וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר ביטחוני הוכה בתאו - ומת כעבור שעות; 19 סוהרים עוכבו לחקירה

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 9:13

האירוע התרחש בחודש שעבר, כשביום ראשון נעצרו לחקירה סוהרים בחשד לתקיפת האסיר, ת'אאר אבו עסב בן ה-38, בסיומה שוחררו. אחד מהאסירים הביטחוניים ששוחרר בעסקת החטופים טען כי היה עד לתקיפה: "הוא סירב להוריד את הראש, והם הרגו אותו"

בווידאו: אסירים ביטחוניים הציתו תאים/צילום: שב"ס

האסיר הביטחוני ת'אאר אבו עסב בן ה-38 מת לפני כחודש בכלא קציעות, כך הותר לפרסום היום (רביעי). נפתחה חקירת נסיבות המקרה, לאחר שלפי החשד אבו עסב, המרצה עונש מאסר של יותר מ-20 שנים בכלא, הוכה למוות בתאו ומת מפצעיו תוך שעות.

במסגרת החקירה, עוכבו לחקירה באזהרה ביום ראשון 19 סוהרים בחשד שתקפו באלימות האסיר, בסיומה שוחררו. החשדות נגדם, לפי שעה, הן תקיפה וגרימת חבלה.גופתו של אבו עסב נשלחה לנתיחה, אולם ממצאים טרם התקבלו וטרם ניתן לקבוע את נסיבות מותו.

אחד מהאסירים הביטחוניים ששוחרר בעסקת החטופים בחודש שעבר, טען בראיון לרשת "אל ג'זירה" כי היה עד לתקיפה שבוצעה כלפי אבו עסב מצד הסוהרים. "הוא סירב להוריד את הראש והם הרגו אותו", אמר. אסיר אחר טען כי כמה סוהרים נכנסו לתא, הכו את אבו עסב תוך שהם פוצעים אותו בראשו - ועזבו את התא. כעבור כמה שעות, שבו לתא סוהרים אחרים ופינו את אבו עסב למרפאה.

תאאר אבו עסב נעצר ונשפט למעצר ממושך לאחר שבשנת 2005 נעצר במחסום ליד שכם כשלגופו חגורת נפץ אותה תכנן לפוצץ על חיילים שאבטחו את המחסום. עם ההתבשרות על מותו, דרשה משפחתו מהרשויות בישראל לחקור את נסיבות מותו.

תאיר אבו עסב, אסיר ביטחוני שמת בכלא קציעות, 20 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תאיר אבו עסב, אסיר ביטחוני שמת בכלא קציעות, 20 בדצמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משירות בתי הסוהר נמסר: "מאז החלה מלחמת 'חרבות ברזל' קלט שירות בתי הסוהר אלפי אסירים ביטחוניים. עקב כך, עלה רף האתגרים והאיומים מולם מתמודדים הסוהרים, והם מבצעים משימותיהם ומתגייסים למאמץ הלחימה. נדגיש כי גם תחת המציאות הביטחונית הקשה בישראל, מקפיד הארגון בשמירה על המקצועית והערכיות. אירועים המחייבים בדיקה, ככל וישנם, יתקיימו בשיתוף פעולה מלא עם היחידה החוקרת עד לסיומה".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המלווה את הסוהרים מסר: "לצערנו משטרת ישראל מתנהלת כתמול שלשום ולא שינתה מאומה מאז פרוץ המלחמה. סוהרים אשר פעלו בהתאם להנחיות למול אסירים ביטחוניים-מחבלים, אשר לא סרים למרות מפקדי בית הסוהר, מוצאים את עצמם נחקרים כאחרון העבריינים, בחקירות בהם ספגו השפלה, ואם לא די בכך הוסכם לשחררם אך בתנאי שישהו בתנאים מגבילים מחמירים והרחקה ממקום עבודתם".

תגובת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "לא אערוך לסוהרים משפט שדה. חזקת החפות עומדת להם - ואין מקום לחרוץ את גורלם בטרם תבוצע בדיקה מעמיקה - צריך לזכור שהסוהרים שלנו מתמודדים עם חלאות אדם, רוצחים, שנשקפת מהם סכנה ביטחונית והייתי מציע שלא להשמיץ את הסוהרים ולקבוע מסמרות".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

הוועד נגד עינויים בישראל מסר: "כפי שהתרענו כבר לפני שבועיים בפני היועמ"שית ונציבת שב"ס, בתי הכלא הישראלים הפכו למקום שבו חיי האסירים הפלסטיניים המוחזקים בהם נמצאים בסיכון. מאז תחילת המלחמה אספנו עדויות על מכות והתעללות, השפלות ואלימות מינית. שישה אסירים כבר מתו בכלא, והמקרה שפורסם הבוקר מעלה את החשש הכבד ששב"ס הופך מגוף כליאה מקצועי לכוח נוקם ומעניש. יש לחקור את כלל מקרי ההתעללות והמוות לאלתר, להעמיד לדין ולשחרר משירות את האחראים, ולהתיר כניסה מלאה לבתי הכלא לעורכי דין ולאנשי הצלב האדום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully