וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי משפחות החטופים נפגשו עם נתניהו והירש: "הרגשנו שמקשיבים לנו, ימים יגידו"

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 22:11

נתניהו אמר בסוף הפגישה כי הוא מחוייב לשחרור החטופים, והזכיר בפני נציגי המשפחות כי שלח את ראש המוסד לאירופה לקדם את תהליך השחרור. בתשובה לשאלה האם יצליח לשחרר את החטופים, ענה ראש הממשלה כי "אני יכול לתת ערובה אחת - אנחנו לא מפסיקים"

משפחות החטופים נכנסו לקריה לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו ומתאם השבויים והנעדרים גל הירש 19 בדצמבר 2023/אורי סלע

נציגי משפחות החטופים נפגשו הערב (שלישי) בקריה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והממונה על השבויים והנעדרים גל הירש. בתום הפגישה אמר נתניהו כי "רק עכשיו שלחתי את ראש המוסד לאירופה פעמיים לקדם תהליך לשחרור חטופינו".

"אנחנו מחויבים, אני מחויב באופן אישי, לשחרור כל החטופים. לחלץ אותם זו משימה עליונה", אמר נתניהו בתום הפגישה, והזכיר כי שלח את ראש המוסד לאירופה לקדם את תהליך השחרור. "אני לא אחסוך שום מאמץ בנושא והדרישה היא להביא את כולם". בתשובה לשאלה האם יצליח לשחרר את החטופים, ענה ראש הממשלה כי "אני יכול לתת ערובה אחת - אנחנו לא מפסיקים".

לפי גורמים שעודכנו בתוכן הפגישה, נתניהו שב ואמר למשפחות החטופים שרק הלחץ הצבאי יביא לשחרור החטופים, ושיש מאמצים ומגעים ומספר מנופי לחץ נוספים במקביל - אך הוא סירב לפרט אותם. נושא נוסף שעלה בפגישה הוא הדרישה לביקורים של הצלב האדום - נתניהו אמר לנציגי המשפחות להפעיל לחץ על הצלב האדום כדי לאפשר ביקורים והעברת סיוע רפואי לחטופים, חלק מנציגי המשפחות התרעמו והשיבו שהוא האחראי.

משפחות החטופים נכנסו לקריה לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו ומתאם השבויים והנעדרים גל הירש 19 בדצמבר 2023. אורי סלע
משפחות החטופים מפגינות מחוץ לקריה/אורי סלע

יעל אדר, אמו של תמיר אדר, אמרה כי הפגישה הייתה חיובית בסך הכל: "להרגשתי הייתה הקשבה.
הפגישה נערכה באופן אינטימי שאפשר לנו לומר מה אנחנו דורשים. היו התייחסויות מצד רה"מ. אני מעדיפה לא לצטט מהדברים שנאמרו שם כדי לאפשר לכל המשפחות להיפגש איתו במתכונת הזאת.
לכל משפחה צריך לתת את האפשרות לומר את מה שהיא חושבת, ולשמוע באופן ישיר את רה"מ.

אדר אמרה שברגע שרה"מ יסיים את סבב הפגישות עם שאר המשפחות הן יוכלו לשבת, לסכם את הדברים ולהחליט כיצד לפעול: "אני שמחה על ההזדמנות שקיבלנו בערב הזה. אנחנו מבינים שעושים מאמצים ויש תהליכים. היה שיח מכבד וזה היה חשוב. היום זה היה הסבב הראשון, אני רוצה לאפשר לכל המשפחות שיהיה גם להם מפגש כזה. אמרנו דברים גם אם היו לא פשוטים, הייתה הקשבה וימים יגידו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יעל אדר, אמו של תמיר הדר, אחרי הפגישה עם רה"מ בקריה. 19.12.2023. אורי סלע
יעל אדר, אמו של תמיר הדר, אחרי הפגישה עם רה"מ בקריה. 19.12.2023/אורי סלע

רובי חן, אביו של איתי חן, הקריא בפגישה עם נתניהו נאום שכתב. " אדוני ראש הממשלה. אני ואשתי, כמו שאר המשפחות, חיים כבר 74 יום ביקום אחר, יקום עם חוקים אחרים שבהם הזמן עובד אחרת. בכל בוקר מתעוררים וחוטפים סטירה שאכן אנו חיים בסיוט מתמשך שהוא יותר גרוע מגיהינום, בכל שעות היום מנסים לקדם את שחרור אהובינו וכשכבר מתמוטטים מעייפות אני שואל את עצמי שאלה פשוטה: האם הצלחתי לקדם במילימטר את שחרור בני מהשבי? ואין תשובה. לא הצלחנו אפילו לקבל אות חיים".

"כולנו מפעילים לחץ על מדינות אחרות, ארגונים בינלאומיים כמו הצלב האדום ואונרא. אבל אדוני ראש הממשלה, כולנו מאוד עייפים. מנסים שלא להתייאש", אמר חן ופנה לנתניהו, "אני מסתכל עליך בתקווה שאתה יכול להחזיר את כל החטופים הביתה. למדינת ישראל יש חובה מוסרית, חובה יהודית להחזיר את החטופים. פדיון שבויים הוא ערך עליון ביהדות. אני יהודי ציוני שעשה עליה, ואני מקווה שהמדינה תעשה את הדבר הנכון בשביל הבן שלי שהגן עליה".

רובי חן, אביו של החטוף איתי חן-  ״עצם הפגישה עם ראש הממשלה חשובה, שהוא יושב ומדבר איתנו. זה דבר טוב שקרה". ללא, אתר רשמי
רובי חן, אביו של החטוף איתי חן/אתר רשמי, ללא

בצאתו מהפגישה, אמר רובי חן כי "עצם הפגישה חשובה, שהוא (נתניהו) יושב ומדבר איתנו. זה דבר טוב שקרה. ראש הממשלה לא יכל לפרט. כולם רוצים להחזיר אותם בחיים. הייתה אווירה טובה בגלל שהפורום היה אינטימי זה נתן לנהל שיחה פרודוקטיבית. אמרנו לרה"מ שאנחנו מודים על ההחלטה למצוא את החטופים בכל דרך אפשרית. הוא הביע מחויבות עמוקה לנושא החטופים ושיחזרו חיים", הוסיף.

"אנחנו הבענו אמונה שראש הממשלה הוא הבן אדם שהאחריות עליו ובטוחים שהוא עושה הכול כדי להחזיר אותם הביתה. המשפחות העלו דברים קשים לגבי המקרים שהיו. הוא דיבר יותר מבפגישות קודמות. ראש הממשלה מכיר את עולם השכול בעצמו. יוצאים יותר מעודדים וזה חשוב בשביל להמשיך לתפקד".

רגע לפני שהתחילה הפגישה הביעו חלק מנציגי המשפחות מחוץ לקריה סקפטיות על תוכנה: "אני לא בונה על הפגישה הזאת, אני לא חושב שיצא ממנה משהו", אמר יאיר מוזס, שאמו חזרה מהשבי ואביו עדיין בעזה.

משפחות החטופים נכנסו לקריה לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו ומתאם השבויים והנעדרים גל הירש 19 בדצמבר 2023. אורי סלע
"אבא שלי עוד רגע בן 80 ונמצא מתחת לאדמה, זה לא נורמלי". יאיר מוזס/אורי סלע

"אבל זה חשוב שיש פגישות", הוא הוסיף. "כרגע אנחנו רק שומעים שמועות. אני מאוד מקווה שיקרה משהו. שמענו מהרבה מהחוזרים על תנאים מאוד קשים". מוזס מתכוון לישון הלילה לראשונה מחוץ לשער בגין בקריה. "אבא שלי עוד רגע בן 80 ונמצא מתחת לאדמה, זה לא נורמלי. אין שום מידע עליו מאז יום החטיפה ואנחנו יודעים שזה לא הילטון".

משפחות החטופים נכנסו לקריה לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו ומתאם השבויים והנעדרים גל הירש 19 בדצמבר 2023. אורי סלע
משפחות החטופים נכנסו לקריה לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו ומתאם השבויים והנעדרים גל הירש 19 בדצמבר 2023/אורי סלע
משפחות החטופים נכנסו לקריה לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו ומתאם השבויים והנעדרים גל הירש 19 בדצמבר 2023. אורי סלע
"רבע פיתה ביום, כבר 74 ימים"/אורי סלע

שרון קלדרון, גיסתו של עופר קלדרון, ונדב רודאיף, בנו של ליאור רודאיף, הפגינו במאהל המשפחות. "מה נתניהו יגיד להם בפועל? כנראה שלא הרבה. לשמוע אותנו מספרים שוב את הסיפור זה לא מה שאנחנו צריכים כרגע. אנחנו צריכים שיפסיקו ללטף אותנו. אנחנו צריכים שיבינו שיש פה דחיפות. שלא יחכו שהתנאים יבשילו", אמרו.

רודאיף נפגש השבוע עם שר הביטחון יואב גלנט ועם חבר קבינט המלחמה השר בני גנץ. "הרגשתי שזה ניסיון לעשות לנו 'אתם בסדר, הכול טוב, אנחנו עובדים'. חילי טרופר אמר בפגישה עם גנץ שהמלחמה תיקח עוד זמן, שיכולה לקחת עוד שבוע, חודש או שנה. אבל מלחמה היא כלי וחיי אדם הם ערך. לשניהם יש צירי זמן שונים בתכלית. מלחמה זה לא ספרינט, זה מרצון. אחרי העדויות ששמענו אין להם הרבה זמן. קיבלנו אתמול אות חיים משלושה אנשים מבוגרים שנתנו אוויר לנשימה. ומצד שני זה מרתיח ומטלטל וחלק מלוחמה פסיכולוגית. נמאס לנו להציע הצעות ולקבל חיבוקים. שממשלת ישראל וראש הממשלה ייזמו עסקה".

כזכור, אתמול בערב שחרר חמאס סרטון לוחמה פסיכולוגית נוסף, שבו מופיעים שלושת החטופים יורם מצגר, חיים פרי ועמירם קופר שנחטפו לרצועת עזה עם פרוץ המלחמה.

סרטון בו נראים 3 חטופים ישראליים בשבי חמאס. 18.12.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סרטון בו נראים 3 חטופים ישראליים בשבי חמאס. 18.12.23/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בסרטון מתייחסים החטופים למחלותיהם הכרוניות, וכן לחלקם בהקמת מדינת ישראל - תחת הבקשה לשחררם ועל רקע השיר "אל תשליכוני לעת זקנה", המשפט בו גם חותם את דבריו החטוף חיים פרי ברוח הלחץ שמעוניין חמאס לעורר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully