וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר דרמר יגיע מחר לוושינגטון לשיחות בבית הלבן על השלב הבא במלחמה בעזה

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 7:56

מקורבו של נתניהו ידון עם היועץ לביטחון לאומי סאליבן ועם שר החוץ בלינקן על לוח הזמנים למעבר ללחימה בעצימות נמוכה וכן על רעיונות לניהול העניינים האזרחיים בעזה בחודשים הקרובים. דרמר צפוי גם לדון עם בכירי הממשל גם בבקשה הישראלית להאיץ אספקה של חימושים לצה"ל

נתניהו נפגש עם היועץ של ארצות הברית לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן/לע"מ

השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר יגיע היום (שלישי) לוושינגטון לפגישות בבית הלבן ובמשרד החוץ לגבי תוכניותיה של ישראל לצמצום הפעולה הצבאית ברצועה במהלך חודש ינואר ומעבר מלחימה בעצימות גבוהה ללחימה בעצימות נמוכה, כך אמרו בכירים ישראלים ואמריקנים.

רון דרמר, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר/ראובן קסטרו

למה זה חשוב

  • דרמר הוא השר הקרוב ביותר לנתניהו ושיחותיו בוושינגטון יתקיימו על רקע מתיחות הולכת וגוברת בין ממשל ביידן לממשלת ישראל לגבי עיתוי המעבר מלחימה בעצימות גבוהה ללחימה בעצימות נמוכה, וכן לגבי מה יקרה בעזה ברגע שזה יתרחש.
  • בכיר אמריקני אמר כי הנושא המרכזי כעת בין ממשל ביידן לבין ממשלת נתניהו הוא "כיצד לקפל את העניינים ובאיזה לוח זמנים".
הפגישה המורחבת של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם שרי הקבינט המצומצם, 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
השר דרמר ושרי קבינט המלחמה בפגישה עם הנשיא ביידן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

במוקד החדשות

  • דרמר צפוי להיפגש עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ובכירים בקונגרס, כך אמרו בכירים ישראלים ואמריקנים.
  • דרמר צפוי לדון בתוכניות הישראליות למעבר לשלב של לחימה בעצימות נמוכה שצפוי להתחיל לקראת סוף ינואר, וכן בסוגיה של ניהול העניינים האזרחיים בעזה בחודשים הקרובים.
  • בכיר ישראלי אמר כי דרמר צפוי גם לדון עם סאליבן ובלינקן ברעיונותיו של נתניהו לגבי ניהול רצועת עזה בטווח הארוך לאחר סיום המלחמה.
  • ממשל ביידן אמר פומבית כי הוא רוצה שלרשות הפלסטינית יהיה תפקיד בניהול רצועת עזה לאחר הפלת שלטון חמאס. נתניהו דחה את הרעיון הזה בשורה של התבטאויות פומביות.
  • עם זאת, בשבועות האחרונים דרמר ובכירים ישראלים נוספים החלו להעלות בשיחותיהם עם האמריקנים את המונח R.P.A (Reformed Palestinian Authority) בהקשר של ניהול רצועת עזה.
  • בשבוע שעבר ביקרה בוושינגטון משלחת של משרד הביטחון בראשות ראש האגף המדיני-ביטחוני דרור שלום והשתמשה גם כן במונח R.P.A, כדי לתאר את אחד הפתרונות לניהול עזה בעתיד.
היועץ לביטחון לאומי של ביידן, ג'ייק סאליבן, נואם לצידו של נשיא ארה"ב הנבחר. 14 בדצמבר 2020. אי-פי, AP
יועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן/AP, אי-פי

מאחורי הקלעים

  • נושא נוסף שדרמר צפוי להעלות בשיחותיו בוושינגטון הוא הדאגה הישראלית ממחסור שעלול להיווצר בחימושים למטוסים ולבקש מארצות הברית להאיץ את משלוחי הנשק לישראל, במיוחד כדי להיערך לאפשרות של הסלמה בגבול הצפון, כך אמר בכיר ישראלי.
  • בכירים אמריקנים אמרו כי ביום חמישי שעבר שוחח שר הביטחון יואב גלנט בטלפון עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן והביע דאגה מכך שמשלוחי נשק שישראל ביקשה להאיץ מתעכבים.
  • לדבריהם גלנט ביקש לדעת אם הסיבה לכך הינה מדינית. בלינקן הדגיש בפני גלנט כי זה אינו המצב. שני בכירים אמריקנים הדגישו כי אין כל החלטה של הממשל לעכב משלוחי נשק לישראל וכי אם זה קרה הדבר נובע "מבירוקרטיה וניירת".
שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן בדרך לישראל, 2 בנובמבר 23. רויטרס
שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן בדרך לישראל, 2 בנובמבר 23/רויטרס

תמונת המצב

  • דרמר יגיע לוושינגטון על רקע ההסלמה בגבול הצפון לאחר הריגתו של הגנרל האיראני רזא מוסאווי בהפצצה ליד דמשק. איראן וחיזבאללה האשימו את ישראל בחיסול.
  • ישראל לא לקחה אחריות על החיסול, אך בכירים ישראלים אמרו כי צה"ל נערך לאפשרות של תגובה מצד איראן וחיזבאללה מסוריה או מלבנון.
  • ממשל ביידן ניסה בשבועות האחרונים להתחיל במשא ומתן על פתרון דיפלומטי שיוביל להפסקת חילופי האש בגבול בין ישראל ללבנון ויאפשר את חזרת התושבים הישראלים לבתיהם.
רון דרמר ואשתו, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
השר דרמר/ראובן קסטרו

מה הם אומרים

  • מהבית הלבן ומלשכת דרמר לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully