וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל בוחנת הצעה מצרית לחידוש המו"מ על שחרור החטופים

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 18:08

הנושא צפוי לעלות לדיון בקבינט המלחמה מחר. בכירים ישראלים אמרו כי מדובר בהצעה ראשונית ולא בשלה, אבל עצם הצגתה היא חשובה וחיובית כיון שלמצרים יש מנופי לחץ משמעותיים על חמאס וככל שהם יהיו יותר דומיננטיים בנסיון לחדש את המו"מ כך יעלו סיכויי ההצלחה.

אחרי שחרור שתי הישראליות: 6 חטופים נוספים הועברו למצרים/מערכת וואלה!

מצרים העבירה אמש (שבת) לישראל ולחמאס הצעה לקידום עסקה חדשה לשחרור חטופים בכמה שלבים. בכיר ישראלי אמר כי ישראל עדיין בוחנת את ההצעה המצרית והנושא אמור לעלות לדיון מחר בישיבת קבינט המלחמה.

כינוס קבינט המלחמה. 9 בדצמבר 2023. לע"מ, קובי גדעון, אתר רשמי
ההצעה המצרית תעלה מחר בקבינט המלחמה/אתר רשמי, לע"מ, קובי גדעון

למה זה חשוב:

בכיר ישראלי שני אמר כי מדובר בהצעה ראשונית ולא בשלה, אבל עצם ההצגה של הצעה מצד מצרים היא חשובה וחיובית. לדבריו, למצרים יש מנופי לחץ משמעותיים על חמאס וככל שהם יהיו יותר דומיננטיים בנסיון לחדש את המו"מ כך יעלו סיכויי ההצלחה.

עוד בוואלה!

אסון בעזה: 9 לוחמים נפלו בקרבות בדרום ובמרכז רצועת עזה

לכתבה המלאה

מאחורי הקלעים:

  • השלב הראשון בהצעה המצרית דומה מאוד להצעה שישראל הציגה בפגישה בין ראש המוסד דוד ברנע לבין ראש ממשלת קטאר וראש ה-CIA בשבוע שעבר וכוללת שבוע-שבועיים של הפוגה בלחימה בתמורה לשחרור קבוצה של כ-40 חטופים - הנשים שנותרו בשבי, גברים מעל גיל 60 וחטופים חולים או פצועים קשה שזקוקים לטיפול רפואי דחוף.
  • הבכיר הישראלי אמר כי השלב השני בתכנית המצרית כולל חילופי גופות בין הצדדים.
  • השלב השלישי כולל עסקה של "כולם תמורת כולם" - כל החטופים שנותרו בידי חמאס כולל החיילים, תמורת שחרור כל האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל, נסיגה ישראלית מלאה מרצועת עזה והקמת ממשלה של אנשי מקצוע שאינם מזוהים עם חמאס ברצועת עזה בגיבוי ארצות הברית, מצרים וקטאר.
רכב של הצלב האדום עם החטופים במעבר רפיח, 25 בנובמבר 2023. רויטרס
השלב האחרון - עסקת "כולם תמורת כולם". שחרור חטופים/רויטרס

מה הם אומרים:

  • בכיר ישראלי אמר כי אין לישראל אינדיקציה מה עמדת חמאס כלפי ההצעה המצרית. לדבריו קשה לראות כיצד ישראל מקבלת את כל שלבי העסקה, במיוחד השלב השלישי, אולם הדגיש כי השלב הראשון תואם כמעט במלואו את העמדה הישראלית.
  • בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully