וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שגרת המלחמה" הובילה את ארגוני הפשע להרים ראש: "כסף קל"

עודכן לאחרונה: 6.1.2024 / 7:17

למרות ירידה של 50 אחוז בעבירות רכוש במרחב דרום, מאז חזרו הנתונים לעלות. אבל לא רק בגניבות ופריצות - גם סכסוכי חמולות בנגב התחדשו והעבריינים מאזור לכיש, שנעלמו מהשטח ועברו לאזור המרכז, חזרו לסורם. במשטרה פועלים במרץ להרגיע את השטח: "מפקחים עליהם מקרוב"

בווידאו: אמצעי לחימה של חמאס שהיו בידי אזרחים/ללא

כמעט שלושה חודשים חלפו מאז פרצה המלחמה בעזה עם מתקפת הטרור של מחבלי חמאס. אחת ההשפעות של המלחמה הייתה ירידה בפשיעה באזור הדרום. כך היה בחודש הראשון, אך מאז ארגוני הפשיעה במרחב לכיש מתחילים לנסות שוב להרים את הראש.

בחודש הראשון ללחימה נרשמה ירידה של כמעט 50 אחוזים בפשיעת עבירות הרכוש במרחב דרום. יחד עם הירידה, ארגוני הפשיעה בלכיש נראו פחות ופחות בשטח. "בנובמבר כבר הייתה עלייה, אך עדיין 20 אחוזים פחות מבשנה שעברה", הסביר לוואלה! גורם בכיר במחוז הדרומי של המשטרה.

אמצעי לחימה של מחבלי החמאס שהיו אצל אזרחים. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
אמצעי לחימה של חמאס שהוחזרו למשטרה/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

בחודש דצמבר, הנתונים כבר חזרו לאותן כמויות כמו בשנה שעברה. הירידה בפשיעה בחודש הראשון לאחר הטבח ב-7 באוקטובר לא נוגעת רק לעבריינות רכוש, אלא גם לארגוני הפשיעה וסכסוכי החמולות בנגב. "הייתה רגיעה בעיקר בגלל מה שקרה ב-7 באוקטובר, אבל עכשיו ישנה שוב עלייה", אומרים במחוז דרום.

ארגוני הפשיעה בלכיש נעלמו כמעט מהשטח. חלק מהעבריינים עברו לאזור המרכז בעת הלחימה ואחרים הבינו שזה לא הזמן למלחמות ארגוני הפשע. בשבוע שעבר, למשל, נעצר צעיר כבן 20 מבאר שבע, שלפי החשד משתייך לארגון פשע, בחשד להחזקת נשק מסוג קלאצ'ניקוב ונבדק החשד כי הוא נגנב מאזור שבו התנהלה הלחימה מול מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
רובה קלאצ'ניקוב שנתפס ע"י תושב באר שבע המשתייך לארגון פשע. דוברות משטרת ישראל
הרובה שנתפס בידי צעיר שחשוד בהשתייכות לארגון פשע/דוברות משטרת ישראל

לפני כחודש וחצי פעלו למשל במשטרת אופקים להשבת אמצעי לחימה שהושארו על ידי מחבלי חמאס ונלקחו על ידי אזרחים. בין השאר הוחזרו למשטרה רימונים, אופנועים, מטולי RPG ורובי קלצ'ניקוב. במשטרה העריכו אז כי ישנם עוד עשרות אמצעי לחימה בידי אזרחים.

"היה ציר הזדהות עבריינית עם מה שקרה בלכיש כי רוב העבריינים שגרים בשדרות ואשקלון חוו את החוויה", אמר גורם במרחב לכיש של המשטרה. "אבל מה מאוד הם חזרו לסורם והבינו את פוטנציאל הנשק. הם גילו גם את כמות הנשקים ואמצעי הלחימה שהייתה באזור והושארה על ידי המחבלים. אנחנו תופסים נשקים, רימונים, רובי קלאצ'ניקוב. זה כסף קל. אנחנו פונים למי שלקח אמצעי לחימה להחזיר אותם מרצון ללא רישום".

בחודש הראשון של הלחימה, השטח היה מוצף בשוטרים. לאחר מכן, חלק מהיחידות המשיכו בלחימה הקשורה לטרור וחלקם בפשיעה מתוך הבנה שהשטח המשיך לעבוד. "הקואליציות בין הארגונים מתחדשות", המשיך להסביר הגורם המשטרתי במרחב לכיש. "אנחנו יודעים על הפעילות שלהם ומפקחים עליהם מקרוב. חלק מקבלים מעקבים צמודים וחלקם על פי תוכניות "חריש עמוק" של מפקד מרחב לכיש. גם רואים הרבה כנופיות מקומיות, שהיו תחת ארגון באזור, חוברים מתחת לפני השטח לארגונים יריבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully