? לא. יש לי ביקורת גם בנושא של התנהלות כמו למשל השיח שהיה בקבינט מול הרמטכ"ל שאין לו מקום, הוא ראוי לגינוי. מירי רגב ואמסלם היו בקבינט עוד לפני שהצטרפנו, זה המבנה של הליכוד היום. זה המצב שמשקף את תוצאות הפריימריז בליכוד. אנחנו חיים בדמוקרטיה, אם אנחנו אוהבים את התוצאות או לא".

אהרון ברק. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
"אחד מהמשפטנים הדגולים ביותר שיש במדינת ישראל". אהרן ברק/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

בנושא מינויו של השופט אהרן ברק לשיפוט בבית הדין בהאג, אמר אלקין כי המינוי מתבקש. "השופט אהרן ברק, אפשר לחלוק על דרכו ברפורמה המשפטית שהוא ביצע, אפשר לחשוב שהיא הייתה מוגזמת, אבל אי אפשר לקחת ממנו שהוא אחד מהמשפטנים הדגולים ביותר שיש במדינת ישראל עם מעמד בינלאומי מאוד גדול. זה כרגע המפתח, בסוף אנחנו צריכים שם דמות שכולם יאמינו ביושר שלה, במקצועיות שלה ובעצמאות שלה. בסוף השופט ברק אוהב מדינת ישראל, ציוני, ובלי שום קשר למחלוקת מה צריכות להיות הסמכויות של בית המשפט העליון.

"כאשר אתה בוחר דמות שהיא אולי הכי חזקה במעמד הבינלאומי שלה היום ושהיא זו שתשב בהרכב, חובתו כשופט במשפט בינלאומי אם הוא חושב שישראל טעתה במשהו הוא צריך להעיד על זה", ציין, "אבל כשישב שם שופט כזה שאנחנו בטוחים בזה שהוא אוהב את ישראל וציוני ומבין את המורכבות. לדעתו שם תהיה משקל, זה מינוי מתבקש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully