וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בנאום לאומה: "האויב חוגג על הפילוג בינינו, תתאפקו עם המסרים הפוליטיים"

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 23:27

הרצוג מתח ביקורת על התבטאויות הפוליטיקאים וה"מאבקים הפנימיים" אותם מנהלים בצל המלחמה. "גלו אחריות, למען חיילינו בחזית. האויב רק מחכה שנתחיל לריב אחד עם השני", הפציר בפוליטיקאים. הנשיא חיזק את הלוחמים ברצועה: "מחרפים את נפשם לניצחון האויב והשבת החטופים"

בווידאו: הרצוג: "אסור לנו לחזור לשיח של 6 באוקטובר, צריך להתאפק עם הקמפיינים הפוליטיים" 24.12.23/לעמ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא הערב (ראשון) נאום חריג לציבור הישראלי, ובו מתח ביקורת על התבטאויות הפוליטיקאים וה"מאבקים הפנימיים" אותם מנהלים בצל המלחמה: "אני פונה להנהגה שלנו ודורש לחדול. גלו אחריות, למען חיילינו בחזית, למען שלומם וביטחונם. תתאפקו עם הקמפיינים והמסרים הפוליטיים", הפציר. "האויב רק מחכה שנתחיל לריב אחד עם השני. הוא רואה את העימותים מאבקי האגו על היום שלפני ולפני שאחרי. הוא חוגג בכל פעם שהמחלוקת מפלגת אותנו". הרצוג, שדבריו מגיעים לאחר התבטאויות פוליטיות מצד חברי הממשלה, ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נמנע מלנקוב בשמות הפוליטיקאים.

"בואו נחדול מהמאבקים הפנימיים בשעת המערכה הקשה, צריך לקיים מחלוקת וביקורת אבל יש דרך כיצד להתווכח", אמר הרצוג, "האויב לא ציפה שנקום שנתאחד ונוכיח את יצר החיים הישראלי שאין שני לו. זה הזמן לחזק את העורף והחזית עם ניצחונות קטנים של הוספת טוב וערבות ההדדית".

הרצוג גיבה את ההנהגה הצבאית והלוחמים ברצועה: "החיילים ומפקדיהם מחרפים את הנפש למען השבת החטופים וביטחון המדינה. המטכ"ל והרמטכ"ל על מובילים באחריות נחושה ומקצועית".

בנינו ובנותינו נלחמים בגבורה עילאית בסמטאות, בפירים ובמנהרות. הם מביאים תוצאות והישגים. הם נלחמים בגבורה כדי לעמוד בשתי המטרות - לנצח אויב מר ואכזר ולהשיב הביתה את החטופים", המשיך הרצוג.

נאום נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג . 1 בנובמבר 2023. לע"מ, צילום מסך
נאום נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג . 1 בנובמבר 2023/צילום מסך, לע"מ

דברי הנשיא מגיעים בעקבות חילופי האשמות בין שר הכלכלה ניר ברקת והשר וחבר קבינט המלחמה המצומצם בני גנץ.

ברקת ביקר הבוקר את מדיניות הקבינט וראש הממשלה, שלדידו היא "נחמדה ומתחשבת מדי".

"אני מודאג כי אנחנו נחמדים מדי ואנחנו מתחשבים מדי ובשורה התחתונה החיילים והלוחמים שלנו לוקחים סיכונים יתר על המידה, ואנחנו משלמים מחירים כבדים", טען ברקת לפני שנכנס לישיבת הממשלה שנערכה בבסיס הקרייה בתל אביב. "גם כשמלחיצים אותנו החברים הכי טובים שלנו בעולם התפקיד של ממשלת ישראל זה לעשות אתה דבר הנכון לעמוד בלחצים האלה ולא להתחשב יתר על המידה ולהתחשב בעיקר בלוחמים שלנו. זה האינטרס החשוב ביותר למדינת ישראל ואסור לנו לוותר בלחימה.

ברקת המשיך עם המתקפה על מדיניות הממשלה גם בתוך ישיבת הממשלה ואמר בזמן הסקירה הביטחונית: "אנחנו מסכנים חיילים שלא לצורך. מנהיגות נבחנת ביכולת עמידה בלחצים ולצערי הקבינט הזה לא עומד בלחץ. כמות ההפצצות של חיל האוויר ירדה דרמטית. חיילים נשלחים למבנים ממולכדים כמו ברווזים". נתניהו דחה את הדברים ואמר: "יש שיקולים מבצעיים. זה שתאמר את זה שוב ושוב לא יהפוך את זה לנכון".

שעות לאחר מכן, גנץ, ששרי מפלגתו לא נכחו בישיבה, הצהיר כי הוא מצפה מחבריו לממשלה "לנהוג באחריות בהתבטאויותיהם, ולא לצאת בהצהרות בלתי מבוססות", שלטענתו, פוגעות בחוסן של החברה הישראלית ובמשפחות הלוחמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully