וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שחזר מהשבי: אוהד מונדר-זכרי הפך לנסיין של חברת הקוביה ההונגרית

עודכן לאחרונה: 22.12.2023 / 16:08

בעלי החברה שמע על הכישרון של אוהד והגיע לישראל להעניק לו קוביות עם חתימות הממציא ואלוף העולם, ומינוי לתפקיד חדש. כבר בטבילת האש הראשונית הוכיח את התאמתו - וזיהה טעות בקוביה שתצא לשוק בשנה הבאה. "הוא התלהב מאוד, זה אחד הדברים שהוא הכי אוהב"

אוהד מונדר פותר קוביה הונגרית/מערכת וואלה!

סיפור האהבה של אוהד מונדר לקוביה ההונגרית היה לאחד מרגעי הנחת של השבועות האחרונים. בזמן שציין יום הולדת תשע בשבי בעזה, חיכו לו חבריו, משפחתו וקהילת ה"קיוברים" עם מיצגי קוביה הונגרית בכיכר החטופים, ואחת כזו חיכתה לו מיד עם חזרתו לארץ. כעת, הכישרון יקבל חותמת הכשר רשמית - אוהד נבחר להפוך לנסיין של חברת ייצור הקוביות המובילה בעולם.

את כישוריו הוכיח כבר במפגש הראשוני שנערך עם רונן הררי, הבעלים של חברת הצעצועים Spin master, שתחתיה נמצאת חברת הקוביה ההונגרית. בתקופה האחרונה החברה היא התורמת העיקרית במאפשרת את פעילות חמ"ל הצעצועים האזרחי, שמארגן ומשנע תרומות למפונים, או "החמל"צ" כפי שמכנים אותו המתנדבים. בתיווך החמל"צ, הבעלים הקנדי הגיע במיוחד לישראל בשביל להעניק לאוהד שתי קוביות נדירות - אחת עם חתימתו של ארנה רוביק, ממציא הקוביה ההונגרית (Rubik's Cube), והשנייה עם חתימת אלוף העולם.

אוהד מונדר שחזר משבי חמאס יחד עם רונן הררי, 22 בדצמבר 2023. אהרן הוכברג, אתר רשמי
אוהד מונדר שחזר משבי חמאס יחד עם רונן הררי, 22 בדצמבר 2023/אתר רשמי, אהרן הוכברג

בנוסף לאלה, הבעלים ששמע על התחביב של אוהד החליט למנות אותו לבוחן קוביות, שיתנסה בהן ויעביר את רשמיו טרם הוצאתן לקהל הרחב. כצעד ראשון הררי הביא עמו ארבע קוביות חדשות שיצאו בשנה הבאה, לציון שנת החמישים להמצאת הקוביה ההונגרית. אוהד פתח את הקופסה המכילה אחת מהן, ניסה להרכיב את הפאזל, הסתכל על תמונת הדוגמה המופיעה על העטיפה, ועצר לחשוב.

"משהו כאן לא בסדר", אמר כשהבין שלא יצליח להתאים את הקוביה לתמונה. תחילה הבעלים ביטל את דבריו. הוא היה בטוח שהילד בן התשע מתבלבל, או שפשוט לא עמד במשימה. אך אוהד התעקש: "זה לא אותו דבר". כשהררי הסתכל פעם נוספת, הבחין כי אוהד צדק.

"אוהד ילד מאוד חכם וסקרן", העיד בן דודו איתי רביב. "הוא התחיל ללמוד איך להתעסק עם הקוביה ההונגרית מסרטונים ביוטיוב לפני שנה בערך. מאז זה נהיה אחד הכשרונות המרכזיים שלו, אחד הדברים שהוא הכי אוהב לעשות". על המפגש סיפר כי אוהד "התלהב מאוד מהקוביות ההונגריות החדשות. הוא הכיר את אלוף העולם, והתלהב כמו לפגוש את שחקני הפועל באר שבע".

אוהד מונדר שחזר משבי חמאס, 22 בדצמבר 2023. אהרן הוכברג, אתר רשמי
אוהד מונדר שחזר משבי חמאס, 22 בדצמבר 2023/אתר רשמי, אהרן הוכברג

גם הוא התרשם מטבילת האש של אוהד כנסיין. "הוא ישר זיהה את הטעות, ובהמשך סיפר על רמת הקושי בלפתור קוביה כזאת או אחרת, מה מאתגר מדי ומה לא מספיק. רצו אפילו לקבוע איתו פגישה בזום עם המעצבת", אמר. "אני מאמין שהדברים האלה עוזרים לו. הוא חזר לבית ספר ומנסה לחזור לשגרה לאט לאט. בינתיים הוא הפך למפורסם".

הקוביות היו מעין מתנה מאוחרת ליום הולדתו של אוהד, אך באותו יום בכלל היו אמורות להיות חגיגות ה-79 לסבו, אברהם מונדר, שנותר בשבי. בעוד אוהד, אמו קרן וסבתו רותי שבו מעזה 49 ימים מחטיפתם מקיבוץ ניר עוז, הסב נותר מאחור. לאחרונה שחזרו תמונות משפחתיות שצולמו איתו - בלעדיו, בניסיון לקדם את השלמת האיחוד המשפחתי. "הלב נצבט שאנחנו לא איתו והוא לא איתנו עטוף באהבה של המשפחה", שיתפה קרן, ומאז המשפחה פוקדת את כיכר החטופים, נאבקת לחזרתו.

"אוהד הגיע לעצרת וכולם הסתכלו עליו, אפילו רון חולדאי בא להצטלם איתו. הוא עמד על הבמה עם שלט עם התמונה של סבא שלו שעדיין חטוף. זאת הסיבה שהוא הגיע. בסוף הוא ילד בוגר ורגיש אז הוא מבין יותר ממה שילדים בגילו מבינים", סיפר רביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully