וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מהליכוד על ברקת: "מצופה ממנו שיתפטר"

ח"כ חנוך מילביצקי ממפלגת הליכוד שוחח עם 103FM על דבריו של ברקת אתמול, שטען כי הממשלה "מסכנת חיילים". "מי שחושב שהוא נמצא בממשלה שלא עושה מה שצריך כדי להכריע, שיתפטר. לצקצק מבפנים בלי לעזוב את הכיסא זו חוכמה קטנה מאוד"

בווידאו: הרצוג: "אסור לנו לחזור לשיח של 6 באוקטובר, צריך להתאפק עם הקמפיינים הפוליטיים" 24.12.23/לעמ

ח"כ חנוך מילביצקי ממפלגת הליכוד התראיין הבוקר (שני) לתכנית "שבע תשע" עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM ושוחח על דבריו של ברקת בקבינט המדיני ביטחוני. "מצופה ממנו שיחשוף על מה הוא אמר את הדברים המופרכים האלו, ושיתפטר"

אתמול, אמר ברקת בקבינט המדיני ביטחוני כי "אנחנו מסכנים חיילים שלא לצורך". עוד הוסיף ואמר כי "כמות ההפצצות של חיל האוויר ירדה דרמטית. חיילים נשלחים למבנים ממולכדים כמו ברווזים". אמירותיו זכו לגינוי ישיר מהשר גנץ. כמו כן, אמר באותו הערב נשא הנשיא הרצוג נאום בו ביקש מההנהגה לחדול ולגלות אחריות. "תאפקו עם הקמפיינים והמסרים הפוליטיים. האויב רק מחכה שנתחיל לריב אחד עם השני", הפציר הנשיא.

חנוך מילביצקי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"מי שמתעסק בקמפיינים ובפוליטיקה בעת הזו, לא מיטיב עם עצמו". מילביצקי/ראובן קסטרו

אל מי הרצוג דיבר לדעתך?

"דיבר לכולם", ענה ח"כ חנוך מילביצקי במהלך הראיון.

אתה מרגיש שבתוככם התחילו קמפיינים?

"אני חושב שכל מי שמתעסק בקמפיינים ובפוליטיקה בעת הזו, לא מיטיב עם עצמו, מעבר לשאלות המוסריות שהדברים האלה מעלים וכו'. גם מבחינה פוליטית קרה, אני לא חושב שהציבור יהיה סלחני למי שמתעסק בדברים האלו כרגע ולכן טוב שהנשיא אמר מה שאמר".

מילביצקי נשאל לדעתו על דבריו של ברקת בישיבת הקבינט. "כחבר ועדת חוץ וביטחון, אני יכול להגיד שאני אף פעם לא שמעתי ולו קמצוץ מהדברים שנאמרים כאן, כאילו יש בזה איזשהו שחר", מסר מילביצקי, "הוא שר בכיר, יכול להיות שיש בפניו מידע שבפניי אין, אבל אם אני הייתי שר בממשלה והייתי חושב שהממשלה מסכנת חיילים בגלל כל מיני שיקולים כאלה ואחרים, אז הייתי יוצא ומסביר למה אני אומר את הדברים האלה, ואם לא הייתי מצליח לשכנע, הייתי מתפטר".

ניר ברקת,  דיון ועדת הכלכלה, 6 בדצמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"חוסר אחריות מדרגה ראשונה". ניר ברקת/פלאש 90, יונתן זינדל

"לבוא ולדבר בצורה הזו ובאופן הזה ביום ששכלנו כל כך הרבה לוחמים, ביום שמאות אלפי מילואימניקים נמצאים שם בחזית והמשפחות שלהם בבית, לשמוע את הדברים הללו, זה חוסר אחריות מדרגה ראשונה ואני עדין", אמר הח"כ.

אתה מציע לשר ברקת להתפטר?

"אם יש אמת במה שהוא אמר אתמול, אם יש בפניו מידע שאומר שצה"ל, בין אם בדרג המבצעי ובין אם בדרג המדיני, נותן הנחיות לסכן חיילים בגלל כל מיני שיקולים לא מבצעיים, מצופים שני דברים - א', שיחשוף על מה הוא אומר את הדברים המופרכים האלה, ו-ב' שיתפטר. אני לא הייתי נשאר בממשלה דקה, אם הייתי חושב שזה מה שנעשה בממשלה הזאת".

איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"הדברים על ברקת נכונים גם על בן גביר"/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד הוסיף מילביצקי ואמר כי "אפשר לחלוק על תפקודו של ראש הממשלה, אפשר לבוא ולהגיד את זה, אפשר גם לבוא ולהגיד שאתה רואה את עצמך בתור מישהו שיתמודד נגדו ויחליף אותו, אם כך אתה חושב שאתה רוצה לעשות, אבל שוב, בזמן לחימה, להיתפס במן דבר כזה שבאמת הוא חסר שחר ולהוציא כזאת הודעה, בתקופה שכל בוקר אנחנו מקבלים בשש בבוקר את ה'הותר לפרסום' המזעזע הזה. אין לי איך להצדיק את הדבר הזה".

מה עם בן גביר?

"הדברים שאמרתי לגבי ברקת, נכונים גם לגבי בן גביר. מי שחושב שהוא נמצא בממשלה שלא עושה מה שצריך כדי להכריע, שהיא מסכנת חיי חיילים, שיקומו ויעשו מעשה. אבל לשבת בממשלה וכל הזמן לבקר ולצקצק מבפנים בלי לעזוב את הכיסא, זו חוכמה קטנה מאוד".

רה"מ גם בקמפיין?

"היו לי איתו כמה שיחות בזמן האחרון. ניסיתי לקבל ממנו תגובה לכל מיני דברים שקורים עם סיעת הליכוד בכנסת, לקבל את התערבותו בדברים שחשבתי שנכון לטפל. הוא לחלוטין לא קשוב ולא עוסק בזה, ולכן אני לא יודע על בסיס מה את אומרת. התרשמותי מהשיחות שהיו לי איתו זה שהוא לחלוטין לא באירוע הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully