וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נכנס ל"מעוז השיגורים" של חמאס, בדרך לשתק את יכולת ירי הרקטות מצפון הרצועה

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 22:29

צה"ל יצא להתקפה על אחד הגדודים החזקים של חמאס בעיר עזה, בשטח שמהווה את אחד ממוקדי ירי הרקטות לעבר ישראל. לפי ההערכות, התמרון הקרקעי באזור זה יוביל לשיתוק יכולות השיגור מהעיר, ומצפון הרצועה. בצה"ל מעריכים כי באזור יש צפי לאתר אתרים שבהם מוחזקים בשבי חטופים

בווידאו: הושלמה ההשתלטות על מרכז ההנהגה של חמאס ברצועת עזה/דובר צה"ל

אוגדה 162 בפיקודו של תת אלוף איציק כהן יצאה הלילה (בין שלישי לרביעי) להתקפה רחבה על שכונת דראג' א-תופאח בעיר עזה, צפונית מזרחית למרכז העיר, נגד אחד הגדודים החזקים של הזרוע הצבאית בחמאס.

מרחב הגדוד מהווה את אחד ממוקדי שיגורי הרקטות לעבר שטח מדינת ישראל, ולפי ההערכות בצה"ל התמרון הקרקעי לעבר אזור זה יוביל לשיתוק היכולת לשגר רקטות לעבר ישראל מהעיר עזה, וצפון רצועת עזה. כמו כן, לפי הערכות באזור יש צפי לאתר אתרים שבהם מוחזקים בשבי חטופים.

קני שיגור ואמצעי לחימה שאותרו על ידי לוחמי חטיבת הנח"ל במרחב ג'באליה. דובר צה"ל
קני שיגור ואמצעי לחימה שאותרו על ידי לוחמי חטיבת הנח"ל במרחב ג'באליה/דובר צה"ל

בכוונת אוגדה 162 לפוצץ לחלוטין את "הקריה" של חמאס (המרובע הביטחוני) מעל ומתחת לפני הקרקע ב-24 השעות הקרובות. מוקדם יותר היום פורסם כי כוחות צה"ל השלימו את ההשתלטות על "רובע הבכירים" של חמאס במרכז העיר עזה. ממרחב זה, באזור כיכר פלסטין, פעלה והתנהלה ההנהגה השלטונית והצבאית של חמאס.

המתחם כולל רשת מנהרות מסועפת המחברת בין דירות מסתור, לשכות, משרדים ודירות מחייה של בכירי הזרוע הצבאית והמדינית של ארגון הטרור חמאס. מתחם זה מעל ומתחת לקרקע מהווה מוקד שלטוני בטחוני של הזרוע הצבאית מדינית של החמאס

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מרכזי הכובד של הנהגת חמאס בצפון רצועת עזה ומתחברת לתשתיות התת קרקע במרחב בית החולים רנתיסי ובית החולים שיפא. דובר צה"ל
מרכזי הכובד של הנהגת חמאס בצפון רצועת עזה ומתחברת לתשתיות התת קרקע במרחב בית החולים רנתיסי ובית החולים שיפא/דובר צה"ל

כיכר פלסטין, המהווה מרכז טרור, הינה מרכז שלטוני צבאי של חמאס, והיא מוקפת במבנים המשמשים כמוקדי פיקוד ושליטה, פירי מנהור ומבנים אסטרטגים של הארגון, לצד חנויות מסחר, בתי מגורים, בית ספר ייעודי עבור ילדים חירשים ומבני ממשל. הכיכר מהווה את מרכזה של רשת המנהרות האסטרטגיות, חלק ממרכזי הכובד של הנהגת חמאס ומתחברת לתשתיות התת קרקע במרחב בית החולים רנתיסי ובית החולים שיפא.

לאחר ההשתלטות המבצעית, בוצעו סריקות רבות במרחב שחשפו עיר טרור תת-קרקעית שהינה חלק ממערך המנהרות של חמאס, וכוללת תוואי מנהרות אסטרטגי המחובר לתשתיות תת קרקע משמעותיות נוספות ברצועה. פירי מנהרות המובילים אל הרשת ממוקמים בבתים ומשרדים של בכירים, ומאפשרים ירידה חשאית באמצעות מעליות ומדרגות ייעודיות באופן שמאפשר בריחה ושהייה בעת הצורך.

צילום אוויר של "רובע הבכירים" של חמאס במרכז העיר עזה - פיר בביתו של ראש לשכתו של יחיא סינוואר. 20 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
צילום אוויר של "רובע הבכירים" של חמאס במרכז העיר עזה - פיר בביתו של ראש לשכתו של יחיא סינוואר. 20 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

תת-הקרקע של החמאס כולל דלתות הדף וחדרי שהייה ומאפשר הימצאות במסתורים לפרק זמן ארוך. בחלק מהמקרים נמצאו מוצרי מזון, מים ותשתיות חשמל המאפשרות שהייה ממושכת. מדובר ברשת ששימשה את בכירי הארגון איסמעיל הנייה, יחיא סינוואר, מוחמד דף ובכירים נוספים לניהול השגרה המבצעית של הארגון ולתנועה יום יומית מוגנת ברחבי לב העיר עזה.

בקרבת המבנים הללו הקים חמאס סדנה ייעודית לחפירת ובניית תווך תת-קרקע. בתוכה אותר פיר לוגיסטי וציוד לבניית המנהרות הכולל קירות מנהרות וקשתות בטון המהוות את תקרות המנהרות, לידו נמצא פיר בעומק 20 מטרים, עם מדרגות ספירלה שיורדות למטה וכולל דלת הדף ופיצולים. הפיר פוצץ על ידי מטען שארגון הטרור חמאס הניח בו ובקרבתו נמצאו אמצעי לחימה ואמצעים טכנולוגיים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully