וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר: ייתכן שנועה ארגמני לא נחטפה על ידי חמאס

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 12:34

רשת NBC חושפת כי הישראלית, שנחטפה ממסיבת הטבע ברעים ביחד עם בן זוגה אבינתן אור, ככל הנראה מוחזקת בידי המון עזתי שחדר לישראל אחרי המתקפה הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר. התחקיר מתבסס בין היתר על הודעות, צילומי לווין וניתוח מיקום השמש במהלך החטיפה

בווידאו: סרטון החטיפה של נועה ארגמני בידי חמאס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

רשת NBC הציגה היום (שלישי) תחקיר שבוצע תוך שימוש בניתוח תמונות, הודעות טקסט ומיפוי השטח במטרה לשחזר את חטיפתה של נועה ארגמני ובן זוגה אבינתן אור ממסיבת הטבע "נובה" ברעים. על פי התחקיר, ייתכן שארגמני לא נחטפה על ידי חמאס, אלא סביר להניח שנלקחה על ידי המון עזתים שפרץ לישראל שעות לאחר הפלישה הראשונית.

את המידע הזה מבססים ב-NBC על פי הודעות טקסט, איכון טלפוני, תמונות לוויין ומקורות אנושיים. ניתוח שביצעו מומחים מטעם הרשת האמריקנית העלה כי חטיפתם של הזוג בוצעה שעות לאחר תחילת מתקפת הטרור, קרוב לשעות הצהריים.

נועה ארגמני. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נועה ארגמני. 74 ימים חטופה בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שני קצינים צבאיים ישראלים אמרו ל-NBC כי נראה שגל ההתקפה הראשון באותו בוקר על הפסטיבל בוצע על ידי אנשי כוח נוח'בה, אך ככל שעברו השעות, אמרו המקורות, גם עזתים אחרים, בהם גורמים פליליים, נכנסו לאתר הפסטיבל.

אחד הקצינים ציין כי אף אחד מהחוטפים הנראים בווידאו איננו חמוש או לובש אפוד טקטי, מה שמרמז שככלה נראה לא מדובר במחבלי נוח'בה. גם ניתוח השמש והצל המופיעים בתמונות של החטיפה מרמז שהיא התרחשה בשעות הצהריים המאוחרות, שעות לאחר שכוח נוח'בה פתח בהתקפה.

בסרטון החטיפה של ארגמני ניתן לראות אותה מובלת על ידי קבוצה של גברים על גבי אופנוע, בעוד בן זוגה אבינתן אור מוחזק על ידי קבוצה נוספת שמצעידה אותו לעבר עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רגע החטיפה של נועה ארגמני.. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נעשה ניתוח של השמש והצל. רגע החטיפה של נועה ארגמני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ההודעות של נועה ואבינתן

בניתוח הודעות הטקסט ששלחו נועה ואבינתן בבוקר 7 באוקטובר, נראה כי בשעה 09:00 נועה שיתפה את מיקומה, ובשעה 9:24 אבינתן הספיק לשלוח תמונה של השניים מתחבאים. באזור השעה 9:32 אבינתן אמר לאחד מהחברים שלו כי יש כ-20 מחבלים שמחפשים אנשים שמתחבאים כדי לעשות בהם לינץ', ובהמשך הוסיף כי המחבלים מוצאים את אותם אנשים והורגים אותם אחד אחרי השני.

ההודעה האחרונה של אבינתן הייתה באזור השעה 10:19 כאשר הוא הודה לחבריו על זה שעדכנו אותו כי גורמי הביטחון בדרך לאזור המסיבה. נועה שלחה את ההודעה האחרונה שלה שמונה דקות אחר כך, ב-10:27, אחרי שחברה אמרה לה ששמעה שאחרים הצליחו להימלט ברכב מאתר המסיבה. "אין לנו רכב", ענתה.

חברו של אבינתן, דולב קיקוס, אמר כי אחרי השעה 10:43, ההודעות ששלח לאבינתן לא עברו (היה רק וי אחד), מה שמעיד על כך שהנייד שלו כבר לא היה ברשותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully