וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונספציה הזו קרסה מול חמאס. למה ישראל ממשיכה להחזיק בה מול נסראללה?

אביגדור ליברמן

5.1.2024 / 10:00

טהרן חותרת לנשק גרעיני מבצעי וזמין, ובמירוץ המטריד הזה לחיזבאללה יש תפקיד מפתח. הדרג המדיני שוגה באשליות ומזהה אותו כארגון שדואג למצבה הכלכלי והחברתי של לבנון. צריך לראות אותו כפי שהוא באמת: הזרוע הארוכה של איראן, זרוע שצריך לגדוע - ועכשיו

בווידאו: נאום נסראללה/צילום: רויטרס

לפני 7 באוקטובר, הסבירו לנו קברניטי המדינה שחמאס לא מעוניין בהסלמה. מהרגע שהפך לריבון ברצועת עזה, הם אמרו, הוא נושא באחריות לקיים חיי שגרה ולדאוג לצרכי אוכלוסייה של שני מיליון בני אדם, לספק להם מזון, תעסוקה, חינוך, שירותי בריאות ועוד. אף שהקונספציה הזו קרסה באופן מוחלט, הדרג המדיני ממשיך להחזיק בה בכל הנוגע לחיזבאללה ולהתמודדות איתו בגזרה הצפונית.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. 14 באוגוסט 20223. אל-מיאדין, צילום מסך
הוא לא פטריוט לבנוני, אלא שליח של איראן. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה/צילום מסך, אל-מיאדין

ארגון חיזבאללה הוא יציר כפיו של משטר האייתוללות באיראן, שנועד להפיץ את מהפכת חומייני בעולם ולהשתמש בחיזבאללה כזרוע הארוכה שלו במזרח התיכון, במיוחד נגד ישראל. כל פעולות של חיזבאללה מתואמות באופן ישיר עם משמרות המהפכה באיראן, לרוב בניגוד מוחלט לאינטרס הלבנוני. נסראללה לא רק מוציא אל הפועל פעולות טרור ברחבי העולם בשליחות איראנית, אלא נלחם נגד אויבי המהפכה השיעית בסוריה שנים רבות, סופג קורבנות לא מעטים, מקבל כסף מאיראן ושותף מלא לאידיאולוגיה שיעית קיצונית. חיזבאללה לא מהסס לפגוע בכל העומדים בדרכו ולא מייחס שום חשיבות לחיי אדם, בלבנון ובכלל. הארגון הזה הוא האחראי לחיסולו של הפטריוט הלבנוני, ראש הממשלה לשעבר רפיק חרירי, ולפיצוץ ענק בנמל בביירות, שגרם להרג בקנה מידה עצום ולחורבן חלק לא מבוטל מהעיר.

עוד בוואלה!

מפת האיומים: כך נתגונן מטילי חיזבאללה אם המצב בצפון יתדרדר

לכתבה המלאה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי חולף על פני מל"ט עם הכיתוב "עזה" בתערוכת נשק בטהראן, 19 בנובמבר 2023. רויטרס
חושש ממכה מקדימה של ישראל, ומכין את הטילים הבליסטיים. חמינאי בתערוכת נשק בטהרן, בנובמבר האחרון/רויטרס

מעבר להפעלת חיזבאללה נגד ישראל באמצעות הבעת סולידריות עם חמאס, ומעבר להטרדות כאלו ואחרות בגבול הצפון - ייעודו האמיתי של חיזבאללה הוא להעניק למשטר האייתוללות את יכולת המכה השנייה במקרה של עימות ישיר עם ישראל. מצד אחד, האיראנים חוששים ממכה מקדימה של ישראל על טהרן ומערך הגרעין שלה, ומצד שני הם מתכוננים לשעת השי"ן, קרי, תקיפה ישירה מטהרן על ישראל באמצעות טילים בליסטיים.

שעת השי"ן תגיע כשבידי איראן יהיה נשק גרעיני מבצעי וזמין. בימים האחרונים הגבירו האיראנים את קצב העשרת האורניום פי שלושה. חשוב להדגיש שמדובר בהעשרה של עד 60%, שהיא כמעט ברמה צבאית.
בד בבד הם שוקדים על תוכנית צבאית, משמע ייצור טילים המסוגלים לשאת אורניום מועשר. להערכתי, מדובר בטווח זמן של שנתיים וחצי, או שלוש שנים לכל היותר, עד שיגיעו למטרה. כשלאיראנים תהיה מטרייה גרעינית, בדומה לזו של צפון קוריאה, הם יזדקקו לחיזבאללה. לשם מכוון המאמץ האיראני, הכולל את החות'ים ואת המיליציות בעיראק ובסוריה. חוד החנית של המהלך הזה הוא נסראללה.

מכונית שנהרסה מפגיעת טיל חיזבאללה, קריית שמונה, 2 בינואר 2024. ראובן קסטרו
לחיזבאללה ייעוד ברור, שלא קשור להטבת מצב אזרחי לבנון. פגיעת טיל של הארגון בקריית שמונה/ראובן קסטרו

ישראל חייבת להפסיק לשגות באשליות ולחשוב על חיזבאללה כארגון צדקה לבנוני ש"דואג" למצבה הכלכלי, הפוליטי והחברתי של המדינה, אלא להפנים שמדובר בזרוע הארוכה של איראן.
אסור לנו לחכות לשעת השי"ן. אין כאן בכלל שיקול דעת. יש להכות בעוצמה בחיזבאללה ולגדוע את הזרוע הארוכה של איראן, כבר עכשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully