וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר טרופר על המגעים להשבת החטופים: "לא נוכל לאפשר את סיום המלחמה"

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 9:03

טרופר אמר בראיון ל-103FM כי הוא לא מאמין שתמרון צבאי לבדו יביא לשחרור חטופים, אך סובר שיש להמשיך בו כדי להביא למיטוט שלטון חמאס: "המשפחות מבינות את זה, הן יודעות שאם נפסיק את הלחימה הן לא יוכלו לשוב לקיבוצי העוטף"

"יש לנו מחויבות אמיתית לעניין החטופים, לא רק מס שפתיים", אמר הבוקר (חמישי) השר חילי טרופר בראיון לניסים משעל וטל שלו ברדיו 103FM. "אנחנו מנסים בכל דרך לייצר הזדמנויות שיאפשרו להחזיר אותם הביתה. אני לא חושב שיש מנוף לחץ אחד שיביא אותם. הלחץ הצבאי וגם מהלכים בינלאומיים שמפעילים לחץ על קטאר ומצרים יכולים להביא לשחרור חטופים. כרגע, אין משהו מוחשי על השולחן. יש הרבה דיבורים, הרבה בדיקות, אבל נראה שאין משהו על הסף".

חילי טרופר בראיון באולפן וואלה!, 2 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"יש לנו מחויבות אמיתית לעניין החטופים". השר חילי טרופר/ראובן קסטרו

טרופר הוסיף והתייחס למגבלות של התמרון הצבאי ככלי להחזרת חטופים, "התמרון היה המרכיב המרכזי בהחזרתם של יותר ממאה חטופים, אבל הטענה שהתמרון הוא זה שיחזיר את השאר מוגזמת. לחץ צבאי הוא מרכיב משמעותי, לצידו צריך להיות גם לחץ בינלאומי. שחרור החטופים הגיע גם בעקבות האינטרסים של חמאס, הוא קיווה להפוגה שאחריה לא נשוב להילחם. מעבר למהלך לשחרור החטופים, עלינו להמשיך בתמרון הצבאי כי הוא משרת את המטרה של השמדת שלטון חמאס. אנחנו חייבים להתמיד בזה כי זה יקח הרבה זמן. היו כאן הבטחות על מהלך מהיר, אנחנו עכשיו מגלים שזה יקח חודשים ואף שנים עד שנצליח להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס".

פעילות צה"ל בעזה. דובר צה"ל
"יש מחיר אחד שאנחנו לא יכולים לשלם עבור החזרת החטופים". כוח צה"ל מתמרן בעזה/דובר צה"ל

"יש מחיר אחד שאנחנו לא יכולים לשלם עבור החזרת החטופים וזה סיום המלחמה", התעקש השר טרופר "הסברתי את זה למשפחות החטופים שאני עובד איתם וחלקם הגדול גם מבין את זה. הם מבינים שהם כנראה לא יחזרו הביתה לבארי, לכפר עזה, או לניר עוז אם נפסיק את הלחימה. יש דחיפות גדולה יותר לעניין החטופים, כי הרי להכות בחמאס אני יכול גם בעוד חודשיים, בעוד לא בטוח שיהיה לי את מי להחזיר בעוד יום או יומיים. ולכן אם יש הזדמנויות צריך לנצל אותן כדי להחזיר את החטופים הביתה, אבל אז להמשיך במלחמה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully