וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ נגד ברקת: "מצופה משרים לא לפגוע במשפחות הלוחמים"; ברקת: "שילמד לקבל ביקורת"

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 22:11

השר ברקת ביקר את המדיניות בעזה וטען כי קבינט המלחמה נכנע ל"לחצים בין-לאומיים" במקום להתחשב בטובת הלוחמים. שעות אחרי, גנץ נזף: "הצהרות לא מבוססות פוגעות בחברה הישראלית". ברקת, שמתכונן לריצה לראשות הליכוד, הגיב: "גנץ הוא מאבות הקונספציה ועדיין שבוי בה"

בווידאו: שר הביטחון גלנט והשר גנץ קיימו הערכת מצב בצפון רצועת עזה 23.12.23/צילום: אלעד מלכה , שחר יורמן

חילופי האשמות נרשמו היום בין שר הכלכלה ניר ברקת והשר בני גנץ, לגבי החלטות קבינט המלחמה על הלחימה בעזה. זאת, לאחר שברקת ביקר הבוקר את מדיניות הקבינט וראש הממשלה, שלדידו היא "נחמדה ומתחשבת מדי".

"אני מודאג כי אנחנו נחמדים מדי ואנחנו מתחשבים מדי ובשורה התחתונה החיילים והלוחמים שלנו לוקחים סיכונים יתר על המידה, ואנחנו משלמים מחירים כבדים", טען ברקת לפני שנכנס לישיבת הממשלה שנערכה בבסיס הקרייה בתל אביב. "גם כשמלחיצים אותנו החברים הכי טובים שלנו בעולם התפקיד של ממשלת ישראל זה לעשות אתה דבר הנכון לעמוד בלחצים האלה ולא להתחשב יתר על המידה ולהתחשב בעיקר בלוחמים שלנו. זה האינטרס החשוב ביותר למדינת ישראל ואסור לנו לוותר בלחימה.

ברקת המשיך עם המתקפה על מדיניות הממשלה גם בתוך ישיבת הממשלה ואמר בזמן הסקירה הביטחונית: "אנחנו מסכנים חיילים שלא לצורך. מנהיגות נבחנת ביכולת עמידה בלחצים ולצערי הקבינט הזה לא עומד בלחץ. כמות ההפצצות של חיל האוויר ירדה דרמטית. חיילים נשלחים למבנים ממולכדים כמו ברווזים". נתניהו דחה את הדברים ואמר: "יש שיקולים מבצעיים. זה שתאמר את זה שוב ושוב לא יהפוך את זה לנכון".

שעות לאחר מכן, גנץ, ששרי מפלגתו לא נכחו בישיבה, הצהיר כי הוא מצפה מחבריו לממשלה "לנהוג באחריות בהתבטאויותיהם, ולא לצאת בהצהרות בלתי מבוססות", שלטענתו, פוגעות בחוסן של החברה הישראלית ובמשפחות הלוחמים.

שר הביטחון יואב גלנט, והשר בני גנץ, קיימו תצפית על המרחב והערכת מצב עם מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה אלוף-משנה חיים כהן, בית חאנון, רצועת עזה, 23 בדצמבר 2023. אלעד מלכה
שר הביטחון יואב גלנט, והשר בני גנץ, קיימו תצפית על המרחב והערכת מצב עם מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה אלוף-משנה חיים כהן, בית חאנון, רצועת עזה, 23 בדצמבר 2023/אלעד מלכה
ניר ברקת, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"הלוחמים שלנו לוקחים סיכונים יתר על המידה, ואנחנו משלמים מחירים כבדים", ברקת/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

"חיילי צה"ל פועלים באומץ ובנחישות - מהיבשה, מהאוויר ומהים, על מנת להגן על אזרחי ישראל וריבונותה. הם מקבלים את כל האמצעים הנדרשים, ולפעילות המבצעית בשטח יש חיפוי אווירי נרחב ומדויק, בעוצמות חסרות תקדים", כתב גנץ ב-X.

השר ניר ברקת מיהר להשיב, ותקף: "לצערנו גנץ עדיין שבוי בקונספציה השגויה שהוא אחד מאבותיה. דווקא ממנו הייתי מצפה למידה של צניעות והקשבה לביקורת עניינית והבנה שחיי לוחמינו חשובים יותר מחיי העזתים".

יצוין כי ברקת נערך באחרונה להתמודדות עתידית מול נתניהו על ראשות הליכוד והוא מנסה לבדל את עצמו מנתניהו ומדיניותו. כך, הערים קשיים ואיים להתנגד לאישור תקציב המדינה המתוקן לשנת 2023 ונענה רק לאחר שקיבל תוספת תקציב למשרדו, והבוקר הגיע מוכן לישיבת הממשלה עם הביקורת היזומה על מדיניות הממשלה בעזה.

בישיבת הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס לשיחה שערך אמש עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן על המשך הלחימה בעזה: "אני מעריך את עמידתה האיתנה של ארה"ב במועצת הביטחון, עמדה שתומכת במאמץ המלחמתי שלנו. ישראל היא מדינה ריבונית. ההחלטות שלנו במלחמה מבוססות על שיקולים מבצעיים שלנו, ולא על ידי לחצים חיצוניים", טען. והוסיף: "זאת תהיה מלחמה ממושכת, ונמשיך בה עד להשבת החטופים, עד לחיסול החמאס ועד שנשיב את הביטחון גם בצפון וגם בדרום".

שר החינוך יואב קיש התייחס לחילופי הדברים בין ברקת וגנץ: "אני רואה שיש מבול הדלפות על כך שניר ברקת 'נלחם' בממשלה עבור החיילים. אז שיהיה ברור, כולנו דואגים אך ורק לחיילים ולהשלמת היעד של נצחון במלחמה והחזרת החטופים", כתב ב-X. "כך פועל ראש הממשלה, השר גנץ וכל קבינט המלחמה. שיטת ההדלפות להאדרה עצמית מזמן פשטה את הרגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully