וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במושב מירון חוששים מהתפתחות הלחימה בגבול לבנון: "מזכיר תמונות מ-2006"

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 7:50

תושב היישוב שלמרגלות ההר אליו נורו הטילים בסוף השבוע, מספר על החרדה באותו הזמן: "כשראינו את פטריות העשן קיווינו שזה לא יגיע אלינו". לדבריו, קיימת במקום מצוקת מיגון: "לרבים אין ממ"ד". בנוסף, רוב התושבים אינם תושבי קבע, מה שעלול להקשות על איתורם בעת הצורך

מטוסי קרב ישראליים תוקפים בלבנון. 7 בינואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מטחי הטילים בסוף השבוע על הר מירון הגבירו את החששות בקרב תושבי מושב מירון שלמרגלות ההר. "זה חשש שקיים תמיד, והיה לי ברור שזה צפוי להגיע", אמר חיים איצקוביץ', תושב המקום. "כשהחלו להשמע הפיצוצים וראינו את העשן היה חשש שזה יתחיל לזלוג לכיווננו. זה הזכיר לי את תמונות 2006".

כשאיצקוביץ' מדבר על תמונות 2006 הוא מתכוון לאירועי מלחמת לבנון השנייה, אז נפגע גם המושב. באחד המקרים רקטה פגעה ישירות בבית, וכתוצאה מכך נהרגו קרובת משפחה שלו - יהודית איצקוביץ' והנכד שלה, עומר, בן 7.5. אחותו של עומר נפצעה קשה.

"כשראינו את פטריות העשן קיווינו שזה לא יגיע אלינו", שיתף איצקוביץ'. הוא תיאר את מצוקת המיגון במושב: "בבתים רבים, בהם הבית שלנו, אין ממ"ד. היום שתי משפחות כבר הזמינו ממ"דים, אבל העלות של ממ"ד היא עשרות אלפי שקלים. במושב יש מספר מקלטים, אבל בגלל שעוברי אורח שמגיעים לקבר רבי שמעון בר-יוחאי מחליטים להשתקע בתוכם, הוחלט לנעול אותם. בכל מקרה המקלטים גם לא נותנים מענה לחלק גדול מהמשפחות, בגלל המרחק שלהם. בנוסף לכך במושב יש גם שתי מיגוניות".

מאז תחילת המלחמה, ובעיקר אחרי אירועי סוף השבוע, בנותיו שגרות במרכז הארץ מנסות לשכנע אותו ואת אשתו לצאת ממירון ולבוא אליהן, אך בינתיים הם נשארים במושב שלהם.

תקיפה של צה"ל הבוקר בעיתא אל שעב שבדרום לבנון.. צילום לבנוני, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפה בלבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום לבנוני

לקירבה של מושב מירון ליעד הצבאי שבו ניסה ארגון חיזבאללה לפגוע מתווסף מרכיב נוסף שמסבך את המצב - במושב נמצא ציון, קבר רבי שמעון בר-יוחאי. זהו האתר הדתי השני במספר המבקרים בו בישראל, אחרי הכותל המערבי. לאתר מגיעים מבקרים רבים ויש מועדים מסויימים, מלבד ההילולה, שבו מגיעים אליו אלפים רבים.

בסוף השבוע האחרון הגיעו לאתר אלפי אורחים לרגל "שבת מברכים" לפני חודש שבט. אם המיגון לא מספיק לתושבי הקבע של מירון, בוודאי שלאלפי האורחים לא היה בסוף השבוע מענה, לו חס וחלילה היתה נפילה של טילים במושב. מאז תחילת המלחמה איצקוביץ' לא משכיר דירות אירוח שברשותו משום שאין בהן ממ"דים, אבל רבים אחרים שקנו דירות לצורך השכרה, ממשיכים להשכיר אותן לאורחים. האופי המיוחד של המושב שבו אתר דתי מרכזי כל כך, מביא לכך שתושבי הקבע מהווים רק כשישים אחוזים מתושבי המקום. חלק ניכר מבתי המושב הם בתים שנקנו כהשקעה נדל"נית, ומי שגר בהם הם אורחים לרגע, בעיקר בסופי שבוע ובמועדי ישראל. במצב כזה לא ניתן לדעת כמה אנשים נמצאים בכל רגע נתון ביישוב והיכן הם נמצאים. ביישובי הצפון המצויים במוכנות חירום נהוג לבצע מעקב אחרי נוכחותם של התושבים, כדי לדעת למי להגיש עזרה במקרה הצורך. "לנו בחמ"ל מירון אין שום אפשרות לעשות מעקב כזה", אמר איצקוביץ'. "זה הופך את המצב למורכב עוד יותר כשיש מספר גדול של אורחים שצריך לתת להם מענה בעת הצורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully