וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החיבוק, החברים מספרים: מה עבר על אוהד הקטן בעזה?

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 16:41

היומן שכתב והמחבלים לא הסכימו שיחזור איתו לארץ. הילדים שהובאו כדי לשחק איתו. ספסלי הפלסטיק שעליהם ישנו השבויים האחרים. המילים שלמד בערבית ובאנגלית. והמשחקים עם חבריו, שראו אותו לראשונה אחרי 50 יום בעזה. זה סיפור חזרתו ארצה של אוהד מונדר בן ה-9

בווידאו: תיעוד וקולות קשר מהחזרתו של אוהד מונדר, ששב ארצה ביום שישי, ה-24 בנובמבר, במהלך טיסה במסוק חיל האוויר/דובר צה"ל

מה עבר על אוהד מונדר בן ה-9, שחגג יום הולדת בעזה, במהלך כ-50 יום שבהם היה חטוף בידי חמאס? השאלה הזו תמשיך להעסיק בזמן הקרוב מדינה שלמה, אולם גם התשובות החלקיות שמספקים קרובי משפחתו מגוללות סיפור בלתי ייאמן.

אוהד, כך סיפר לוואלה קרוב של משפחת מונדר, "למד ברצועה כמה מילים חדשות באנגלית ובערבית. התנאים שבהם הוחזקו לא היו טובים. הם ישנו על ספסלים מפלסטיק כמו של קופת חולים - אנשים בני 80, בלי מזרון".

אוהד מונדר ומשפחתו בבית החולים שניידר לאחר שחרורו משבי החמאס, 25 בנובמבר 2023. דוברות בית החולים שניידר, אתר רשמי
שוב איתם. אוהד מונדר ומשפחתו בבית החולים לאחר ששוחרר מידי חמאס/אתר רשמי, דוברות בית החולים שניידר
אוהד מונדר עם חבריו. 25 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אוהד מונדר פוגש את חבריו לראשונה אחרי חזרתו מעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אוהד מונדר עם החברים. 25 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תמימות של ילדים. אוהד מונדר וחבריו אוכלים גלידה במפגש אחרי חזרתו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רומי דור בן התשע, חברו של אוהד, סיפר לאחרונה ל"וואלה" כמה הוא מתגעגע אליו ומצפה לשובו. אתמול הגיע לבקר אותו בבית החולים, לצד שישה ילדים נוספים, לפגוש את החבר שלא ראו זה 50 יום. "זה היה מרגש", סיפר, "אתמול אמא העירה אותי בחצות, כי אוהד רצה לדבר איתי בשיחת וידאו והזמין אותי לבוא לבקר אותו. באנו לשם כמעט כל החברים. שיחקנו איתו משחקים, פלונטר ומחבואים, אכלנו פיצה והוא סיפר לנו את כל הסיפור, איך הוא נחטף ואיך הוא שוחרר".

במהלך השבי, סיפר אוהד הקטן לחבריו, הביאו אליו המחבלים ילדים נוספים ששיחק איתם. עוד מתברר כי הוא כתב יומן שתיעד את חוויותיו, אבל החוטפים לא הסכימו שיביא אותו לישראל. "אמא שלו הבינה שזה עלול לסכן אותם, וזרקה את היומן", כך לפי החברים. מה כתב אוהד ביומן, ומדוע חשבו בחמאס שתיעוד תמים שכותב ילד כדי לתת פורקן לרגשותיו עלול לסכן אותם? השאלות האלה כנראה ייוותרו, לפחות בתקופה הקרובה, ללא מענה.


"לא האמנתי שהשחרור יקרה כל כך מהר", אומר רומי דור, "לא דמיינתי שאוהד יהיה חלק מהפעימות. אנחנו כבר רוצים שיחזור אלינו לשגרה".

בווידאו: אוהד מונדר נפגש עם חבריו בבית החולים/תיעוד ברשתות חברתיות על פי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
קיבוץ ניר עוז לאחר מתקפת הטרור של חמאס, חברבות מגן, 19 באוקטובר 2023. רויטרס
"הוא לא ענה, אז הבנתי". הרס בניר עוז, שממנו נחטף אוהד מונדר ב-7 באוקטובר/רויטרס
אוהד מונדר מוחזק על ידי פעיל חמאס במסגרת עסקת שחרור החטופים. 24 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
למה המחבלים סירבו? איש חמאס אוחז באוהד מונדר ומוסר אותו לצלב האדום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הילד אוהד מונדר שהיה חטוף בשבי חמאס במסוק צה"ל. 25 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
הדרך לשגרה עוד ארוכה. אוהד מונדר חוזר מהשבי במסוק צה"ל/דובר צה"ל

ב-7 באוקטובר, כך סיפר רומי בשיחה הקודמת, "שלחתי לאוהד הודעה. הוא הספיק לראות אותה אבל כבר לא ענה לי. אני יודע שהוא נוסע הרבה למשפחה בעוטף, והיה חג, אז חשבתי שאולי הוא שם. אני יודע שהוא מסתכל בטלפון לפחות 30 פעמים ביום, אז דאגתי והבנתי שקרה משהו. ביום שלישי, אחרי 7 באוקטובר, אמא כתבה לי שאמרו שהוא חטוף".

בשיחה הקודמת עם "וואלה" סיפר רומי על החשש לשלומו של אוהד. "אני עצוב ומתגעגע אליו. אם הייתי יודע שהוא בסדר אולי הייתי פחות עצוב, אבל אני לא - אז אני מפחד. לא רוצה שיקרה לו משהו", אמר, וביקש למסור: "הייתי רוצה להגיד לו שאנחנו אוהבים ומתגעגעים אליו, שיהיה חזק ויחשוב מחשבות חיוביות, כדי שאולי ישתחרר ויחלצו אותו". כעת נראה שהמחשבות החיוביות סייעו: אוהד סוף סוף בבית, אבל הדרך אל שגרת היומיום עוד ארוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully