וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל השתלט על "הקריה" של חמאס - וחשף את דרך המילוט של דף וסינוואר

20.12.2023 / 20:00

הושלם כיבוש "רובע הבכירים" של חמאס ברצועה. בעיר הטרור התת קרקעית אותרו פירי מנהרות בבתים ובמשרדים של הנהגת חמאס, המאפשרים בריחה ושהייה בעת הצורך. הכוחות השתלטו גם על לשכתו של מוחמד דף, ואיתרו בה מדרגות מיוחדות בעומק האדמה ומסמכים ותמונות שלו

בווידאו: הושלמה ההשתלטות על מרכז ההנהגה של חמאס ברצועת עזה/דובר צה"ל

כוחות צה"ל השלימו את ההשתלטות על "רובע הבכירים" של חמאס במרכז העיר עזה. ממרחב זה באזור כיכר פלסטין פעלה והתנהלה ההנהגה השלטונית והצבאית של חמאס. המתחם כולל רשת מנהרות מסועפת המחברת בין דירות מסתור, לשכות, משרדים ודירות מחייה של בכירי הזרוע הצבאית והמדינית של ארגון הטרור חמאס. מתחם זה מעל ומתחת לקרקע מהווה מוקד שלטוני בטחוני של הזרוע הצבאית מדינית של החמאס.

לכל העדכונים מהיום ה-75 למלחמה

בשבועות האחרונים לחמו כוחות צוות הקרב של חטיבה 401 מאוגדה 162 יחד עם כוחות מיחידת שלדג, שייטת 13 ויהל"ם במרחב שכונת רימאל בעיר עזה, בה נמצאת כיכר פלסטין. לוחמי צוות הקרב החלו בהתקפה משולבת ומתואמת על מרחב כיכר פלסטין והשיגו עליו שליטה מבצעית. בימים האחרונים, הושלמה ההשתלטות על המרחב. בקרבות שהתנהלו במסגרת השתלטות זו חיסלו הכוחות כ-600 מחבלים מהקרקע ומהאוויר.

מרכזי הכובד של הנהגת חמאס בצפון רצועת עזה ומתחברת לתשתיות התת קרקע במרחב בית החולים רנתיסי ובית החולים שיפא. דובר צה"ל
מרכזי הכובד של הנהגת חמאס בצפון רצועת עזה ומתחברת לתשתיות התת קרקע במרחב בית החולים רנתיסי ובית החולים שיפא/דובר צה"ל
צילום אוויר של "רובע הבכירים" של חמאס במרכז העיר עזה - פיר בביתו של ראש לשכתו של יחיא סינוואר. 20 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
צילום אוויר של "רובע הבכירים" של חמאס במרכז העיר עזה - פיר בביתו של ראש לשכתו של יחיא סינוואר. 20 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

כיכר פלסטין, המהווה מרכז טרור, הינה מרכז שלטוני צבאי של חמאס, והיא מוקפת במבנים המשמשים כמוקדי פיקוד ושליטה, פירי מנהור ומבנים אסטרטגים של הארגון, לצד חנויות מסחר, בתי מגורים, בית ספר ייעודי עבור ילדים חירשים ומבני ממשל. הכיכר מהווה את מרכזה של רשת המנהרות האסטרטגיות, חלק ממרכזי הכובד של הנהגת חמאס ומתחברת לתשתיות התת קרקע במרחב בית החולים רנתיסי ובית החולים שיפא.

לאחר ההשתלטות המבצעית, בוצעו סריקות רבות במרחב שחשפו עיר טרור תת-קרקעית שהינה חלק ממערך המנהרות של חמאס, וכוללת תוואי מנהרות אסטרטגי המחובר לתשתיות תת קרקע משמעותיות נוספות ברצועה. פירי מנהרות המובילים אל הרשת ממוקמים בבתים ומשרדים של בכירים, ומאפשרים ירידה חשאית באמצעות מעליות ומדרגות ייעודיות באופן שמאפשר בריחה ושהייה בעת הצורך.

צילום אוויר של "רובע הבכירים" של חמאס במרכז העיר עזה. 20 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
צילום אוויר של "רובע הבכירים" של חמאס במרכז העיר עזה. 20 בדצמבר 2023/דובר צה"ל
צילום אוויר של "רובע הבכירים" של חמאס במרכז העיר עזה. 20 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
צילום אוויר של "רובע הבכירים" של חמאס במרכז העיר עזה. 20 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

תת-הקרקע של החמאס כולל דלתות הדף וחדרי שהייה ומאפשר הימצאות במסתורים לפרק זמן ארוך. בחלק מהמקרים נמצאו מוצרי מזון, מים ותשתיות חשמל המאפשרות שהייה ממושכת. מדובר ברשת ששימשה את בכירי הארגון איסמעיל הנייה, יחיא סינוואר, מוחמד דף ובכירים נוספים לניהול השגרה המבצעית של הארגון ולתנועה יום יומית מוגנת ברחבי לב העיר עזה.

בצה"ל טוענים כי חרף הירידה לעומק האדמה, נבנתה מערכת מדרגות מיוחדות שיאפשרו ירידה נוחה למוחמד דף שמתקשה ללכת ולעתים נישא על גבי כיסא גלגלים. הכוחות איתרו במקום גם מסמכים ואף את תמונתו של דף.

מוחמד דף, מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס. ., אתר רשמי
מוחמד דף, מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס/אתר רשמי, .

בקרבת המבנים הללו הקים חמאס סדנה ייעודית לחפירת ובניית תווך תת-קרקע. בתוכה אותר פיר לוגיסטי וציוד לבניית המנהרות הכולל קירות מנהרות וקשתות בטון המהוות את תקרות המנהרות, לידו נמצא פיר בעומק 20 מטרים, עם מדרגות ספירלה שיורדות למטה וכולל דלת הדף ופיצולים. הפיר פוצץ על ידי מטען שארגון הטרור חמאס הניח בו ובקרבתו נמצאו אמצעי לחימה ואמצעים טכנולוגיים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully