וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלת סתרים ומנהרה לביה"ח שיפא: זה מה שצה"ל מצא בבתים של סינוואר

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 22:28

לוחמי אוגדה 162 השלימו את כיבוש שכונת ג'באליה, חיסלו כאלף מחבלים ועצרו מאות פעילי חמאס. המחבלים שנכנעו נשברו מול החיילים: "אין לנו אוכל, סינוואר זרק אותנו. נשתף אתכם פעולה, רק קחו אותנו מפה"

מחבלים שנכנעו, השמדת תשתיות והכוונת ירי ארטילרי: פעילות אוגדה 162 בג׳באליה/דובר צה"ל

מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן הודיע היום (שלישי) למפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן, כי הסתיים שלב כיבוש ג'באליה בצפון רצועת עזה, ורוב המערכת הצבאית שבנה בה חמאס לאורך השנים מעל הקרקע ומתחת לקרקע - הושמדה. כמו כן, חטיבת צפון רצועת עזה פורקה ולא מתפקדת כמסגרת צבאית.

כוחות אוגדה 162 חיסלו מתוך שלושה גדודי ג'באליה כ-1,000 מחבלים, ולקחו בשבי כ-3,500 נוספים, ביניהם 500 מחבלים אוחזי נשק ו-70 מחבלים שלקחו חלק בפעילות טרור ב-7 באוקטובר, בין אם מדובר במחבלים שלקחו חלק בפעולות רצח באזור ארז וכפר עזה, ובין אם מדובר בנהגים בפעולת החטיפה.

מחבלים שנכנעו, השמדת תשתיות והכוונת ירי ארטילרי: פעילות אוגדה 162 בג׳באליא. דובר צה"ל
פעילות אוגדה 162 בג'באליה/דובר צה"ל
מחבלים שנכנעו, השמדת תשתיות והכוונת ירי ארטילרי: פעילות אוגדה 162 בג׳באליה. דובר צה"ל
פעילות אוגדה 162 בג'באליה/דובר צה"ל

בצה"ל הבהירו כי הפלסטיני ללא חולצה שהסגיר את עצמו כשהוא נושא את הנשק ומוסר אותו לחיילי צה"ל, והיו ספקות בתקשורת לגבי מעורבותו בטרור, הצטלם ב-7 באוקטובר ליד הטנק השרוף מול נחל עוז ומסמן סימן ניצחון. כוחות אוגדה 162 פוצצו מתחילת שלבי הכיבוש של ג'באליה יותר מ-57 בתי מחבלים שהשתתפו במתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר.

"לא נמות בשביל סינוואר"

לפי העדויות שאסף צה"ל, חלק מהמחבלים השבויים פנו למפקדי צה"ל בשטח ואמרו: "אין לנו אוכל, סינוואר זרק אותנו. אנחנו לא מוכנים למות בשביל סינוואר. מוכנים לשתף פעולה אתכם, לעשות מה שתגידו לנו. קחו אותנו מפה (מג'באליה), למה רק עכשיו הגעתם? תירו לנו בגב רק תביאו לנו מים ואוכל".

לפי עדויות המחבלים והסריקות של צה"ל בשטח, השיטה של החמאס כללה להניח אמצעי לחימה (רובים, רימונים, מטענים, וטילי נ"ט) בכל בית של פעיל, וכך למעשה במעבר מבית לבית תוך הליכה ברחובות היו מסתובבים הפעילים במנוסה ללא אמל"ח, כי ידעו לחפש אותו במבנים אליהם הגיעו.

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 1 באוקטובר 2022. רויטרס
"לא נמות למענו". סינוואר/רויטרס

נכון להיום סיימה אוגדה 162 מבצעים מיוחדים לאיתור חטופים בצפון רצועת עזה. עד כה החזירו לוחמי היחידה בשיתוף יחידות מיוחדות 6 גופות לישראל. בלב הפעילות היה כיבוש מחנה הפליטים שאטי ומוצב 17 שנכבש פעמיים בשל מערכת מנהרות תחתיו.

מחבלים שנכנעו, השמדת תשתיות והכוונת ירי ארטילרי: פעילות אוגדה 162 בג׳באליה. דובר צה"ל
פעילות אוגדה 162 בג'באליה/דובר צה"ל

הבתים של סינוואר

כוחות האוגדה איתרו במחנה הפליטים שאטי את מסמכי ההכנה המפורטים ל-7 באוקטובר. בחלק מהמבנים אותרו תצלומים אוויריים שכללו ניתוח של הקיבוצים וסימון של גני ילדים, חדרי אוכל, בתי הספר, כולל ניתוח נקודות תורפה של המוצבים והמחנות של צה"ל. עוד אותר בית הספר לפיקוד ומטה של החמאס, שכלל רמת ציוד גבוהה מאוד ברמת תקן של צה"ל עם מערכות תקשוב, שולחנות וכיסאות, אודיטוריום, ספרות מקצועית, מידע על קורסים ותוכניות לימוד וכו'.

עוד אותרו ברחבי עזה שלושה בתים של יחיא סינוואר בלב העיר עזה, מזרח העיר ובמחנה הפליטים שאטי. מתחת לכל אחד מהם פתח פיר למנהרה שמחברת למרכזי הפיקוד והשליטה. פיר נוסף הגיע עד בית החולים שיפא.

מחבלים שנכנעו, השמדת תשתיות והכוונת ירי ארטילרי: פעילות אוגדה 162 בג׳באליא. דובר צה"ל
פעילות אוגדה 162 בג'באליה/דובר צה"ל

הבית של סינוואר בלב העיר עזה כלל 40 מצלמות במעגל סגור, כלל חלונות הבית לא ניתנות לצפייה מבחוץ והם מכוסים בווילונות. במהלך סריקת הבית הרגיש אחד הלוחמים בפינה חשודה בריצוף מאחר והייתה ללא 'רובא' (מילוי חומר בין מרצפות), לאחר בדיקה התברר כי דריכה על הריצוף פותחת שתי דלתות הידראוליות שמובילות לפיר בקוטר של 2 מטר על 2 מטר, ממנו יורדים באמצעות מעלית vip עשרות מטרים למטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully